LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Packard Bell easynote BU?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Nic87
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2007 11:38

Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door Nic87 »

Ik ben van plan om een easynote BU van packard bell te kopen. Ik reis veel en heb hiervoor een makkelijk vervoerbare laptop nodig die in de handbagage past. Mijn oude Packard bell begint ouderdoms kuren te krijgen, maar heb er verder nog nooit echt problemen mee gehad!

Heeft iemand ervaringen met deze laptop?

Alvast bedankt voor de reacties!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ik kan wel vertellen dat de 2e naam van packard bell packard hell is,
en ik je dus afraad een packard hell aan te schaffen (en ik denk dat vele het met mij eens zijn)

Nic87
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2007 11:38

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door Nic87 »

Wat raadt je me dan aan? Ik heb met mijn oude packard bell wel goede ervaringen gehad! Andere lichtgewicht computers kosten gelijk veel meer... Ik zie door de bomen het bos niet meer in laptopland! :roll:

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

thosiba is heel goed, zelf vind ik acer goed (zelf goede ervaringen mee, andere hier denken daar dan toch weer anders over)
compaq heeft wel mooie dingen, maar zodra de garantie vervalt lijken die laptops ook ineens overleden
bij dell is de service nogal crap
conclusie:
neem een thosiba.
kost wat, heb je ook wat
doe je vaak ook langer mee dan die PB dingen

Nic87
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2007 11:38

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door Nic87 »

Is dat dan werkelijk het enige goede merk? Ik ben altijd erg vriendelijk tegen mijn computers al zeg ik het zelf. Ze worden voornamelijk gebruikt voor het maken van verslagen, emailen en internetten. Er wordt dus niet op gedownload en spellen op gespeeld.. Eigenlijk heb ik dus niet echt een super de luxe zware laptop nodig. Maar licht gewicht laptops zonder mega geheugen en allerlei andere technische hoogstandjes worden niet gemaakt! Ik vlieg over 2 maanden naar Zuid-Afrika en moet voor die tijd echt een Laptop hebben omdat mijn oude er langzaam maar zeker mee op begint te houden...

Lang verhaal, kort samengevat: Ik kom er niet uit als computer leek!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door Moppentappers »

betrouwebaar, thosiba
of je er technische hoogstandjes in wilt kun je natuurlijk gewoon zelf bepalen
voor 900 euro heb je een laptop die lang mee gaat en stabiel werkt

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door D1RK »

Hoewel ik ook gelijk met Toshiba zou willen beginnen....
wel een Tecra, zandbak bestendig, en gestest in Afghanistan en Irak..
Dus de millitairen zijn niet tevreden met de huidige.

Maar als je naar Zuid Afrika gaat, kijk eens welke merken daar verkrijgbaar zijn en welke modellen?
Als je voor garantie daar ook terecht kunt?
Niet alleen het land, maar ook de regio is soms bepalend voor mijn keuze!
Elk merk kan stuk, en dan....????
Er zijn daar merken en/of modellen die hier onbekend zijn, als stofdichte Toshiba Tecra's....!

Dus wat doe je daar? In de natuur of op school???

joepie91
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jul 2007 15:37

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door joepie91 »

absoluut geen Packard Bell nemen! het is echt een erg slecht merk (ik heb er zelf ooit een computer van gehad en heb met meerdere dingen van dat merk gewerkt...)
Het is goedkoop en werkt prima totdat je iets anders wil gaan doen dan tekstverwerken en internetten. Nieuwe onderdelen: vergeet het maar, alles heeft afwijkende aansluitingen bij Packard Bell (net als by Sky overigens) en veel dingen werken er niet goed op.

Voor een laptop kun je beter een Acer of een HP nemen, waarbij Acer meestal de beste zijn.

