LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mcafee.Waarschuwing

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Bobz.
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:47

Mcafee.Waarschuwing

Ongelezen bericht door Bobz. »

Ik heb een 3-jarig abonnement op Mcafee Internet Security Suite. Geldig tot 1/1/2012. Vorige week Windows 7 en het email programma Windows Life Mail geinstalleerd.
Vrijwel direct kreeg ik de indruk dat er geen controle was op Windows Life Mail. De Helpdesk benaderd en ik citeer uit de chatlog:
M. Windows Life Mail is inderdaad niet compatibel met Mcafee" en "Als u de melding krijgt dat uw pc beschermd is betekend dat dat niet alleen de pc zelf beschermd en gescand is, maar ook dat Mcafee als programma in orde is".
Ik: "maar email wordt toch niet gescand"
M. "Mcafee kan de inbox niet scannen "
Ik: "Wat is het gevaar als de inbox besmet is"
M. "U zult geen mail ontvangen, U zult emails naar contacten in uw adresboek sturen."

Wat ik Mcafee verwijt is:
1. dat het programma de inbox van het meest gebruikte emailprogramma niet scant
2.dat als je de instellingen controleert, je onterecht de indruk krijgt dat dit wel het geval is.
3.dat zij ondanks dit probleem vinden dat het een goed werkend programma is.
4. dat zij geen restitutie willen geven."Restitutie alleen binnen een maand na aankoop"

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Mcafee.Waarschuwing

Ongelezen bericht door tennis »

@Bobz.

Lees dit eens, dat klinkt anders als wat je hebt gekregen:

http://www.hccseniorenacademie.nl/vraag ... hp?id=2467

Bobz.
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:47

Re: Mcafee.Waarschuwing

Ongelezen bericht door Bobz. »

Ik heb contact opgenomen met de schrijver van deze tekst en hem een nadere toelichting gegeven.

Hij reageerde uitvoerig hierop o.a. met schema's e.d. Helaas krijg ik dat niet gekopieerd. Een zin hieruit:"Ik heb nooit beter geweten dan dat McAfee ook binnenkomende mails scande maar onderstaand plaatje laat zien dat het niet bij alle versies het geval is".
Als u interesse heeft kunt u van de email inzien.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Mcafee.Waarschuwing

Ongelezen bericht door tennis »

Bedankt, maar ik heb een ander Antivirusprogramma, maar misschien heeft een andere member hier interesse!

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Mcafee.Waarschuwing

Ongelezen bericht door trebelski »

Mcafee komt als zeer slecht uit de bus en gratis is soms beter dan betaald.Volgens dit stukje dan.

http://www.telegraaf.nl/digitaal/919190 ... html?p=2,1
r 04 mrt 2011, 17:04
Gratis beveiligingssoftware soms beter dan betaald
door onze redactie
AMSTERDAM - Het gratis antivirusprogramma Antivir personal van Avira heeft van de Consumentenbond het stempel Beste Koop meegekregen. De consumentenorganisatie testte 14 betaalde en 4 gratis virusscanners. De beveiligingssoftware van Antivir staat met een cijfer van 6.4 op de vijfde plaats.
Het pakket Internet Security 2011 (€65) van McAfee is de hekkensluiter in het onderzoek van de Consumentenbond naar beveiligingssoftware. Het scoort met een 4.3 een dikke onvoldoende. Vooral de kwaliteit van de firewall en het opsporen van 'malware' kwamen slecht uit de test

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Mcafee.Waarschuwing

Ongelezen bericht door LeoZ »

Ik gebruik de gratis versie van AVG (11) en dit programma scant mijn inkomende mail in Windows Vista op mijn laptop, maar ikmaak geen gebruik van Windows Live, maar het mee-geinstalleerde mailprogramma WinMail.

Op mijn desktop PC staat Windows7 en daar staat het gratis antivirus programma Microsoft Security Essentials geinstalleerd en dit programma scant de binnenkomende emails op virussen, maar ik gebruik hier het gratis verkrijgbare emailprogramma Thunderbird voor (van de makers van o.a. Firefox).

Dus mogelijk een tip voor de TS: gebruik dan de gratis programma's AVG of Microsoft Security Essentials.

En laat McAfee voor wat het is... tenzij u graag (teveel) geld uitgeeft... dan ben ik bereid om mijn banknummer per PB door te geven... :mrgreen:

stefano
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:50

Re: Mcafee.Waarschuwing

Ongelezen bericht door stefano »

Mcafee ben ik ook geen fan van. Bij mijn laptop was de proefversie automatisch geinstalleerd.
Mijn firewalinstellingen kon ik hierdoor niet meer wijzigen, want deze waren automatisch door Mcafee ingesteld. Als ik dan naar Mcafee ging moest ik eerst registreren en het product kopen voor ik iets aan mijn windows firewall kon veranderen.
Mcafee dus maar meteen gedeinstalleerd. Waardeloos programma.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Mcafee.Waarschuwing

Ongelezen bericht door ciske »

gratis AVG 11 prima antivirus. :mrgreen: scant mijn mail en ook mijn computer.

