LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sony psp

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
pweerd
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 okt 2006 10:53

sony psp

Ongelezen bericht door pweerd »

hallo,

ik heb 2,5 maand geleden een psp gekocht, nu is jammergenoeg zomaar het binnenste scherm geknapt, zit nu dus een dikke ster in, nu heb ik sony opgebelt en die zeggen dat ik 81 euro moet betalen voor een nieuwe psp omdat er geen garantie op dat ding zit, nu is mijn vraag kan dit zomaar? zo ja kan ik ook mijn geld terug krijgen.

alvast bedankt

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: sony psp

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Natuurlijk zit er garantie op, maar jouw probleem valt er niet onder. Het klinkt als val- of stootschade, en daar zal Sony het ook op gooien. Ik vind 81 euro dan nog niet eens een slecht aanbod, want die ster komt er echt niet zomaar in.

En nee, natuurlijk kan je je geld niet terugkrijgen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: sony psp

Ongelezen bericht door D1RK »

Deze Spelletjes Laptop is het zo kwetsbaar als mijn notebook!
€81 is erg voordelig.

pweerd
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 okt 2006 10:53

Re: sony psp

Ongelezen bericht door pweerd »

81 euro voordelig??????????????????????????????????

ga uit van mijn situatie, arme student van 17

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: sony psp

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Je hebt duidelijk geen idee wat een beeldscherm kost, of arbeidsloon voor reparateurs, of electronicareparaties in het algemeen.

Nogmaals, het is goedkoop ;)

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: sony psp

Ongelezen bericht door Moppentappers »

het is inderdaad erg goedkoop
moet je eens met een kapotte compaq komen (niet door eigen schuld!)
als de accu stuk is kost dat 400 euro ofzo (of 200 weet het niet meer precies lol)

pweerd
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 okt 2006 10:53

Re: sony psp

Ongelezen bericht door pweerd »

hahaha, dan moet je ook geen compaq kopen mijn eigen laptop was ook zon beetje helemaal kapot nieuw scherm erin nieuw moederbord en nieuwe adapter, en alles kwam netjes vervangen en kostenloos terug,( het gaat hier om een ACER laptop) dus dat ik voor een (nieuwe) psp 81 euro moet neerleggen snap ik niet want het is toch gewoon een opgelapt ding

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: sony psp

Ongelezen bericht door Moppentappers »

het was dan ook niet mijn plan om een compaq aan te schaffen, maar voor het kleine bedrijf waar ik voor werk

pweerd
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 okt 2006 10:53

Re: sony psp

Ongelezen bericht door pweerd »

ok ja dan heb je geen keuze, maar het mag eigenlijk geen reden zijn dat het gaat omdat het duur voor hun is (vind ik) maar goed, tis jammer genoeg niet anders

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: sony psp

Ongelezen bericht door hharteman »

Op E-bay kost een scherm ongeveer €30-35 incl verzenden vanuit Hongkong.
Als je een beetje handigheid hebt vrot je hem er zelf in.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: sony psp

Ongelezen bericht door Moppentappers »

is ook fijn je garantie weg lol

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: sony psp

Ongelezen bericht door magel725 »

hallo,

ik heb 2,5 maand geleden een psp gekocht, nu is jammergenoeg zomaar het binnenste scherm geknapt, zit nu dus een dikke ster in, nu heb ik sony opgebelt en die zeggen dat ik 81 euro moet betalen voor een nieuwe psp omdat er geen garantie op dat ding zit, nu is mijn vraag kan dit zomaar? zo ja kan ik ook mijn geld terug krijgen.

alvast bedankt
1) Je hebt een PSP gekocht. Nieuw of tweedehands, aangezien je maar een arme student bent.

2) Een dikke ster is geen fabrieksschade, dat heet "eigen schuld".

3) Voor 81 euro kom je goed weg.

4) Geld terug? Mag ik weten welke reden je hiervoor zou hebben? Zomaar omdat dat makkelijk is?

