Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Marco043
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2023 12:10

Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door Marco043 »

Geachte L's,
Ik wil hier even onder de aandacht brengen dat Microsoft ( xbox ) geen games meer terugbetaald. Mocht u een game kopen en na een uur zoiets hebben van nee het is niet voor mij, en u vraagt restitutie aan, word dat door een beschermde afdeling direct geweigerd! Ik heb nu 2 games, een was zelfs in de early acces, afgewezen met een bs copy paste verhaal, dat het buiten de restitutie periode zou vallen, omdat ik de game, via de store een maand van te voren betaald heb ( Als je games koopt via console moet je direct afrekenen, via credit card of Microsoft balance ). De tweede game ok geweigerd, uurtje of twee gespeeld, niet mijn ding, netjes uitgelegd waarom ik restitutie aanvraag, geweigerd. Reden weigering ( U kunt geen digitale aankopen restitutie aanvragen ). Dit is een gesloten afdeling van Microsoft, die de consument, eindgebruiker niet kan contacteren. Ook kan men niet in beroep gaan over de beslissing die gemaakt is! Het probleem hier is: Microsoft houd zich niet aan de Europese afspraken met betrekking tot het vragen van restitutie op producten digitaal aangeschaft, ook al is dit binnen hun eigen TOS ( terms of services ). Ook begint Microsoft het steeds moeilijker te maken om terugkerende facturering uit te schakelen, en letterlijk verplichten ze consumenten een credit card aan te schaffen, alleen maar omdat anders je Ultimate code ( abbo voor 1 maand 3 maanden of jaar ) niet geaccepteerd word! Ook wanneer men Microsoft balance hebt ( tegoed op je account ) Probeert Microsoft continue geld van de credit card af te schrijven in plaats van het tegoed ( Stel je koopt een tegoed code voor 50 euro, en redeemed die ) ipv. het bedrag van de balance af te schrijven, probeert de xbox store het geld van de credit card af te schrijven. Dus wanneer ik tegoed koop, en een game wil kopen. Moet ik dat via mijn account online doen, anders probeert de microsoft store van xbox, het van de credit card af te schrijven! Mensen met kinderen let hier mee op! Want wanneer men de optie aanklikt, microsoft balance, gaat die toch naar de credit card!

Waarom deze post op dit forum?
Eindgebruikers en consumenten worden door deze bedrijven flink benadeeld, er is geen enkele organisatie die meer wat doet voor de mensen. Wanneer het fout gaat zit je met de gebakken peren en kun je het bekijken. Ze houden zich niet aan de wet, overschrijden die met beide voeten en alles is maar ok volgens de Nederlandse graai staat! Het word alleen nog maar erger, waarom wetten en rechten maken die door globalistische kapitalistische bedrijven niet nageleefd hoeven te worden? Schending van privacy, inbreuk op intrigiteit. modificaties en niet meer veilig zijn op het netwerk waar je voor betaald!
Mvg Marco.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik u was zou ik daar echt niets meer kopen. Beter voor uw bloeddruk.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
08 nov 2023 16:37
Als ik u was zou ik daar echt niets meer kopen. Beter voor uw bloeddruk.
Uhm hoe kom je dan aan spellen?

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door witte angora »

Het technische verhaal laat ik maar even achterwege.
Marco043 schreef:
07 nov 2023 12:37
globalistische kapitalistische bedrijven
Schending van privacy,
inbreuk op intrigiteit. modificaties en niet meer veilig zijn op het netwerk waar je voor betaald!
Als ik dit lees krijg ik toch wel het gevoel dat je het allemaal erg opblaast.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onkruid71 schreef:
08 nov 2023 16:46
Lady1234 schreef:
08 nov 2023 16:37
Als ik u was zou ik daar echt niets meer kopen. Beter voor uw bloeddruk.
Uhm hoe kom je dan aan spellen?
Neem een bordspel. Mens erger je niet, bijvoorbeeld.

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door Methusalah »

Je had beter op moeten letten. En je raaskalt verder. Jij doet net zo hard mee aan die maatschappij waar je op vloekt.

Radar heeft dit zelfs al behandeld.

https://radar.avrotros.nl/amp/digitaal- ... n-rechten/

En zelfs als een online aanbieder dit als extra service heeft, dan nog zijn Early Access spellen altijd uitgezonderd (bijvoorbeeld bij Steam).

En het is ook wel logisch omdat je binnen 14 dagen bijna elke spel wel uit kan spelen. Als dat zou kunnen overleeft de gaming industrie het niet.
Laatst gewijzigd door Methusalah op 08 nov 2023 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
08 nov 2023 17:02
Onkruid71 schreef:
08 nov 2023 16:46
Lady1234 schreef:
08 nov 2023 16:37
Als ik u was zou ik daar echt niets meer kopen. Beter voor uw bloeddruk.
Uhm hoe kom je dan aan spellen?
Neem een bordspel. Mens erger je niet, bijvoorbeeld.
Ik zie mijzelf dat niet in mijn uppie niet doen in ieder geval. En er zijn niet altijd mensen die me willen spelen en soms wil je alleen spelen.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Steam geeft geloof ik een half uur speeltijd waarna je niet meer kan herroepen. Ik gok dat Microsoft ook zoiets hanteert.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Bij sommige spelen duurt de intro al een kwartier, dan moet je nog de trainingen doen. Dan is een half uurtje niks.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
08 nov 2023 23:10
Steam geeft geloof ik een half uur speeltijd waarna je niet meer kan herroepen. Ik gok dat Microsoft ook zoiets hanteert.
Dit is 2 uur: https://help.steampowered.com/en/faqs/v ... -A4A1-C825

