LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door alfatrion »

Van tijd tot tijd zijn hier negatieve geluiden te horen over computer die bij supermarkten worden verkocht. Ik vond het daarom een verassing om te lezen dat Lidl en Aldi als best uit de bus kamen bij een onderzoek gehouden onder de consumenten van computerconsument.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Best leuk, maar ik ga toch echt niet een computer kopen die naast de bananen staat :')

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Van tijd tot tijd zijn hier negatieve geluiden te horen over computer die bij supermarkten worden verkocht.
Over de laptops wordt ook niet veel geklaagd, wel over de desktops van m.n. Medion. De wat oudere types hebben erg last van warmte-problemen vanwege een zeer slechte luchtstroom door de krappe kast heen (geen uitsparingen voor casefans) en stabiliteitsproblemen door een te zwakke voeding.

mvdbosch
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 okt 2006 20:54

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door mvdbosch »

Geeft de kwaliteit van het onderzoek nou net goed aan..... (puur bagger dus)

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik vond het daarom een verassing om te lezen dat Lidl en Aldi als best uit de bus kamen bij een onderzoek gehouden onder de consumenten van computerconsument.
Totale onzin!

Er is niet gekeken naar de betrouwbaarheid van de producten!

En daar is nogal wat mis mee.

sultan10
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2007 22:15

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door sultan10 »

Mag ik dan een positief geluid laten horen?Heb reeds 4 en half jaar een Medion desktop van de Aldi. Nog nooit 1 probleem gehad buiten de fouten die ik zelf maakte. Maar de mijn e stond ook niet naast de bananen, maar bij de schoonmaakmiddelen. :lol: Mijn volgende desktop is zeker weer een Medion.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door alfatrion »

De gedachte waarbij een computer die verkocht word door een supermarkt wel troep zal zijn omdat de mensen die daar werken er weinig verstand van hebben vind ik niet logisch. Op het hoofdkantoor kan iemand weken die er wel verstand van heeft en de PC uitkiest en het verkoper overlaat aan de filialen. Volgens mij heb je bij het MKB in principe een even grote kans om slechte kwaliteit te kopen.

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Beste service noemen ze dat!

Als iemand met een notebook teruggaat omdat de de computer zeer traag geworden is, en bij onderzoek blijken er allemaal virussen en spyware op te staan, krijgen ze zo een nieuwe computer mee!

Te belachelijk voor woorden!

Zoiets doe je niet!

In plaats van de problemen op te lossen worden de computers zomaar omgeruild en die omgeruilde computers worden dan gewoon weer opnieuw verkocht!

Te bezopen gewoon.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Toe nou jongen,

Nu ben jij aan de beurt met je keuze voor Medion en een tekort aan kennis hoe echt te handelen als eer het een en ander daar schort.

Nee, prima die mensen katten die het wel moeten doen met ALDI of LIDL-producten die nog niet eens zo slecht zijn lijkthet.
Mensen in financiële en/of maatschapelijke problemen maar o wee als ikbenik eens wat overkomt.

't Zal waarschijnlijk ook die houding zijn die je tentoon spreidt tegen diegene dop wie je aanspraak wil maken voor een Vista-upgrade en kennelijk ook voor garantie-aanspraken.

Ja knul, c'est la tone qui fait le musique en die toon heb je kennelijk nog niet onder de knie.
Ach, je leert het nog wel!

Grootvader

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als jij reageerd op een post van mij, doe dat dan wel in de juiste topic kanovaarder! :evil:

Je zet je antwoord van 1 topic verspreidt over verschillende topics, zodat het totaal onduidelijk is met wat je bedoelt!


Als je wilt reageren op een post van mij, doe dat dan wel in de topic waar mijn post in staat en niet in een ander topic!


Dank u!

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door NONO »

Zit er nog zoveel verschil in de spullen die in computers worden ingebouwd dat je kunt zeggen dat de door Aldi en Lidl geleverde producten veel zullen schelen van de bekende merken als Dell, HP e.d.?

Ben van vroeger af aan gewend dat er een hautaine houding tegenover zaken als Aldi wordt ingenomen hier in Nederland voor wat de productkwaliteit aangaat.

Terwijl de kwaliteit zo goed is dat in Vara's Kassa na een aantal testen die door Aldi en Lidl producten waren gewonnen men zich genoodzaakt zag te melden dat men geen aandelen in de bedrijven heeft.

Misschien toch eens een les die de andere Nederlandse bedrijven zich eens zouden moeten gaan aanrekenen.

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Misschien toch eens een les die de andere Nederlandse bedrijven zich eens zouden moeten gaan aanrekenen.
Aldi geeft zelf geen service.

Dat doen de fabrikanten.


Dus als verkopende partij hoef je dus totaal geen verstand van zaken te hebben, de fabrikanten nemen alle service op zich.

Jaja. :evil:

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik vond het daarom een verassing om te lezen dat Lidl en Aldi als best uit de bus kamen bij een onderzoek gehouden onder de consumenten van computerconsument.
De Aldi en de Lidle hebben de beste notebookservice!

Wat een L*Lverhaal!

Wat ze echt doen is de consument keihard doorverwijzen naar de fabrikant en de fabrikant lost het op.

De Aldi en de Lidle doen zelf helemaal niks. Als je problemen hebt, lossen ze het zelf niet op. Ze proberen het niet eens!

Als ik als winkelier hetzelfde zou doen als de Aldi en de Lidle (dus bij problemen de consument gelijk door te sturen naar de fabrikant) dan is de wereld te klein.