Stormygirl
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2013 20:01

Re: Mcafee.Waarschuwing

Ongelezen bericht door Stormygirl »

Ook ik heb heel veel problemen gehad met MC Afee ik had een betaalde versie. Ik wist niet hoe gauw ik weer terug wilde naar Kaspersky deze heeft nog nooit problemen gehad zowel de KIS als PURE

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Mcafee.Waarschuwing

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Ik gebruik zelf MBAM en MSE. En uiteraard regelmatig scannen...

En weten wat je doet online en naar welke websites je gaat, wat je download etc. etc.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mcafee.Waarschuwing

Ongelezen bericht door olaf79 »

trebelski schreef:Mcafee komt als zeer slecht uit de bus en gratis is soms beter dan betaald.Volgens dit stukje dan.

http://www.telegraaf.nl/digitaal/919190 ... html?p=2,1
r 04 mrt 2011, 17:04
Gratis beveiligingssoftware soms beter dan betaald
door onze redactie
AMSTERDAM - Het gratis antivirusprogramma Antivir personal van Avira heeft van de Consumentenbond het stempel Beste Koop meegekregen. De consumentenorganisatie testte 14 betaalde en 4 gratis virusscanners. De beveiligingssoftware van Antivir staat met een cijfer van 6.4 op de vijfde plaats.
Het pakket Internet Security 2011 (€65) van McAfee is de hekkensluiter in het onderzoek van de Consumentenbond naar beveiligingssoftware. Het scoort met een 4.3 een dikke onvoldoende. Vooral de kwaliteit van de firewall en het opsporen van 'malware' kwamen slecht uit de test
De consumentenbond kan zoveel vinden, maar Avira komt er in diverse tests van bedrijven met echt verstand van zaken er ook niet best van af. De consumentenbond denkt altijd overal verstand van te hebben. Ik kijk liever naar de uitslag van echte experts.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mcafee.Waarschuwing

Ongelezen bericht door olaf79 »

Stormygirl schreef:Ook ik heb heel veel problemen gehad met MC Afee ik had een betaalde versie. Ik wist niet hoe gauw ik weer terug wilde naar Kaspersky deze heeft nog nooit problemen gehad zowel de KIS als PURE
MC Afee teert nog op de naam die het heeft opgebouwd in het verleden toen het het beste pakket was. Inmiddels links en rechts ingehaald door de concurrentie. Kaspersky is inderdaad een prima pakket. Tevens kan ik Bit Defender en Gdata aanbevelen. Hitmanpro is een mooie aanvulling daarop, en in combinatie met die pakketten gratis.
Hitman pro scant in de cloud en is daardoor veel betrouwbaarder en sneller.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mcafee.Waarschuwing

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dekseldopje schreef:Ik gebruik zelf MBAM en MSE. En uiteraard regelmatig scannen...

En weten wat je doet online en naar welke websites je gaat, wat je download etc. etc.
Microsoft Security Essentials is helaas niet het beste pakket, sterker nog het is een van de slechtste. Icm met Malwarebytes Anti Malware nog wel te doen, maar ik beveel het niet aan. Als je een gratis pakket zoekt is AVG free icm MBAM veel beter.

Het niet bezoeken van louche websites is tegenwoordig niet meer genoeg. Zelfs sites als nu.nl serveren regelmatig (via bijvoorbeeld gehackte advertentieservers) malware. Ook andere bonafide sites hebben soms moeite de criminelen buiten de deur te houden.

Zorg dus gewoon voor een goed pakket, en ja uitkijken wat je doet online helpt natuurlijk ook, maar is niet meer afdoende.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Mcafee.Waarschuwing

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ik gebruik sinds tijden NOD32.

Wel de versie met medicijn werking :wink:

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Mcafee.Waarschuwing

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Dat mse niet afdoende is dat wist ik al een tijdje, vandaar MBAM erbij. Het is waar dat het niet meer afdoende is om uit te kijken wat je doet op het internet maar helpt wel veel bij de **** op je pc waar jezelf schuldig aan bent zoals bijv. op legio vage websites te registreren of crap te downloaden danwel te installeren of uiteraard op alles OK klikken, wat legio mensen nog steeds doen want het is toch verrekte irritant zo'n venster je blikveld terwijl je een briefje aan 't typen bent.

Gesloten