Slechte service bij MediaMarkt

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
TKoenraads
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2021 11:31

Slechte service bij MediaMarkt

Ongelezen bericht door TKoenraads »

Mijn Laptop was defect (compleet dood) binnen de garantietermijn. Had 1,5 jaar op mijn bureau gestaan en was hij nog als nieuw. Voor reparatie netjes in een stevige kartonnen doos verpakt opgestuurd naar het opgegeven adres van MediaMarkt. Ik ontving een bevestiging van de ontvangst met een 9-tal foto's van zowel de doos als de Laptop, aan alle kanten genomen. Zowel bij de doos als bij de laptop geen enkele schade te zien op de foto's. Ik ontving bericht dat de reparatie gedaan zou worden door een erkend reparatiecentrum. Na een 10-tal dagen ontving ik een offerte. Het huis van de Laptop was beschadigd en ik zou Euro 169,50 moeten betalen voor de vervanging van het huis en het keyboard. Er was een foto bij van de schade. Het Mainboard (de computer) zou onder garantie vervangen worden. Ik heb daarop protest aangetekend omdat het in perfecte staat onbeschadigd is verstuurd en dat de schade bij het dispatching centrum van MediaMarkt of bij de reparateur ontstaan moet zijn. Het offerteformulier gaf slechts 3 opties: of niet hersteld terugsturen of niet terugsturen en vernietigen door MediaMarkt of de reparatie aanvaarden en betalen. Andere keuzes waren er niet. Op mijn mail en mijn schrijven dat ik niet akkoord was en dat de herstelling voor hun rekening zou moeten geschieden heb ik nog niets gehoord. Ik raad dan ook iedereen aan om nooit bij MediaMarkt te kopen vanwege de slechte service.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Slechte service bij MediaMarkt

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het beste kan je naar je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies gaan.

Ook kan je voor reparatie en betalen kiezen en www.degeschillencommissie.nl een proces beginnen, waarbij je de kosten terug eist.
Echter, de uitspraak van de geschillencommissie is bindend. Normaal gesproken adviseer ik om dit als laatste redmiddel te gebruiken.

Ik heb de foto's zelf niet gezien dus ik kan niet goed een oordeel geven. Indien het onbeschadigd bij MediaMarkt aan is gekomen dan is MediaMarkt aansprakelijk.

esmee-S
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2022 08:08

Re: Slechte service bij MediaMarkt

Ongelezen bericht door esmee-S »

Ik heb ook een klacht hierover!

Wij hebben vorig jaar online een samsung koelvriescombinatie aangeschaft omdat het niet anders kon met de corona pandemie waardoor de winkels toen nog dicht zaten.

Eerste keer bezorging bleek dat de koelvriescombinatie volledig was beschadigd dit hebben wij geweigerd, heel gedoe geweest voor wanneer ze dan weer langs zouden komen.. afspraak gemaakt opnieuw dezelfde beschadigde koelvriescombinatie geleverd opnieuw geweigerd..
Weer een afspraak gemaakt deze keer was het wel goed alleen hadden wij nog extra betaald voor de service om de deur te laten draaien.

Degene die de koelvriescombinatie bezorgde had hiervoor dus niet de capaciteit om dit te kunnen regelen..
Dus moest er een afspraak gemaakt worden voor wanneer ze de deur kwamen draaien weer een week verder deur is gedraaid alles lijkt te werken tot 21 maart 2022 het deur alarm blijft om de 2 min piepen terwijl de deuren dichtzitten.. de vriezer begon te stijgen met de temperatuur en heb ik mediamarkt gebeld ik moest maar een formulier invullen met het incident dat heb ik gedaan op 22 maart 2022.
Paar dagen later opnieuw gebeld omdat we nog niks hadden vernomen.. en we het eten allemaal weg hadden moeten gooien hebben we onvoorziene uitgave moeten doen om een nieuwe koelvriescombinatie aan te schaffen gelukkig bij ons in de buurt die hem nog dezelfde dag kon leveren en waar je wel goede service krijgt!
Maar dat was natuurlijk niet de bedoeling…
Gevraagd of het evt sneller opgelost kon worden maar het enige antwoord wat ik kreeg nee mevrouw u moet geduld hebben…

Wij gewacht ruim 2 weken laten werd ik gebeld door servilux een bedrijf wat samenwerkt met samsung en mediamarkt voor de reparatie van de koelvriescombinatie.

Ze hadden alleen nog plek voor de week erop…
Dus gisteren zijn ze pas geweest drie weken verder hoop ellende en dat de monteur dan ook nog eens aangeeft van er zit een kabelbreuk en dat monteren ze altijd de kabel verkeerd en daardoor blijft die piepen.. of terwijl een jaar geleden is die niet goed geplaatst…

Ik mediamarkt gebeld en gemaild over dit incident en of er evt een coulanceregeling te treffen valt.. de enige zei ja dan moet je een mail sturen dan gaan we erna kijken en dan krijg je een gedeelte terug. Ik met nog een kleine beetje hoop en een heleboel frustratie gisteren opnieuw hiervoor gebeld en uitgelegd wat er aan de hand is.

20 min in de wacht gezeten en het enige wat ik te horen krijg sorry mevrouw maar omdat het nu gemaakt is kan ik hier niks meer in betekenen..

HET IS SCHANDALIG DAT DIT BEDRIJf ZO OMGAAT MET HUN KLANTEN EN ALS WE KLACHTEN HEBBEN DAT DE SERVICE HEEL VER TE ZOEKEN IS!!

Wij hebben geleden schade en onvoorziene uitgave moeten doen van iets wat nog geen 5 min aan werkzaamheden heeft getroffen omdat het de schuld is van de mediamarkt en het bedrijf dat de draaideur heeft gemonteerd!

KOOP NOOIT MEER IETS BIJ DE MEDIAMARKT!!

Gesloten