LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Macafee opdringerig

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Macafee opdringerig

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik krijg vaak een melding van Macafee, wanneer ik via google iets opzoek. Irritant, maar niet onoverkomelijk.

Maar nu presteert de firma het om een van de door mij bezochte forums, waar ik dus al 4 jaar kom, te blokkeren, als zijnde een ''phishing''-pagina.

Hetgeen dus niet klopt, want ik heb via via bij een van de beheerders geinformeerd naar het adres. De melding komt dus ten onrechte, en ik kan er alleen iets aan doen als ik het via hun probeer op te lossen.

Maar ik heb Norton Internet Security, en heb dus geen boodschap aan Macafee. En zeker niet als ze me op deze manier hun producten proberen op te dringen.

Zed geven aan dat ik de site als veilig kan aanmerken, maar ik kom gewoon niet verder op die pagina, de aangegeven methode werkt helemaal niet.

Wie heeft raad?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Macafee opdringerig

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb helemaal niets van macafee geinstalleerd.

Macafee staat niet in de softwarelijst.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Macafee opdringerig

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Kan je eens laten zien hoe die melding eruit ziet? dan kan ik zo zien wat nou precies blokkeert bij jou het kan nl ook onderdeel van een ander programma zijn

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Macafee opdringerig

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik kan een deel van de tekst kopieren.

Overigens is het probleem nu wel opgelost, het programma stond met een heel andere naam in de softwarelijst. Het bleek zichzelf te hebben geinstalleerd. Ik vind het hoe dan ook hondsbrutaal van macafee om dat op deze manier te doen, en dat heb ik ze laten weten ook.

Hun opdringerigheid heeft er in elk geval toe geleid, dat ik hun producten boycot, mocht ik eens willen overstappen van norton naar een andere virusscanner.


Het gaat niet om de sitenaam zelf, maar DIT staat er onder meer in:

HTTP:/...........

probeert misschien gegevens van u te ontfutselen.

Waarom bent naar deze pagina geleid? Wij denken dat op deze site wordt geprobeerd om u onder valse voorwendselen financiële of persoonlijke gegevens te laten opgeven. Dit is een ernstig beveiligingsrisico dat ertoe kan leiden dat uw identiteitsgegevens worden gestolen, dat u financieel nadeel ondervindt of dat uw persoonlijke gegevens op een andere manier worden verspreid.



Ik vind dit niet kunnen. De site waar het om gaat, bezoek ik al 4 jaar zonder enig probleem. Van Phishing is absoluut geen sprake.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Macafee opdringerig

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik vraag me af of MCafee dit zelf gedaan heft.. eerste keer dat ik dit hoor
zou je de naam die in de software lijst stond kunnen geven?
Overigens wil ik vragen om eens te kijken of je niet iets anders dan norton kunt bekijken, is namelijk ook niet super goed helemaal in vergelijking met de prijs
probeer kasperksy eens die is erg goed

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Macafee opdringerig

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb het andere programma al weggedaan,zo kwaad was ik.

Ik heb nu Norton Internet Security op de comouter staan, en daarmee ben ik best tevreden. Vind het wel raar dat zoiets als macafee siteadvisor erdoorheen kan glippen.

Bij het vervangen van NIS zal ik eens aan een alternatief gaan denken. Ik denk niet dat de winkelier het accepteert dat ik het programma van mijn computer af gooi en vervolgens mijn geld terug wil.

Nogmaals: het is weg, nu. En de site is bereikbaar.

ik kreeg het mogelijk binnen, omdat ik ergens in google verkeerd geklikt heb, Bij iedere link die ik zag staan, kwam een pop up van macafee in beeld, namelijk. Ik wilde het wegklikken, en heb misschien toch erop geklikt om het te installeren. Ik blijf het een rare manier van doen vinden.

haba
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2007 23:46

Re: Macafee opdringerig

Ongelezen bericht door haba »

Beste bodejosm43,

Uit welk sprookjesboek zit jij ons hier voor te lezen?
Mcafee installeert zich niet vanzelf en zomaar op een pc en zeker niet onder een andere naam.

Welk programma jij op jouw pc zet is jouw eigen keuze en daar heeft de winkelier totaal niets mee te maken. Wel zal hij jou graag Norton of McAfee verkopen wanneer hij (om maar wat te noemen) Kaspersky niet in de schappen heeft liggen, snap je? Hij wil dus alleen maar verkopen en het zal hem worst zijn wat jij doet zolang hij maar aan jou kan verdienen. Het allerbeste anti-virusprogramma bestaat dus niet, wat over blijft is jouw voorkeur om welke reden dan ook.

Succes,
Haba

Gesloten