LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PC-Herstel Nieuwegein

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Bickeltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2015 09:15

PC-Herstel Nieuwegein

Ongelezen bericht door Bickeltje »

Onlangs mochten wij van onze provider (Ziggo) een bericht ontvangen dat onze internetsnelheid omhoog zou gaan. Helaas was de computer thuis niet in staat deze snelheid te bieden. Om de aankoop van een nieuwe computer toch nog even uit te stellen zochten we naar een eventuele andere oplossing. We namen contact op met het bedrijf/ winkel PC-Herstel aan de Walnootgaarde in Nieuwegein. Zij adviseerden ons diverse artikelen bij hen aan te schaffen met de garantie dat het probleem dan opgelost zou zijn en we de aangeboden internetsnelheid ook daadwerkelijk zouden kunnen benutten. We hebben voor € 40 aan producten bij PC Herstel aangeschaft en we zijn redelijk deskundig op het gebied van computers, maar hoe we het ook probeerden, de beloofde internetsnelheid bleef uit. We hebben contact opgenomen via e-mail en via telefoon, echter nergens werd thuis gegeven. Door een winkelbediende werd gezegd dat we de artikelen maar retour moesten brengen, dan zouden ze ernaar kijken. We kregen een ontvangstbevestiging mee van de bedoelde spullen en alleen nog een e-mail dat het bij hen wel het gewenste resultaat gaf en dat het dus aan ons lag. Wij wilden echter de koop ontbinden en ons geld retour, maar vanaf dat moment gaf de eigenaar niet meer thuis. Op e-mail werd niet meer gereageerd, op telefonische contacten niet, er werd niet meer teruggebeld en ook kregen we de ingeleverde spullen niet meer terug. We hebben contact opgenomen met Consuwijzer en ook zij deelden ons mede dat ze er een melding van zouden maken en als er meer klachten kwamen, ze PC herstel er op aan zouden spreken. Pas op dus met het kopen bij PC-Herstel, want ze lappen de consumentenregels zoals die hier gelden aan hun laars, smeren je dure spullen aan die niet werken en maken je geld afhandig. Ze zijn ook niet aangesloten bij enig keurmerk op de webwinkel, dus hoop dat dat genoeg zegt.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: PC-Herstel Nieuwegein

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Afgezien van het 'niveau' van de serviceverlening: het is heel goed mogelijk dat het probleem inderdaad bij u thuis zit. Kijk eens naar de netwerkkabel. Daarop staat een code. Bijvoorbeeld cat5 of voluit categorie5. Met z'n kabel haal je nooit de beloofde hogere snelheid. Wel met een kabel van categorie5e of categorie6. Dit zou het euvel kunnen zijn. Ik had het probleem zelf ook maar met een cat6 kabel was het opgelost. Succes.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: PC-Herstel Nieuwegein

Ongelezen bericht door trail46 »

Bij een wat oudere computer kan het inderdaad aan de kabels liggen maar meer voor de hand is de netwerkkaart die deze snelheden gewoon niet aan kan. Een nieuwe netwerkkaart met 1000mbit kost een paar tientjes al dien je jezelf af te vragen of je niet beter een andere jongere computer kunt kopen. Nieuwe Desktop (met Windows 8.1)met alles erop en eraan kost bv bij MM nog geen €250.- en een gebruikte welke prima mee kan is nog goedkoper.Kortom, geef er geen geld meer aan uit.Ik zou wel graag weten welke hardware je dan voor die €40.- hebt gekocht al lijkt de handelswijze van deze verkoper toch iets wat onfatsoenlijk te noemen.
Andere mogelijke oorzaken voor het niet behalen van de juiste snelheid zijn hardware of software:

· Een verouderde computer.

· Netwerkkaart. (u heeft 10mbit, 100mbit netwerkkaart)

· UTP kabel. (u heeft Cat5, Cat5E en Cat6 kabels dit heeft te maken met snelheid ondersteuning en weerstand)

· Virussen of spyware. (Mogelijk dat er iets in de achtergrond is geïnstalleerd zonder dat u het weet?)

· Firewall. (Staat uw firewall niet te hoog?)

· Internet beveiliging pakket. (Staat uw beveiliging niet te hoog?)

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: PC-Herstel Nieuwegein

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Het is meer hoe lang de kabel er al ligt dan de ouderdom van de computer. Maar inderdaad, de netwerkkaart kan het ook zijn als die heel oud is. Maar even op de kabel kijken zou ik als eerste doen. Zo gebeurd tenslotte. Eventueel even een kabel van een hogere categorie lenen van een kennis om het uit te testen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PC-Herstel Nieuwegein

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hier rest enkel de weg naar de kantonrechter.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: PC-Herstel Nieuwegein

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Nogmaals mijn ervaring: met een cat5 netwerkkabel kwam ik tot een downloadsnelheid van 94Mbit terwijl de nieuwe toegezegde snelheid van Ziggo 120Mbit zou moeten zijn. Met de cat6 netwerkkabel haalde ik de beloofde 120Mbit. Zo simpel kan het zijn.

Bickeltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2015 09:15

Re: PC-Herstel Nieuwegein

Ongelezen bericht door Bickeltje »

Voor de exacte omschrijvingen van de artikelen zal ik de expert in huis even raadplegen. En het is niet zo dat wij verwachten dat alles sneller zou laden etc, maar gewoon dat we de snelheid die we zouden behoren te krijgen, niet konden bewerkstelligen, zoals zij wel beweerden. En het feit dat er totaal niet naar een oplossing gezocht werd als service naar de klant toe. Het gaat niet om het bedrag, maar wel om de manier van handelen van de winkel. Computer is verder nog prima in orde en er zijn ook laptops en tablets in huis, vandaar dat ons dit de beste optie leek. Ik kom hier nog op terug over de exacte gegevens van de aangekochte spullen.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: PC-Herstel Nieuwegein

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hebt u de code op de netwerkkabel nog gecheckt?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: PC-Herstel Nieuwegein

Ongelezen bericht door newmikey »

Bickeltje schreef:Onlangs mochten wij van onze provider (Ziggo) een bericht ontvangen dat onze internetsnelheid omhoog zou gaan. Helaas was de computer thuis niet in staat deze snelheid te bieden.
Waarom eigenlijk niet? De netwerksnelheid zou eigenlijk voor géén enkele computer van, laten we zeggen, tot een jaar of 10 oud een probleem moeten vormen.

Is het niet simpelweg een kwestie van een trage computer die programma's langzaam opstart en draait? Heeft u wel een snelheidstest gedraaid op één van de daarvoor bestemde websites? Wat verwachtte u eigenlijk van die hogere internetsnelheid?

Vaak denken mensen dat een hogere netwerksnelheid zich ook vertaalt in een snellere PC, is dat hier ook het geval?
We hebben voor € 40 aan producten bij PC Herstel aangeschaft en we zijn redelijk deskundig op het gebied van computers, maar hoe we het ook probeerden, de beloofde internetsnelheid bleef uit.
U bent "redelijk deskundig" maar weet bij de laatste reactie niet wat u heeft aangeschaft voor die €40? Meerdere producten nog wel. Ik ben en blijf benieuwd.
We hebben contact opgenomen via e-mail en via telefoon, echter nergens werd thuis gegeven. Door een winkelbediende werd gezegd dat we de artikelen maar retour moesten brengen, dan zouden ze ernaar kijken.....Ze zijn ook niet aangesloten bij enig keurmerk op de webwinkel, dus hoop dat dat genoeg zegt.
Ik zie niet in wat dat zou moeten zeggen. U bent bij een fysieke winkel geweest en die hebben géén keurmerk van een webwinkel organisatie nodig inderdaad.

[Off-topic bijdrage verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 01 jun 2015 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Off-topic bijdrage verwijderd

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: PC-Herstel Nieuwegein

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

newmikey schreef:Ik krijg hier sterk de indruk dat u hier een kulverhaal ophangt om interessant te doen, van een ècht issue lijkt me hier helemaal géén sprake.
Afgezien van deze volkomen overbodige toonzetting: U hebt het verhaal duidelijk niet goed gelezen. Er zijn al diverse suggesties gedaan waar het probleem zou kunnen zitten. En waarom de vraag of er een snelheidstest gedaan is? De vraagsteller geeft toch al aan dat de beloofde internetsnelheid niet gehaald wordt. Dat kan alleen m.b.v. meten....
Misschien heeft u nog een constructievere bijdrage om het probleem van de vraagsteller op te lossen?

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: PC-Herstel Nieuwegein

Ongelezen bericht door newmikey »

Klaas Jan schreef:U hebt het verhaal duidelijk niet goed gelezen. Er zijn al diverse suggesties gedaan waar het probleem zou kunnen zitten.
Ik heb toch sterk de indruk dat u zèlf het verhaal niet goed gelezen heeft. De internetsnelheid is, behoudens een ècht antieke netwerkkaart, niet afhankelijk van de snelheid waarmee de computer werkt. Nieuwe onderdelen in die computer stoppen is dus onzinnig.

TS vermeldt ten overvloede "er zijn ook laptops en tablets in huis" waaruit je kunt opmaken dat er binnenshuis niet bekabeld is (tenzij er tegenwoordig tablets zijn waar je een netwerkkabel in kan pluggen. Als TS binnenshuis inderdaad draadloos (via WiFi) werkt wordt die internetsnelheid uiteraard nooit gehaald en dat is volkomen natuurlijk aangezien deze afhankelijk wordt van factoren zoals afstand PC-router en eventuele tussenliggende muurconstructies.

