Opnieuw installeren Windows-10

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
BasNarva
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2015 16:36

Opnieuw installeren Windows-10

Ongelezen bericht door BasNarva »

Windows 10 biedt de optie de PC terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Daarbij verdwijnt alles van de harde schijf en wordt Windows opnieuw geïnstalleerd op een schone PC. Ik was bezig met deze procedure, maar bij het opnieuw automatisch installeren van Windows tijdens deze procedure wordt mij gevraagd in welke taal ik door wil gaan. Nederlands wordt voorgesteld. Maar als ik voor Nederlands wil kiezen moet ik op een 'ja knop' drukken, maar in deze fase werken zowel de muis als het toetsenbord nog niet. Ik kan dus niets bevestigen en de procedure van installatie stopt. Op internet lees ik dat dit probleem vaker voorkomt, maar een oplossing kan ik nergens vinden. Misschien is er hier een expert?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Opnieuw installeren Windows-10

Ongelezen bericht door reggie2 »

Of ff op het Tweakers forum vragen , daar zitten veel mensen die er verstand van hebben.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Opnieuw installeren Windows-10

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ligt er niet toevallig nog een bedrade USB-muis in een doosje met opladers?

Behalve op Tweakers kunt u wellicht ook een antwoord vinden op het forum van bv ComputerTotaal of Seniornet. U zult vast niet de eerste zijn die hier tegenaan loopt.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Opnieuw installeren Windows-10

Ongelezen bericht door k2p »

Heeft u een bijzondere toetsenbord en/of muis waar speciale drivers voor nodig zijn? Probeer eens een simpele toetsenbord en muis aan te sluiten. Gewoon een toetsenbord dat met een normale USB kabel aan de pc wordt gekoppeld. Muis idem. Deze worden doorgaans wel herkend door de installatie software.

BasNarva
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2015 16:36

Re: Opnieuw installeren Windows-10

Ongelezen bericht door BasNarva »

Muis en toetsenbord zijn beide met kabel via USB aangesloten. Muis krijgt wel spanning (lampje brandt) maar geen cursor op het scherm, toetsenbord doet helemaal niets.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Opnieuw installeren Windows-10

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Misschien ligt het aan het installatiebestand dat muis en toetsenbord niet werken.
U zou Windows 10 van de Microsoft site kunnen downloaden en die installeren.
https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... ndows10ISO

Als u alles netjes weer geïnstalleerd hebt maak dan een image systeem bestand, hoeft u niet alle programma’s weer opnieuw te installeren en kunt u eenvoudig het image bestand terugzetten.
Laatst gewijzigd door Kolibrie op 13 nov 2021 12:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Opnieuw installeren Windows-10

Ongelezen bericht door Kolibrie »

x

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Opnieuw installeren Windows-10

Ongelezen bericht door 16again »

BasNarva schreef:
13 nov 2021 12:02
Muis en toetsenbord zijn beide met kabel via USB aangesloten.
Beide behoren te werken met in windows setup ingebouwde drivers
Probeer andere usb poorten op de computer.
Prik muis en keyboard rechtstreeks in computer, zonder hub.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Opnieuw installeren Windows-10

Ongelezen bericht door grun »

BasNarva schreef:
13 nov 2021 12:02
Muis en toetsenbord zijn beide met kabel via USB aangesloten. Muis krijgt wel spanning (lampje brandt) maar geen cursor op het scherm, toetsenbord doet helemaal niets.
Start eens opnieuw op, ga in de BIOS controleren of Legacy USB geactiveerd is. Las ik tenminste ergens, in de link hieronder staan nog meer tips.
https://techcult.com/fix-mouse-and-keyb ... indows-10/

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opnieuw installeren Windows-10

Ongelezen bericht door Nijogeth »

grun schreef:
13 nov 2021 13:34
BasNarva schreef:
13 nov 2021 12:02
Muis en toetsenbord zijn beide met kabel via USB aangesloten. Muis krijgt wel spanning (lampje brandt) maar geen cursor op het scherm, toetsenbord doet helemaal niets.
Start eens opnieuw op, ga in de BIOS controleren of Legacy USB geactiveerd is. Las ik tenminste ergens, in de link hieronder staan nog meer tips.
https://techcult.com/fix-mouse-and-keyb ... indows-10/
Probleem is dat je zonder toetsenbord niets in de BIOS kunt.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Opnieuw installeren Windows-10

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

BasNarva schreef:
13 nov 2021 12:02
Muis en toetsenbord zijn beide met kabel via USB aangesloten. Muis krijgt wel spanning (lampje brandt) maar geen cursor op het scherm, toetsenbord doet helemaal niets.
Misschien even een ander toetsenbord en muis proberen. Mocht dat geen verschil maken, dan kan je die uitsluiten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Opnieuw installeren Windows-10

Ongelezen bericht door grun »

Nijogeth schreef:
14 nov 2021 10:25
Probleem is dat je zonder toetsenbord niets in de BIOS kunt.
TS heeft wel een toetsenbord, het zou wel heel vreemd zijn als hij daarmee niet in de BIOS kan komen. Ik begreep dat het probleem pas optrad bij de installatie van Windows 10.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Opnieuw installeren Windows-10

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die chip heet tenslotte niet voor niets Basic Input/Output System. Een bedraad toetsenbord zou dan toch moeten werken, dunkt me.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Opnieuw installeren Windows-10

Ongelezen bericht door pedro714 »

Is weliswaar geen antwoord op deze topic maar niet geschoten is altijd mis. Mijn vraag: kan ik windows 10 installeren over bestaande installatie en raak ik alle bestaande programma's dan kwijt?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opnieuw installeren Windows-10

Ongelezen bericht door Nijogeth »

pedro714 schreef:
14 nov 2021 13:35
Is weliswaar geen antwoord op deze topic maar niet geschoten is altijd mis. Mijn vraag: kan ik windows 10 installeren over bestaande installatie en raak ik alle bestaande programma's dan kwijt?
Ligt er vooral aan hoe je het installeert. In veel gevallen zou het kunnen, maar je kunt het ook als boot naast het huidige systeem installeren en dan staat er dus niet op het Windows 10 systeem. Ik weet nog dat het vanuit Windows 7 naar 10 automatisch werd aangeboden, maar ik weet niet of dat nog steeds is. Windows 10 naar 11 gaan ze wel gratis aanbieden tot aan 2025.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Opnieuw installeren Windows-10

Ongelezen bericht door Nijogeth »

grun schreef:
14 nov 2021 12:30
Nijogeth schreef:
14 nov 2021 10:25
Probleem is dat je zonder toetsenbord niets in de BIOS kunt.
TS heeft wel een toetsenbord, het zou wel heel vreemd zijn als hij daarmee niet in de BIOS kan komen. Ik begreep dat het probleem pas optrad bij de installatie van Windows 10.
Ja, maar volgens TS worden beide niet herkend, zelfs als er ingeplugd wordt na het opnieuw opstarten. Ik gok zelf ook dat het geen bedrade systemen zijn.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opnieuw installeren Windows-10

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
14 nov 2021 23:21
Ik gok zelf ook dat het geen bedrade systemen zijn.
Ik gok dat jij misgokt :wink:
BasNarva schreef:
13 nov 2021 12:02
Muis en toetsenbord zijn beide met kabel via USB aangesloten.

Gesloten