Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Moneyman »

HADES2001 schreef:
20 sep 2023 08:45
gemiddelde consumenten laptop levensduur staat op max 5 jaar, deze laptop is al 7 jaar. Geen nut om hier een bak met geld in te stoppen als je een nieuwe laptop voor 499 euro koopt die direct komt met 512GB SSD en 16GB RAM. en voor 349 euro heb je er eentje met 8 GB geheugen. Deze laptops komen ook weer met de garantie dus als die defect gaat over een jaar heb je er geen zorgen aan.
Dat zou ook mijn keuze zijn. Mijn ervaring is wel dat met een dergelijke oudere computer het updaten van enkele losse onderdelen vaak maar beperkt of tijdelijk effect heeft.

Als er nou echt geen cent voorhanden is, zou ik ook adviseren om de weg van BreeJKC te volgen (zeker omdat die heel concreet een prima hulplijn aanbiedt), maar als er wel genoeg geld is (zoals bij TS) zou ik gewoon voor nieuw gaan.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik heb mijn keuze gemaakt.
Ik krijg in mei 2024 erg veel terug van de energieleverancier.
Ze hebben mij dus een aanbieding gedaan als nieuwe klant voor 175 E.
Ik verbruik elke maand nog geen 50E.
Ik ga van dat geld een nieuwe laptop kopen of chromebook.
Ik ga dat niet doen bij de BCC, maar bij Mediamarkt.
Ze zullen rond mei 2024 best wel leuke aanbiedingen hebben.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Goede keuze een nieuwe laptop of Chromebook te kopen, Dagkoers, als de financiële middelen dat toelaten. Als BCC nog doorstart na het huidige faillissement zou dat nog een optie kunnen zijn. Slechts uit eigen ervaring heb ik de service van BCC altijd als goed ervaren.

Over MediaMarkt hdb ik mijn bedenkingen. Met enige regelmaat kom ik op consumentenfora, ook deze, nogal eens negatieve reviews tegen over de after sales service van deze firma. Ik denk dat er veel firma's, ook in Schiedam en omgeving, zijn die een veel betere service aan hun klanten leveren.

Als u uw nieuwe apparaat straks in uw bezit heeft, wat gaat u dan doen met uw oude laptop? Er zijn nog genoeg kinderen (of hun ouders) die voor hun schoolopleiding geen nieuwe laptop kunnen betalen. Uiteraard kunt u uw oude laptop ongebruikt nog jaren in een kast laten staan. U kunt die oude laptop ook daaraan schenken.

Dan wijs ik (hoe vreselijk hier) toch weer even op de eerder door mij genoemde Facebookgroep, waarvan de beheerder nog steeds "oude" maar nog niet versleten laptops "leeg" maakt door ze van een nieuwe gegevensdrager te voorzien, een nieuw besturingssysteem installeert en wat extra8 intern geheugen erin zet. Deze herstelde laptops worden dan aan genoemde groepen kinderen geschonken. Uw "oude" laptop krijgt dan weer elders een nieuw leven en u investeert ongemerkt ook weer in de toekomst van die kinderen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door scontra »

Dagkoers schreef:
24 sep 2023 00:42

Ik ga van dat geld een nieuwe laptop kopen of chromebook.
Ik ga dat niet doen bij de BCC,
Heel verstandig :!: :!: :|

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door henk51 »

Dagkoers denkt dat ie in de winter net zo veel verbruikt als in de zomer en rekent zich nu al rijk hoe naïef kan je zijn.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik werk 7 dagen in de week!!
Dus Henk...
Jij denk dat ik geen geld terug krijg en jij denkt dat de energieleverancier niet voor niks mijn verbruik naar 45 E mag aanpassen.
Ik vind dit juist naïef.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Denk u dat ik ook geen geld terugkrijg?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door BL2 »

scontra schreef:
24 sep 2023 16:40
Vijf dagen per week overdag uitrusten bij de Gemeente Schiedam.
Aan het eind van de doordeweekse middag en in de avond, alsook op de zaterdag en op de zondag een paar uurtjes rond racen op de brommert om hier en daar een voedselpakketje af te leveren, dat mag toch de benaming 'werk' niet hebben.
Waarom deze "onaardige nergens voor nodig toon" tegen Dagkoers ?
Behandel ook hem met respect, hadden we dat laatst niet aangegeven in een ander topic ?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door scontra »

BL2 schreef:
24 sep 2023 18:03
scontra schreef:
24 sep 2023 16:40
Vijf dagen per week overdag uitrusten bij de Gemeente Schiedam.
Aan het eind van de doordeweekse middag en in de avond, alsook op de zaterdag en op de zondag een paar uurtjes rond racen op de brommert om hier en daar een voedselpakketje af te leveren, dat mag toch de benaming 'werk' niet hebben.
Waarom deze "onaardige nergens voor nodig toon" tegen Dagkoers ?
Behandel ook hem met respect, hadden we dat laatst niet aangegeven in een ander topic ?
Met selectief qouten kunt u elke bijdrage, van wie dan ook, de nek omdraaien.