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Heeft iemand ervaringen met deze laptop?
Ik denk dat je gewoon eens naar de winkel moet gaan en vragen hoe het met de niet goed geld terug garantie zit?! Dan heb je meestal het product 7 tot 14 dagen vrijblijvend op zicht en kun je zelf ervaren en zien in hoeverre de laptop aan je wensen voldoet.
ik kan wel vertellen dat de 2e naam van packard bell packard hell is,
en ik je dus afraad een packard hell aan te schaffen (en ik denk dat vele het met mij eens zijn)
Zo weet ik net zo goed dat moppentappers eigenlijk moppenflopper is. en dat er weinig nieuws of informatie is welke het geen wat deze heer (hoest/proest) hier verkondigd. Het zijn nog steeds hooguit 5% van de kopers die klagen en problemen hebben en zoals je zelf aangeeft jij (Nic87) hebt geen slechte ervaringen met PackardBell, ik overigens ook niet hele goede service en kwaliteit. Ik wilde met de aanschaf van die packardbell voorkomen een gefrustreerde verkoper in computerwinkels onder ogen te komen maar helaas... zelfs op trosradar kom je zulke lui tegen.
Wat raadt je me dan aan? Ik heb met mijn oude packard bell wel goede ervaringen gehad!
Ieders ervaring is anders, bij jouw werkte je PackardBell naar behoren dus als je goede ervaringen hebt wat let je dan in dit geval om een soort gelijke laptop te kopen van een ander merk waarbij je ook nog eens honderden euro's meer kwijt bent?!
thosiba is heel goed,
Getallen, statistieken vertel waar haal je vandaan dat Toshiba beter is?
zelf vind ik acer goed (zelf goede ervaringen mee
Eindelijk een mening/reactie die wel goed is. Je hebt er ervaring mee dus weet hoe goed/slecht het werkt.
Is dat dan werkelijk het enige goede merk?
Het enige goede merk is geen desktop computer of laptop nemen. Alle computers desktop's of notebooks hebben wel iets. Bij de één explodeerd de accu, bij de ander is de voeding niet goed genoeg... weer een ander wordt gloeiend heet en bij weer een ander is de support/helpdesk waardeloos. Je levert overal op in ongeacht welk merk/type je koopt. Reacties als 'packard bell = packard hell' slaan gewoonweg nergens op zolang men geen statistieken kan tonen waaruit 'officieel' naar voren komt dat de producten van de fabrikant slecht zijn of niet.
Het is goedkoop en werkt prima totdat je iets anders wil gaan doen dan tekstverwerken en internetten. Nieuwe onderdelen: vergeet het maar, alles heeft afwijkende aansluitingen bij Packard Bell (net als by Sky overigens) en veel dingen werken er niet goed op.
Kijk, je praat nu over systemen van ergens rond 1990 t/m 1999 ofzo. PackardBell heeft hierna nooit geen aparte aansluitingen meer gehad. Nieuwe onderdelen, waarmee wil jij je notebook uitbreiden dan? Geheugen? No problem... ik had er 512 in zitten en inmiddels is dit gewoon met Kingston memory uitgebreid naar 1024 (ruim voldoende) oh nieuwe harddisk sja... ik ben van 50Gb naar 100Gb overgestapt of dacht je aan andere uitbreidingen? Even notebook openschroeven en de wifi-module eruit halen en de nieuwe 802.11n (die eraan komt) erin prikken en voila ook die is bij de tijd. Zeg 't maar wat wil je uitbreiden?

Oh een nieuwe accu, sja ik betaal € 150,00 terwijl je bij een acer, hp, dell e.d. minder of juist in de meeste gevallen 'veel' meer betaal.


Sorry voor de nogal wat overtrokken reactie vanaf mijn zijde maar iemand vraagt om reacties/ervaringen met een bepaalde notebook en een bepaalde merk en het is weer op enkele vingers te tellen wie er dan wederom reageren - vaste prik voor enkele mensen - en helaas blijkt ook steeds weer uit iedere reactie van hen dat ze hun verhalen op andermans verhalen baseren maar niet opmaken uit daadwerkelijke statistieken en cijfers. Jammer, erg jammer... daarmee kom je dus niet betrouwbaar over.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Nic87,

Ik heb persoonlijk geen ervaring met packard bell wel met Asus, deze vind ik zeer goed.

Merken zoals Asus, MSI, Toshiba, IBM ( nu lenovo) doe het in het algemeen genomen zeer goed.

Nic87
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jul 2007 11:38

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door Nic87 »

Dank jullie wel voor deze reacties! Nu ik wat verder heb gelezen op het forum kom ik indd een hoop dezelfde reacties tegen...

Ik ga stage lopen in Zuid-Afrika en ik zit driekwartier van het dichtstbijzijnde DORP vandaan... dus helaas daar wat kopen zit er niet echt in! Ik moet er dus echt 1 hebben die het sowieso de komende 7 maanden hopelijk blijft doen! Haha :)

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door magel725 »

Bij deze dan de juiste volgorde:

1) Asus (uitval tussen 0,5% en 1,5%, service meestal binnen 2 weken)
2) Toshiba (uitval tussen 1,0% en 2,0%, service meestal binnen 4 weken)
3) Acer (uitval tussen 2,0% en 3%, service meestal binnen 6 weken)
4) Dell (uitval tussen 2,0% en 3%, service tussen 1 dag en 6 weken)
5) HP (uitval tussen 2,0% en 3,2%, service meestal binnen 8 weken)
6) Packard Bell (uitval tussen 2,0% en 3,5%, service meestal binnen 6 weken)

Nog een paar kanttekeningen: Asus en Toshiba hebben een veel steviger behuizing dan de anderen en wanneer de notebook veel onderweg wordt meegenomen zijn deze veel betrouwbaarder dan de notebooks met een zwakkere behuizing. Er zit echter wel een ander prijskaartje aan. Ben je voorzichtig met je spullen (ook al is het vaak een ander die er tegen stoot) dan kun je gerust overwegen een ander merk te nemen. In het algemeen gaan Asus en Toshiba wel langer mee.