Dat die standaard 3 jaar garantie door de fabrikant worden gegeven is als volgt tot stand gekomen:
De Aldi en de Lidle verkopen alleen die producten waarvan de fabrikant 3 jaar garantie moet geven. Doet de fabrikant dat niet, dan verkopen de Aldi en de Lidle die producten niet.

Hoezo goede service?

Ze leven gewoon de wet na. Dus in die 3 jaar dat men garantie heeft en men lost het gewoon kosteloos op, dan valt dat niet onder service, maar gewoon onder het uitvoeren van de wet en de consument krijgt dan gewoon waar men recht op heeft.

En doordat de fabrikant van het product de wetsregels naleeft, krijgen dan de Aldi en de Lidle een staande ovatie! (KOTS!) :evil:

Weet je wat pas service is?

Een klant van mij had een computer gekocht en had maar 1 jaar garantie.
Na iets meer dan 2 jaar waren de voeding en moederbord kapot en deze heb ik kosteloos vervangen!

Dat is pas service.

Producten kosteloos vervangen en repareren in de garantieperiode valt niet onder service, maar gewoon onder het recht van de consument.

Service is iets wat de winkelier geeft naast de zaken die de consument gerechtelijk hem toekomt.

Toolboy

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door Toolboy »

Het is lidl ik ben ik.


Ik kan me in jou inleven ,maar de supers hebben nu eenmaal die afspraak met de fabrikanten.
Het klopt totaal niet en de verkopende partij zal altijd in de garantie termijn de service moeten leveren.
De kleine man heeft het nu zwaar te verduren, is in de 70tiger jaren ook al aan de orde geweest.
Hou vol de echte service zal altijd overwinnen.

groet T

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik kan me in jou inleven ,maar de supers hebben nu eenmaal die afspraak met de fabrikanten.
Het klopt totaal niet en de verkopende partij zal altijd in de garantie termijn de service moeten leveren.


Als een winkelier de klant doorverwijst naar de fabrikant en zelf geen moer uitvoert, dan is de wereld te klein.

Als ik zo zou doen, krijg ik gelijk veel advocaten over de vloer, maar van de Aldi en de Lidl wordt dat wel gepikt.

Wat ik niet snap.

Als hier op het forum een winkelier de consument doorverwijst naar de fabrikant en de winkelier steekt geen poot uit, dan krijg je hier vaak de reactie:

De consument heeft niks met de fabrikant te maken, de winkelier moet het oplossen!

ZEG DIT DAN @#&@#@%$@ DAN OOK TEGEN DE ALDI EN DE LIDL!

Ochnee, dat mag ik niet zeggen.
De Aldi is heilig, daar mag niks verkeerd over worden gezegd!

Jullie zitten toch vaak te zeuren over dozenschuivers?

Zie!

De Aldi en de Lidl zijn rasechte dozenschuivers!

Als jullie dit pikken van de Aldi en de Lidl, houdt je kop dan over de winkeliers die dan hetzelfde doen!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door D1RK »

70% van alle gebruikers durft nu een kast te openen en kan zelf de video kaart vervangen, geheugen inprikken en nog veel meer, of heeft een vriendje of collega die het wel kan!

Notebooks worden ook makkelijker, Extra geheugen is bij diverse merken nu beter berijkbaar, ook de harde schijf en zelfs de video kaart, dus 2 schoefjes en je bent er!

Dus waarom langer dan 3 jaren, en bij even zoeken vind je de echte fabriek wel!

Die 3 jaar is beter als de standaard 6 maanden die Packerd Bell geeft, tenzij je bijkoop!

Dus een normale wit en bruingoed winkel laat je extra betalen, en Aldi en Lidl stoppen het wit&bruin liever in chocolade pasta in een potje!

Als ik Media Markt, BCC, Scheer&Foppen, en nog diverse andere intik zie ik ook bepaald geen 100% service, dus zo slecht is die Hagelslagverkoop nog niet!

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

En ja, ik ben er behoorlijk pissig over.

Want als ik hetzelfde zou doen als wat de Aldi en de Lidl doen, dan heb ik gelijk de juristen van de consumentenorganisaties op mijn dak!

Hoezo oneerlijk?

maar de supers hebben nu eenmaal die afspraak met de fabrikanten.
Van mij wordt dat niet gepikt, maar van die (cencuur) supers wel! :evil:
Het klopt totaal niet en de verkopende partij zal altijd in de garantie termijn de service moeten leveren.

Die verdomde supers doen dat niet, en die hypocriete consumenten doen net alsof ze blind zijn.

Van die supers wordt dat geoorlooft, terwijl de rest van de winkeliers keihard worden aangepakt.

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als ik Media Markt, BCC, Scheer&Foppen, en nog diverse andere intik zie ik ook bepaald geen 100% service, dus zo slecht is die Hagelslagverkoop nog niet!
De manier van "service" geven is gewoon niet goed.

En als een product kapot is en die wordt dan in de garantieperiode kosteloos gerepareerd, dan is dat GEEN SERVICE VERLENEN!!!!

Bij de Aldi en de Lidl krijg je geen service!

Zetten zij bij de levering van een nieuwe computer kosteloos de gegevens over vanaf de oude computer op de nieuwe computer?

Leveren zij de nieuwe computer kosteloos af en leveren ze de computer werkend kosteloos af?

Installeren zij kosteloos bij levering van een computer de "oude" printer?

Toolboy

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door Toolboy »

Hey ikbenik

Stop effe met hyperen.

Meerdere malen heb ik o.a. gemeld dat dit soort verkopen concurentie vervalsingen zijn.
Een groente boer verkoopt groenten enzv

ikbenik

Re: Lidl en Aldi leveren de beste notebook-service

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dit valt inderdaad onder oneerlijke concurrentie.

Gesloten