Niks 'onaardigs' of 'respectloos', u laat voor het gemak de geplaatste smiley achter de zin maar even achterwege !
In een volgende alinea geef ik juist aan respect te hebben voor zijn inzet !

Overigens ben ik mij er niet van bewust met u, waarover dan ook, een afspraak re hebben gemaakt. :wink:

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
24 sep 2023 18:03
scontra schreef:
24 sep 2023 16:40
Vijf dagen per week overdag uitrusten bij de Gemeente Schiedam.
Aan het eind van de doordeweekse middag en in de avond, alsook op de zaterdag en op de zondag een paar uurtjes rond racen op de brommert om hier en daar een voedselpakketje af te leveren, dat mag toch de benaming 'werk' niet hebben.
Waarom deze "onaardige nergens voor nodig toon" tegen Dagkoers ?
Behandel ook hem met respect, hadden we dat laatst niet aangegeven in een ander topic ?
Oh, omdat jij ineens blijkbaar een ommezwaai hebt gemaakt (je mag zelf je reacties checken), ga je nu anderen de les lezen? Niks mis met de reactie van Scontra en bovendien is het hier niet een EO of CU forum. En wie is 'we'?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door BL2 »

ZeerPrivé schreef:
24 sep 2023 18:36
Oh, omdat jij ineens blijkbaar een ommezwaai hebt gemaakt (je mag zelf je reacties checken), ga je nu anderen de les lezen?
Sorry was de :lol: vergeten in mijn bericht.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Bedankt allemaal.
Ik ga het anders omschrijven.
Maand mei, heb ik voor 10E verbruikt maar wel 175 E betaald.
juni en juli en augustus heb ik voor onder de 50 E verbruikt, dus onder de 150 E verbruikt maar wel 3x 175 E betaald.
In 4 maanden 160 E verbruikt en 700E betaald.
Krijg ik wel of geen geld terug, ik weet dat de winter nog moet komen.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men betaalt niet alleen voor het verbruik maar ook nog vastrecht en dergelijke.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door BreejKC »

:wink: Volgens mij gaat het hier over het al dan niet vervangen van een laptop, niet over de hoogte van een energie(af)rekening of hoe die is opgebouwd. Maar ik kan mij natuurlijk vetgissen.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door witte angora »

Vergissen is menselijk, BreeJKC. In een Dagkoers-topic is niets off-topic of on-topic. :wink:

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die laptop moet overschieten van de energierekening.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb het energieverbruik heel lang in een excelbestand bij gehouden. Tegenwoordig heb ik dan SlimmemeterPortal waardoor het niet meer nodig is, die doet alles vanzelf. Maar als je je energieverbruik met een excelbestand bij houdt moet je wel een geschikte laptop hebben natuurlijk.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dagkoers schreef:
24 sep 2023 20:43
(...) Krijg ik wel of geen geld terug, ik weet dat de winter nog moet komen.
Dat hangt helemaal af van wat u deze winter gaat verbruiken. Dat is nauwelijks te voorspellen door forumleden.

Heeft u een eigen cv-ketel voor gas? Dan zult u nu maar weinig gas verbruiken (alleen warm water). In de winter schiet dat verbruik omhoog, maar dat hangt af van o.a. het weer (windkracht, buitentemperatuur), de isolatie, de ingestelde temperatuur.

Ter info: Volgens de app van mijn leverancier waren mijn energiekosten (inclusief vaste kosten) in december t.m. februari (3 maanden) ongeveer vijf keer zo hoog als in juni t.m. augustus (ook 3 maanden).

Maar waarom laat u de aanschaf van de laptop afhangen van een eventuele teruggave van de energiekosten? U houdt toch € 2000 per maand over? Koop dat ding nu, dan heeft u er de hele winter plezier van.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom verwent u zichzelf niet nu met een nieuwe laptop na al dat gedoe van een verhuizing? Om het geld hoeft u het niet te laten.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door BL2 »

En een beetje elektronica winkel pakt anno 2023 nog wel contant geld aan, zwart of wit, maakt niet uit. Ben je daar ook gelijk van af.

Plaats reactie