Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

De leeftijd is niet het probleem, het is de lichte hardware, die het het niet waard maakt, en inderdaad dan moet je binnen notime weer een nieuwe kopen.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waar denk je dat het woordje “zo’n” naar verwijst? Juist: de bewuste laptop…

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
11 sep 2023 22:22
Waar denk je dat het woordje “zo’n” naar verwijst? Juist: de bewuste laptop…
Ja ok. Heb je gelijk in.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Onkruid71 schreef:
11 sep 2023 09:56
Ik zou zelf er een Ssd inzetten, dan ben je onder de 70 euro klaar.
Het ligt er natuurlijk aan wat je er allemaal mee doet.
Ikzelf heb een Msi GT 70 2OD en daar heb ik gelijk een Ssd ingezet, en deze is al zeker 10 jaar oud. Windows 11 er op via Rufus.
En kan nog steeds gamen, photoshoppen, video bewerkingen en alle andere noodzakelijke dingen. Helaas gebruik ik hem bijna nooit, maar dat is een ander verhaal,
Dus u kunt videobewerking draaien op een 10 jaar oude laptop. Maar renderen duurt vast dagen. Mijn video editing programma heeft al minimaal een i7 en 32Gb nodig plus een dedicated card. Ben toch heel benieuwd naar uw configuratie.


Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
11 sep 2023 09:56
En kan nog steeds gamen, photoshoppen, video bewerkingen en alle andere noodzakelijke dingen. Helaas gebruik ik hem bijna nooit, maar dat is een ander verhaal,
Ik dacht al: niet bepaald de bezigheden die ik van iemand met jouw ziektebeeld zou verwachten.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik koop denk ik toch een nieuwe tijdens Black Friday

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door witte angora »

Of een andere goede aanbieding afwachten. Black Friday is hier in Nederland heus niet zo geweldig, de kortingen die je krijgt zijn niet groter dan je bij een 'normale' aanbieding krijgt. Kun je net zo makkelijk op je gemak twee of drie modellen uitzoeken die je zou willen hebben en rustig afwachten tot een ervan in de aanbieding komt.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door BL2 »

Dagkoers schreef:
12 sep 2023 10:12
Ik koop denk ik toch een nieuwe tijdens Black Friday
Je zwemt in het contante geld, maar alles moet telkens zo goedkoop mogelijk, je eten, je bed, je matras, je stofzuiger, je laptop en zelfs de cadeautjes voor je nichtje......

Maar je genereerde er wel lekker veel berichten mee.....

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, deze is de 49e reactie, dus het 50e bericht inclusief de OP. Dus ja, het is hem weer gelukt.

Ridder gaat de forumgeschiedenis in als de poster met de meeste topics die minimaal 50 berichten haalden. Dat haalt niemand hem meer in.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
12 sep 2023 10:18
Of een andere goede aanbieding afwachten. Black Friday is hier in Nederland heus niet zo geweldig, de kortingen die je krijgt zijn niet groter dan je bij een 'normale' aanbieding krijgt. Kun je net zo makkelijk op je gemak twee of drie modellen uitzoeken die je zou willen hebben en rustig afwachten tot een ervan in de aanbieding komt.
Of gewoon niet zo pietlutten over een paar euro's.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Gezien de gegeven specificaties denk ik met een upgrade naar 8 Gb. Intern geheugen een SSD en een flinke 'schoonmaakbeurt' van het interne systeem al heel wat winst in snelheid de komende jaren valt te behalen. Als het kan zou 16 Gb. intern geheugen helemaal mooi zijn. Deze laptop vraagt ook niet het allerduurste intern geheugen. Iemand die een beetje verstand heeft van hardware kan dat goed bepalen en voor een zacht prijsje ook inbouwen.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Berteman »

Aan een zeven jaar oude laptop zou ik geen geld meer uitgeven. Met het vervangen van de harde schijf door een SSD en het inprikken van extra geheugen wordt die misschien wat sneller, maar het blijft wel een laptop van zeven jaar oud. Een oudje dus.

Gezien de dingen die je er mee doet, zou ik het advies van Lady1234 volgen een tablet aanschaffen. Hoeft dan niet eens de allernieuwste te zijn, een refurbished exemplaar kan nog jaren mee.

Wil je toch willen pronken met een ‘nieuwe’ laptop: ook daarvan zijn refurbished exemplaren ruim verkrijgbaar.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door BL2 »

Berteman schreef:
12 sep 2023 13:14
Wil je toch willen pronken met een ‘nieuwe’ laptop: ook daarvan zijn refurbished exemplaren ruim verkrijgbaar.
Dan heb je in elk geval niet het paar jaar oude exemplaar van jezelf, maar van iemand anders.....

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

BL2 schreef:
12 sep 2023 13:34
Berteman schreef:
12 sep 2023 13:14
Wil je toch willen pronken met een ‘nieuwe’ laptop: ook daarvan zijn refurbished exemplaren ruim verkrijgbaar.
Dan heb je in elk geval niet het paar jaar oude exemplaar van jezelf, maar van iemand anders.....
Het is wel altijd vele malen beter als wat TS zelf heeft voor 140 euro.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door BL2 »

Een refurbished kost dan ook wat meer dan 140.
Prijsverschil is vaak zo weinig dat je beter gewoon een echt nieuwe kan kopen, zeker als TS, welke niet op een paar Euro hoeft te besparen.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Dagkoers heeft zijn besluit al genomen het wordt een nieuwe in de Black Friday sale.
Hopelijk gooit hij de oude laptop nog niet weg want die zal die nog nodig hebben om topics te kunnen openen want met de eerste aanzetten van de nieuwe laptop zeker één met Win 11 is een Windows account noodzakelijk en als Dagkoers geen account heeft zal die eerst een account aan moeten gaan maken.
Met dat account kan middels het gebruikersnaam en wachtwoord de installatie voortgezet worden en dan wordt weer om ter beveiliging een pincode of wachtwoord aan te maken die bij elke keer opstarten van de laptop ingetoetst dient te worden.
Het is dus niet plug and play en om programma's weer actief werkend en naar de zin te krijgen kost best wel wat tijd en frustratie.
Mijn desktop pc gebouwd in 2012 ondersteunde geen Win 11 maar wel Win 10 terwijl die nog perfect dienst deed en van de nodige hardware updates was voorzien heb ik die vervangen voor een Win 11 desktop pc en ik ben toch wel een dikke middag bezig geweest om de pc naar mijn zin te maken en alle backup bestanden die ik van te voren op een externe schijf had gezet weer in de juiste mappen had geplaatst.
Ik zie Dagkoers dat nog niet zomaar voor elkaar krijgen en ga nog steeds voor het advies om de oude laptop een opknapbeurt te laten geven tenzij Dagkoers bij een lokale winkel een nieuwe laptop aanschaft waarbij alle bestanden van de oude laptop naar de nieuwe worden overgezet en direct gebruiksklaar is en wat dat betreft valt de Mediamarkt al af.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Pfff, als het zover is staat BreejKC vast wel weer in de startblokken om zijn zoon te promoten, al dan niet via pb.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Niet zo negatief.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Welke keuze zouden jullie maken: 140 E of nieuwe laptop?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
12 sep 2023 15:39
Niet zo negatief.
En dat zeg jij? :roll:

Plaats reactie