MusicMaker
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2007 16:10

Re: sony psp

Ongelezen bericht door MusicMaker »

Hallo Sony Service Center,

Zojuist heb ik met een van de medewerkers van het callcenter gesproken op 0495-578173 en de dame die ik aan de lijn kreeg lepelde een verhaal op welke ze blijkbaar al erg vaak heeft moeten vertellen, of op leest uit een instruktieboekje. Vanuit haar werkplek heeft uw "mederwerker" kunnen zien dat de PSP door breuk kapot is. Erg knap. Ze zou eigenlijk service medewerker van de maand moeten worden. Internet is een mooi medium en als je daar gaat zoeken op problemen PSP scherm komen er veel zelfde gevallen naar voren bijv deze: " De PSP heeft tot eergisteren prima gewerkt, heb er alles mee kunnen doen, maar sinds vanmorgen heeft het scherm de geest gegeven, terwijl er helemaal niets bijzonders mee gebeurt is.
Het scherm vertoond aan de rechterkant een grote vlek (ong. de helft oppervlakte) en als hij aanstaat lijkt het alsof er diepe krassen in het scherm zitten waar het licht doorheen schijnt.
Als de PSP uit staat is geen enkele kras te zien overigens, dus dit is het probleem niet." Quote nummer 2: "Ik heb precies hetzelfde probleem...Sony zegt dat dit niet onder de garantie valt. Maandag eventjes de rechtbijstands verzekering aanspreken." Quote 3: "Als er verder geen valschade valt te zien moe tje dat melden en een nieuwe psp eisen! Sony heeft zich gvd aan de wet te houden als ze slechte producten leveren en als het nodig is massaal naar kassa stappen, heeft ook met die dode pixels gewerkt...."

Heee een zelfde probleem als die van mijn zoon, ook op de site van Tros Radar is een zelfde probleem te lezen. Goed Sony zou Sony niet zijn als ze hier ook weer een oplossing voor zouden hebben. En ziedaar Sony heeft een oplossing: € 89,00 betalen en dan is het weer helemaal klaar. Zoals uw "Mederwerker" al zei, "ja meneer dit is een gereduceerd tarief". En op mijn vraag waarom Sony daar een Special Price voor maakt en niet de normale prijs gooide de dame "de Service Medewerker van de maand" in spee, de hoorn op de haak, cq drukte het gesprek weg van haar headset. Mijn vraag stond zeker niet in het boekje met de FAQ's of probleemgevallen die ze voor zich had liggen in het callcenter. Ongelovelijk. Dat u een gereduceerd tarief aanbiedt geeft toch al aan dat de schermpjes regelmatig kapot zijn. En heel vreemd is dat het probleem van het schermpje via meerdere internetsites, forums te lezen is. De redaktie van Tros Radar zal ik ook de tip geven om deze sites en forums te bestuderen. Marketing technisch wel een mooi verhaal, je verlaagd de aankoopprijs omdat je weet dat je korte tijd later weer omzet maakt met de vervanging van onderdelen van het produkt! Slim.

MusicMaker
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2007 16:10

Re: sony psp

Ongelezen bericht door MusicMaker »

Hallo Sony Service Center,

Zojuist heb ik met een van de medewerkers van het callcenter gesproken op 0495-578173 en de dame die ik aan de lijn kreeg lepelde een verhaal op welke ze blijkbaar al erg vaak heeft moeten vertellen, of op leest uit een instruktieboekje. Vanuit haar werkplek heeft uw "mederwerker" kunnen zien dat de PSP door breuk kapot is. Erg knap. Ze zou eigenlijk service medewerker van de maand moeten worden. Internet is een mooi medium en als je daar gaat zoeken op problemen PSP scherm komen er veel zelfde gevallen naar voren bijv deze: " De PSP heeft tot eergisteren prima gewerkt, heb er alles mee kunnen doen, maar sinds vanmorgen heeft het scherm de geest gegeven, terwijl er helemaal niets bijzonders mee gebeurt is.
Het scherm vertoond aan de rechterkant een grote vlek (ong. de helft oppervlakte) en als hij aanstaat lijkt het alsof er diepe krassen in het scherm zitten waar het licht doorheen schijnt.
Als de PSP uit staat is geen enkele kras te zien overigens, dus dit is het probleem niet." Quote nummer 2: "Ik heb precies hetzelfde probleem...Sony zegt dat dit niet onder de garantie valt. Maandag eventjes de rechtbijstands verzekering aanspreken." Quote 3: "Als er verder geen valschade valt te zien moe tje dat melden en een nieuwe psp eisen! Sony heeft zich gvd aan de wet te houden als ze slechte producten leveren en als het nodig is massaal naar kassa stappen, heeft ook met die dode pixels gewerkt...."

Heee een zelfde probleem als die van mijn zoon, ook op de site van Tros Radar is een zelfde probleem te lezen. Goed Sony zou Sony niet zijn als ze hier ook weer een oplossing voor zouden hebben. En ziedaar Sony heeft een oplossing: € 89,00 betalen en dan is het weer helemaal klaar. Zoals uw "Mederwerker" al zei, "ja meneer dit is een gereduceerd tarief". En op mijn vraag waarom Sony daar een Special Price voor maakt en niet de normale prijs gooide de dame "de Service Medewerker van de maand" in spee, de hoorn op de haak, cq drukte het gesprek weg van haar headset. Mijn vraag stond zeker niet in het boekje met de FAQ's of probleemgevallen die ze voor zich had liggen in het callcenter. Ongelovelijk. Dat u een gereduceerd tarief aanbiedt geeft toch al aan dat de schermpjes regelmatig kapot zijn. En heel vreemd is dat het probleem van het schermpje via meerdere internetsites, forums te lezen is. De redaktie van Tros Radar zal ik ook de tip geven om deze sites en forums te bestuderen. Marketing technisch wel een mooi verhaal, je verlaagd de aankoopprijs omdat je weet dat je korte tijd later weer omzet maakt met de vervanging van onderdelen van het produkt! Slim.

MAXIEM

Re: sony psp

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag MusicMaker,

Sony is naar mijn mening al jaren geen A-merk meer en de aftersalesservice is "bagger" als ik de vele klachten op de verschillende consumentensites moet geloven.

Vriendelijke groet, Maxiem.

gozik
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2006 17:02

Re: sony psp

Ongelezen bericht door gozik »

Sony? Zo niet....
Sony is gepasseerd door merken als Samsung, die maken zelfs al auto's, Wasmachines en meer en betere telefoons...

Dus Maxiem, ik ben het met je eens....
Maar die schermpjes sneuvelen bij meerdere merken omdat ze anders te duur zouden worden, niet vallen maar even klem in borstzak, het is toch portabele.....

Als je een oude LCD computer monitor met defecte pixels ziet, even stevig met vingens drukken en je ziet hoe zwak ze zijn, dus na veel gevinger, onbruikbaar...
Daarom zitten op school er plastic Lexan platen op de notebooks, desktops worden gestolen en de laptops gaan in de kluis elke avond!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: sony psp

Ongelezen bericht door Moppentappers »

ik vind sony prima merk, playstation laten vallen en werd allemaal prima geregeld

MAXIEM

Re: sony psp

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag moppentappers,

Veel SONY kopen, zou ik zeggen!!! :wink:

Groetjes, Maxiem.

bhsado
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 aug 2007 13:35

Re: sony psp

Ongelezen bericht door bhsado »

@MAxiem,

Zelf die ervaring ook gehad met Sony producten?. Consumenten sites en forums zijn erg vaak gekleurt. Er wordt enorm veel op gepost.... bij problemen.

Sony is zeker een A merk... Samsung is ook zeker goed en is altijd al een A merk geweest. Dat mensen hier in de EU bij Samsung een beetje aan Yoko denken is onterecht.

Beetje flauw is ook om Sony ook als B merk te gaan zien. Zeker met hun HD lijn staan ze helemaal bovenaan

Uiteraard zullen sommige de problemen met de notebook accu's aanhalen en defecte (dead-pixels) PSP schermen en problemen met de PS2 aanhalen. Die problemen zijn opgelost. De PSP en PS3 zijn kwaliteits producten. Gezien de technische complexiteit en innovatie is de Playstation3 het beste product dat Sony in de game wereld heeft gezet. Vergeleken met de X360 is de PS3 zeker een AAA product :)

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: sony psp

Ongelezen bericht door Moppentappers »

een sony TV hoef ik niet, maar mijn PSP en mijn PS2 doen het prima (PSP zelfs een paar keer gevallen, werkt nog steeds prima)

Gesloten