LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
--Anoniem--
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2018 21:53

Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit

Ongelezen bericht door --Anoniem-- »

Dank voor alle feedback. Ik sluit de discussie bij deze. Ik heb het opgegeven om hier mijn gelijk te halen bij Paradigit en accepteer daarmee dat ik bijna de hele nieuw prijs opnieuw heb mogen betalen voor de reparatie. (De laptop was dus economisch total loss, want ik weet nog niet hoe goed de laptop er straks na deze dure reparatie uitziet).

Ik zal niet meer reageren op nieuwe feedback, einde oefening.

In dit geval was mijn ervaring met de Paradigit klantenservice zo slecht, dat ik niet meer opnieuw iets bij dit bedrijf zal kopen. Prijs goed, sortering goed, snelle levering - allemaal ook belangrijk, maar als er zo'n probleem optreedt na de koop valt het bedrijf mij tegen.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Bekijkt u het eens vanuit de winkelier zijn kant.

Fictief: U laat uw laptop op de tegels vallen, meld bij de winkelier dat er een klein probleem met de mousepad is. De winkelier wil netjes garantie leveren, laat het u opsturen en treft een total loss apparaat aan. U zegt: dat is tijdens transport gebeurd en daar ben ik niet verantwoordelijk voor en verlangt een nieuwe laptop.

Hierbij benadruk ik dat ik u hier zeker niet van verdenk, maar schets puur de kwestbaarheid voor de winkelier bij deze constructie.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Laptop total-loss door volgen garantie-instructies Paradigit

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waar wel rekening mee moet gehouden worden is dat het risico wel voor rekening is, indien het product non-conform is (art. 7:10 lid 3 BW). In het geval van non-conformiteit draagt de verkoper zelfs het risico indien het teniet gaan of achteruit gaan door de koper id veroorzaakt, mits dit gebeurde in een periode dat de koper het product niet terug hoefde te geven (art. 7:10 lid 4).

Ik kan alleen niet beoordelen of er sprake is van non-conformiteit of een beroep op handelsgarantie, waarbij de verkoper conformiteit niet kan bewijzen.

Gesloten