Packard Bell is tegenwoordig echt niet meer zo slecht als het geweest is, dankzij de eigenaar NEC die bekend is van de betrouwbare DVD branders. De naam is echter grondig verpest door elektronica zaak It's en Micro Elektro in mindere mate. Packard Bell is goedkoper, maar heeft de naam als groot nadeel. Doet je dat niets dan kun je ook gewoon een Packard Bell nemen.

mike4
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2007 15:03

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door mike4 »

100% geen PB kopen... wat een %&@%& laptops... Ik heb er nu een met Vista... een Easynote Wifi... traag traag.... ongelooflijk en dan heb ik er zowat nog geen programma op staan...

Vooral de service is uitermate teleurstellend... Mn oude PB waren mankementen aan en dus te maak. Daar is ie dus kwijt geraakt... PB draaide om alles heen, moest van alles gaan proberen... veel gebeld en zelfs de batterij van mn vriendin haar PB laptop erin doen werd aanbevolen, maar ook dat hielp niet...

Pas na Rechtsbijstand te hebben ingeschakeld krijg ik na een aantal maanden een vervangende laptop... maar neej hoor.. de telefoonkosten en de verkwanselde batterij (die het niet meer doet).... ik kreeg verder niets vergoed en er kon geen excuse van af!

Werkelijk een service van 0,0!! Schandalig!

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door magel725 »

100% geen PB kopen... wat een %&@%& laptops... Ik heb er nu een met Vista... een Easynote Wifi... traag traag.... ongelooflijk en dan heb ik er zowat nog geen programma op staan...
Dat ligt niet aan het merk maar aan de specificaties van je notebook.
Vooral de service is uitermate teleurstellend... Mn oude PB waren mankementen aan en dus te maak. Daar is ie dus kwijt geraakt... PB draaide om alles heen, moest van alles gaan proberen... veel gebeld en zelfs de batterij van mn vriendin haar PB laptop erin doen werd aanbevolen, maar ook dat hielp niet...
Ook dit is niet typerend voor de kwaliteit van de laptop. En ook niet van de service, aangezien het grootste deel normaal wordt opgelost.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Dat PB slecht aangeschreven staat komt omdat mensen vaak EN het goedkoopste merk kopen, en dan OOK nog eens de laptop/PC met de minste specificaties. Tsja dan is het niet zo gek dat het een trage hoerenbak is

gozik
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2006 17:02

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door gozik »

Met 1 Gb extra geheugen ben ik nu wel tevreden met Pietje Bell...
wel moet je de orginele verwijderen, anders werkt deze niet, dus 1 of 2 kopen, tenzij je een orginele ernaast zette, die vele malen duurder zijn.

Iemand die wel tevreden is nu de snelheid van 256 naar !gb is gedaan.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik kocht twee jaar terug een PB pc (desktop) met top specs en helaas waardeloze prestaties. Service bij PB blijkt niet te bestaan. Je krijgt onbeschofte en onjuiste antwoorden op vragen en problemen worden afgeschoven op de consument. Ervaringen met Fujitsu Siemens zijn wel positief!
Koop geen PB! 8)

ikbenik

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik kocht twee jaar terug een PB pc (desktop) met top specs en helaas waardeloze prestaties.
Vind je het gek?

Men wilt wel de beste specificaties, maar het mag niks kosten.

Weer hetzelfde verhaal:

Het was iets met een dubbeltje en een voorste rij.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door acjzr1 »

@ ikbenik,
Ik had geen keus,het was een pc-prive-pc (net besteld voor het afschaffen van de regeling!)en ik had de keus uit een leverancier en slecht een handje vol pc's.
De voorlichting van zowel de leverancier als van PB was onjuist en onvolledig.
Goedkoop was het ding al helemaal niet.(zeker niet voor wat je krijgt)
Ik heb het ding na 6 maanden gestript en alleen de processor en de harde schijver hergebruikt.
Normaal gesproken kies ik alle componenten zelf uit en bouw ik het volledige systeem zelf op.Helaas bood mijn werkgever deze mogelijkheid niet bij het pc-prive gebeuren.

Simon NT
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:28

Re: Packard Bell easynote BU?

Ongelezen bericht door Simon NT »

Ikbenik; Het is vrij makkelijk om dergelijke domme kritieken te uiten. Vooral ook omdat niemand er mee gebaat is om dergelijke nonsens te moeten lezen.
Packerd Hell is nu eenmaal een slecht bedrijf met altijd pc’s waar een en ander aan mankeert.
Laatst gewijzigd door Simon NT op 25 jul 2007 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten