LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VIRUS???

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
typen

VIRUS???

Ongelezen bericht door typen »

Vandaag startte mijn computer niet normaal op.

Want mijn bureaublad bestond alleen uit zwarte vlekken.
Weet iemand de oorzaak hiervan?

Daarna startte ik 'm nog een keer en kreeg ik een ander bureaublad.

Heeft deze computer een virus?

Tips graag.

Dank u wel

Gast

Re: VIRUS???

Ongelezen bericht door Gast »

Windows? Zo ja, welke versie? Wat bedoel je met zwarte vlekken? Hoe zag dat andere bureaublad er uit?

typen

Re: VIRUS???

Ongelezen bericht door typen »

Windows 98

Het bureaublad bestaat normaal uit progamma's maar ik kreeg zwarte vierkantjes te zien.

Misschien is er iemand anders ingelogd met mijn computer?
Hoe kan ik dit controleren?

Dank u wel.

kees klef

Re: VIRUS???

Ongelezen bericht door kees klef »

soms is je systeem wat traag en hangt tegen vastlopen aan.
de schermopbouw valt dan een tikkie weg en de pictogrammen op het buroblad worden niet goed weergegeven.

ik weet niet of dat het was, maar in principe kun je natuurlijk gewoon je systeem even opnieuw opstarten en dan afwachten of het probleem er weer is.

verder moet je natuurlijk ons niet gaan vragen of je mogelijk een virus hebt, maar dan moet je ACTIE ondernemen!!! Dus dan ga je naar een online virussite om je computer te scannen!! Ik bedoel: als er brand is ga je toch ook blussen en niet je moeder bellen om te vragen hoe of dat gekomen is. enfin.

onthoudt bijvoorbeeld deze site: www.schoonepc.nl
Loop hem eens een keer door, er staat echt vanalles in over spyware, backups, anti virus, windows, internetten etc etc.

gewoon doen en zorg dat je wat meer van de materie gaat afweten, want dat is kennelijk belangrijk in deze tijd.

enne... windows 98 kan dus echt niet meer he!

succes

Gast

Re: VIRUS???

Ongelezen bericht door Gast »

Zeg, kleffe kees...
Waarom kan Windows98 niet meer!

Een Windows98 gebruiker.

kees klef

Re: VIRUS???

Ongelezen bericht door kees klef »

omdat je:
1. natuurlijk wel een beetje met je tijd moet meegaan; je rijdt immers nu ook in een auto met airbags omdat dat veiliger is.
2. je met het nieuwe besturingssysteem nu eenmaal meer mogelijkheden hebt op je computer waarom diverse software vraagt. dus meer functionaliteit en tja...noodzakelijk agv andere ontwikkelingen in de softwaremarkt
3. daarom

misschien moet je toch eens lezen op de website van microsoft wat er allemaal verbeterd is aan windows sinds windows 98.

en nee, ik heb geen aandelen en ik ben geen fan, maar probeer t zelf eens uit, het werkt allemaal een stuk prettiger ben ik van mening.

groetjesssssss

Gast

Re: VIRUS???

Ongelezen bericht door Gast »

Ben niet onder de indruk, jammer.

PLJ

Re: VIRUS???

Ongelezen bericht door PLJ »

Behalve dat je vergeet dat je een behoorlijk zware computer nodig hebt om alleen Windows al te draaien.

Dus als je oude computer nog steeds alles kan in het tempo dat je vroeger niet erg vond, waarom zou je dan een nieuwe computer kopen om datzelfde iets sneller onder Windows XP te kunnen doen ?

Of: als je geen zin hebt 40 mb geheugen kwijt te zijn aan windows.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: VIRUS???

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb zelf ook XP maar met WIN98 is niks mee .
Vooral als je nogal oud systeem met weinig geheugen hebt.
Die draaien prima als je er maar goed mee om gaat.
Xp kan niet iedereen betalen of weet hoe je XP illegaal er op moet zetten. is soms ook helemaal niet nodig als je ziet wat ze maar met een PC doen.

jessica001
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2004 10:44

Re: VIRUS???

Ongelezen bericht door jessica001 »

Als de computer opstart druk een paar keer op f8 tot je wat te zien krijgt. Dan kies je veilige modus met netwerkverbindingen.
Als die opgestart is dan ga je naar [url=http://www.google.nl/] en dan zoek je naar online virus scan. als je nog geen norton er op hebt staan. Na de virus scan opnieuw opstarten en dan is het probleem waarschijnlijk verholpen. Misschien wel handig om norton systemworks erop te zetten.

NP

Re: VIRUS???

Ongelezen bericht door NP »

Ik heb ook een al wat oudere computer en draai er met zeer veel genoegen, Windows ME op. Dat gaat hier bij mij nog als een trein hoor! No problems.

typen s

Re: VIRUS???

Ongelezen bericht door typen s »

Vandaag startte mijn computer helemaaal niet meer.

Ik keek of het niet aan de stroom lag, niet dus.

Toen heb ik ' m open gemaakt en het batterij van 3volt vervangen voor een ander.

Nu startte hij wel op. Is dit toevallig of was de batterij inderdaad leeg.

Groetjes.

Argus

Re: VIRUS???

Ongelezen bericht door Argus »

T'ja zo'n batterijtje gaat maar 2 jaar mee
en als je de nieuwe erin zet en je raakt beide polen aan gaat die ook weer minder lang mee :(

ELB
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:05

Re: VIRUS???

Ongelezen bericht door ELB »

Koop gewoon helemaal geen Windows. Win98 is net zo lek als WinXP

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: VIRUS???

Ongelezen bericht door jor »

Twee jaar oud topic upkicken met een zinloos antwoord is belangrijk.Niet dus. :idea:

x.AardbeiitJ.x
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2006 14:50

Re: VIRUS???

Ongelezen bericht door x.AardbeiitJ.x »

Ja wij hebben windows xp

Hij valt elke keer uit

We zijn al naar een makelaar geweest,
Die zou er een nieuw vennetje in zetten
Maar, te vergeefs, hij heeft er alleen maar stof uitgehaalt

wij 50 euro kwijt :(

Toen hebben we geprobeert een vennetje van een andere comp erin te zetten maar lukte ook niet

dus conclusie:

De: COMPLETER op: de boezemweg

Die doet et niet goed!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: VIRUS???

Ongelezen bericht door jor »

Wat je gerookt heb weet ik niet, Maar ik begrijp er geen hout van,
Naar een makelaar voor de pc ??, of is dit soms msn -taal?

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: VIRUS???

Ongelezen bericht door Dirkie »

Meer Jip en Janneke taal volgens mij.
Ik snap er ook helemaal niets van, maar het topic staat zo wel weer nutteloos bovenaan :wink:

Gesloten