LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] R4SD werkt niet meer goed

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Remco B
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2009 10:37

R4SD werkt niet meer goed

Ongelezen bericht door Remco B »

Ik heb laatst een R4SD kaart + toebehoren gekocht, maar het ding doet het steeds slechter. Ik moest laatst de bijgeleverde USB stick (met het kleine kaartje erin) meer dan 10 keer in mijn computer stoppen en toen deed hij het pas. En ook moet ik (als ik het kleine kaartje weer in dat ding hebt gestopt wat weer in de Nintendo DS gaat) dat ding dan ook weer supervaak erin en eruit halen voordat hij hem weer pakt. Ik word er helemaal gek van. :( :(

Mej. Scholte-Vesters
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2009 19:46

Re: R4SD werkt niet meer goed

Ongelezen bericht door Mej. Scholte-Vesters »

R4SD, heel handig!
je hoeft geen onnodige dingen bij aan te schafen, en werkt perfect!

R4SD is the number 1!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: R4SD werkt niet meer goed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Remco -

kijk even de contactjes van het kaartje na.
Als die vies zijn (vingerafdrukken) wil het nog wel eens problemen geven (ook met USB etc.).

Droge, niet pluizende doek en even stevig oppoetsen.

Of het helpt, weet ik niet -maar niet geschoten.....

Remco B
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 feb 2009 10:37

Re: R4SD werkt niet meer goed

Ongelezen bericht door Remco B »

Bedankt Guardian72! Ik zal het eens proberen, het kan niet veel slechter worden haha!

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: R4SD werkt niet meer goed

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

R4SD, heel handig!
je hoeft geen onnodige dingen bij aan te schafen, en werkt perfect!

R4SD is the number 1!
Onnodige dingen?? Je bedoelt LEGALE software.... :roll:

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: R4SD werkt niet meer goed

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Jammer, die ondersteund maar micro sd kaarten tot 2 GB. Had je beter de DS real kunnen halen. Maar goed. Ik denk dat het probleem nu ook in de micro sd kaart zit. Je geeft namelijk zelf aan dat je met dit kaartje ook problemen hebt icm je pc. Daar staat de r4sd buiten. Gewoon een nieuwe kopen, kost iets van 5 euro ofzo..

Requiem1991
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2009 12:54

Re: R4SD werkt niet meer goed

Ongelezen bericht door Requiem1991 »

R4DS is dus wel illegaal, deze kaartjes gaan na verloop van tijd gewoon kapot.
Software orgineel kopen zorgt ervoor dat zowel de DS en de spelletjes langer meegaan.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: R4SD werkt niet meer goed

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Requiem1991 schreef:R4DS is dus wel illegaal, deze kaartjes gaan na verloop van tijd gewoon kapot.
Software orgineel kopen zorgt ervoor dat zowel de DS en de spelletjes langer meegaan.
Zolang ze open en bloot verkocht mogen worden in NL lijkt het mij niet illegaal. Dat is trouwens ook een hele andere discussie.

stofzuigertje

Re: R4SD werkt niet meer goed

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Meestal is de SD kaart wissen en vol zetten met andere rotzooi voldoende,
als er iets achterbleef kan dit de storing veroorzaken, net als vuile contacten.

Ik heb voor iemand een film erop gezet en het aanwezige virus zo overschreven,
bij normaal leeghalen is alleen de index weg dus overschrijven met willekeurige muziek of films is de manier om alles echt te wissen.

Ook de beveiliging aan zijkant wil wel eens storen dus schuif die eens een paar keer heen en weer....

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: R4SD werkt niet meer goed

Ongelezen bericht door Ulbe »

Kaartje eens formatteren en nieuwe data opzetten,

Meestal is de "fout" dan gerepareert,

Ook deze kaartjes gaan wel eens de mist in, een backup is dan ook zeker onontbeerlijk,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Consiglieri
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2008 14:33

Re: R4SD werkt niet meer goed

Ongelezen bericht door Consiglieri »

1) R4 kaartjes voor DS/DSi zijn op zichzelf niet illegaal, omdat het nog niet compleet is (er moet nog software op, ook wel firmware genoemd)

2) roms downloaden en installeren is wel illegaal

3) R4SD/R4SDHC: het bedrijf die oorspronkelijk deze kaarten maakte bestaat niet meer. Alles wat je nu koopt is een 'clone' welke 9 van de 10x slecht van kwaliteit zijn en binnen een zeer korte termijn defect geraken.

Nu komt de tip van de dag: Zorg in ieder geval dat je de juiste firmware hebt, want dat kan een wereld van verschil betekenen. Google is je vriend (soms moet je het kaartje openen om te zien wat voor type het is)

Gesloten