Dat TS daadwerkelijk de up- en downloadsnelheden gemeten zou hebben, zie ik nergens terug, noch heeft TS aangegeven wat die €40 aan onderdelen dan precies inhielden. Als die €40 besteed werd aan een snellere WiFi kaart, is dat niet altijd garantie voor een snellere verbinding en dat kan je de verkoper niet euvel duiden.

De suggestie "Hier rest enkel de weg naar de kantonrechter." schaart u toch hopelijk niet onder het kopje constructieve suggesties om het probleem op te lossen?

Bickeltje
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2015 09:15

Re: PC-Herstel Nieuwegein

Ongelezen bericht door Bickeltje »

Ik zal de volgende aanvullingen geven:
1. De PC waarom het gaat is met een netwerkkabel rechtstreeks aan de modem verbonden. Die kabel is nieuw.
2. In de PC zit op de moederkaart gemonteerd een 10/100 Mb netwerkkaart.
3. Deze kaart kan de snelheid van 120 Mb van Ziggo niet verwerken.
4. Er was geen PCI slot meer over, dus moest een USB netwerkkaart gekocht. Omdat er ook geen USB poorten meer vrij waren kwam daar nog een USB splitter bij. Kosten totaal 40 euros.
5. Ondanks vele manipulaties haalde deze 1000 Mb USB netwerkkaart nog niet de helft van die 120 Mb. DNS server veranderd, etc. etc.: niets hielp.
6. PC Herstel zegde hulp toe, maar bleef doof, en verleende geen enkele assistentie.

Het lijkt dat in dit geval restitutie van de producten met rembours van het geld niet ongerechtvaardigd is. PC Herstel wil geen geld teruggeven, maar heeft de onderdelen die ter onderzoek waren afgegeven ook niet gerestitueerd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: PC-Herstel Nieuwegein

Ongelezen bericht door newmikey »

Bickeltje schreef:Ik zal de volgende aanvullingen geven:
4. Er was geen PCI slot meer over, dus moest een USB netwerkkaart gekocht. Omdat er ook geen USB poorten meer vrij waren kwam daar nog een USB splitter bij. Kosten totaal 40 euros.

Het lijkt dat in dit geval restitutie van de producten met rembours van het geld niet ongerechtvaardigd is. PC Herstel wil geen geld teruggeven, maar heeft de onderdelen die ter onderzoek waren afgegeven ook niet gerestitueerd.
Tsja, dan lijkt het er toch op dat u gelijk gaat krijgen. Een USB naar RJ45 adapter en dan ook nog op een splitter gaat de snelheid niet ten goede komen. Het was het proberen waard voor die €40. Of je daar de verkoper voor aansprakelijk kunt stellen is een tweede en het bedrag is ook niet om over te struikelen. De afgegeven onderdelen zou u uiteraard terug moeten krijgen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: PC-Herstel Nieuwegein

Ongelezen bericht door olaf79 »

Bickeltje schreef:Ik zal de volgende aanvullingen geven:
1. De PC waarom het gaat is met een netwerkkabel rechtstreeks aan de modem verbonden. Die kabel is nieuw.
2. In de PC zit op de moederkaart gemonteerd een 10/100 Mb netwerkkaart.
3. Deze kaart kan de snelheid van 120 Mb van Ziggo niet verwerken.
4. Er was geen PCI slot meer over, dus moest een USB netwerkkaart gekocht. Omdat er ook geen USB poorten meer vrij waren kwam daar nog een USB splitter bij. Kosten totaal 40 euros.
5. Ondanks vele manipulaties haalde deze 1000 Mb USB netwerkkaart nog niet de helft van die 120 Mb. DNS server veranderd, etc. etc.: niets hielp.
6. PC Herstel zegde hulp toe, maar bleef doof, en verleende geen enkele assistentie.

Het lijkt dat in dit geval restitutie van de producten met rembours van het geld niet ongerechtvaardigd is. PC Herstel wil geen geld teruggeven, maar heeft de onderdelen die ter onderzoek waren afgegeven ook niet gerestitueerd.
Wat jij wil lijkt me niet echt mogelijk met jouw pc. De usb poorten op je moederbord zijn te traag om de internet smelheid te halen die jij wilt. De maximale bandbreedte van usb 2 is daarvoor te beperkt

pietnoe
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2004 12:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: PC-Herstel Nieuwegein

Ongelezen bericht door pietnoe »

Mogelijk kun je dit type kaart PCI-Express x1 10/100/1000Mbps Network Card wel plaatsen in je computer.

Gesloten