Bij Sony is het alleen zolang je nog niet bent gestart met downloaden: https://www.playstation.com/nl-nl/legal ... on-policy/

Microsoft is wat vager: https://support.xbox.com/nl-nl/help/sub ... und-orders
Ze hanteren 'niet veel speeltijd', wat in ieder geval minder dan 2 uur lijkt te zijn, er zijn namelijk genoeg voorbeelden te vinden van mensen die bij minder dan 2 uur 0 op rekest kregen bij een verzoek tot ontbinding.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door Cro »

Onkruid71 schreef:
08 nov 2023 16:46
Lady1234 schreef:
08 nov 2023 16:37
Als ik u was zou ik daar echt niets meer kopen. Beter voor uw bloeddruk.
Uhm hoe kom je dan aan spellen?
Disc versies kopen zolang dat nog kan? Hele volksstammen van gamers kopen nog disc versie's omdat daar nog een levendige 2de hands markt voor bestaat, anders dan voor digitale versie's die account gebonden zijn en dus niet meer doorverkocht kunnen worden.

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door Methusalah »

Cro schreef:
09 nov 2023 00:42
Onkruid71 schreef:
08 nov 2023 16:46
Lady1234 schreef:
08 nov 2023 16:37
Als ik u was zou ik daar echt niets meer kopen. Beter voor uw bloeddruk.
Uhm hoe kom je dan aan spellen?
Disc versies kopen zolang dat nog kan? Hele volksstammen van gamers kopen nog disc versie's omdat daar nog een levendige 2de hands markt voor bestaat, anders dan voor digitale versie's die account gebonden zijn en dus niet meer doorverkocht kunnen worden.
Dan had hij ook pech gehad want bij fysieke dragers vervalt het ook na het openen van de verzegeling. Hij had het spel immers al gespeeld.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cro schreef:
09 nov 2023 00:38
Nijogeth schreef:
08 nov 2023 23:10
Steam geeft geloof ik een half uur speeltijd waarna je niet meer kan herroepen. Ik gok dat Microsoft ook zoiets hanteert.
Dit is 2 uur: https://help.steampowered.com/en/faqs/v ... -A4A1-C825
Dat lijkt me dan aangepast over tijd. Het is dan ook wel bijna 10 jaar geleden dat ik nog een refund heb aangeschaft op Steam. Eigenlijk altijd als je spellen koopt, dan heb je wel een globaal idee wat voor spel je koopt. Het zijn meestal geen onbekende titels, waarbij men niet even aangeeft wat het inhoudt met beelden en foto's erbij.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door Cro »

Methusalah schreef:
09 nov 2023 08:30
Cro schreef:
09 nov 2023 00:42
Onkruid71 schreef:
08 nov 2023 16:46


Uhm hoe kom je dan aan spellen?
Disc versies kopen zolang dat nog kan? Hele volksstammen van gamers kopen nog disc versie's omdat daar nog een levendige 2de hands markt voor bestaat, anders dan voor digitale versie's die account gebonden zijn en dus niet meer doorverkocht kunnen worden.
Dan had hij ook pech gehad want bij fysieke dragers vervalt het ook na het openen van de verzegeling. Hij had het spel immers al gespeeld.
Uiteraard, daar gaat echter de vraag van Onkruid71 niet over die ik beantwoord, die vraagt zich af wanneer je de spellen niet digitaal zou kopen, hoe je dan aan spellen komt.

Daarnaast benoem ik ook de 2de hands markt, je bent dan in ieder geval niet al je geld kwijt wanneer een spel niet bevalt, of wanneer je na een eerste keer spelen er geen replay value meer in zit en je dus liever een ander spel zou kopen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Cro schreef:
09 nov 2023 10:46
Methusalah schreef:
09 nov 2023 08:30
Cro schreef:
09 nov 2023 00:42


Disc versies kopen zolang dat nog kan? Hele volksstammen van gamers kopen nog disc versie's omdat daar nog een levendige 2de hands markt voor bestaat, anders dan voor digitale versie's die account gebonden zijn en dus niet meer doorverkocht kunnen worden.
Dan had hij ook pech gehad want bij fysieke dragers vervalt het ook na het openen van de verzegeling. Hij had het spel immers al gespeeld.
Uiteraard, daar gaat echter de vraag van Onkruid71 niet over die ik beantwoord, die vraagt zich af wanneer je de spellen niet digitaal zou kopen, hoe je dan aan spellen komt.

Daarnaast benoem ik ook de 2de hands markt, je bent dan in ieder geval niet al je geld kwijt wanneer een spel niet bevalt, of wanneer je na een eerste keer spelen er geen replay value meer in zit en je dus liever een ander spel zou kopen.
Dat hele disc gebeuren ben ik al tijden klaar mee, en vooral als je kinderen hebt.
Je kan geen copy van je eigendom maken, dus kapot is kapot.
Digitaal kun je het altijd nog downloaden.
En natuurlijk weer ik dat wel hoe het allemaal werkt.

Alleen met oudere spelen YT ik eerst voordat ik besluit tot koop over te gaan. Bij spelen die je vooraf besteld voor dat ze uit zijn, begin ik eigenlijk niet aan. 1 weekje wachten vind ik niet erg.

ManThinky
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 sep 2018 22:19

Re: Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door ManThinky »

Ik koop altijd via externe sites met paypal of in de aanbiedingen van de bekende webwinkels.

En wanneer je een fout keuze maakt ben je niet veel geld kwijt of je kan de schijf aan een vriend weggeven.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door Cro »

Onkruid71 schreef:
09 nov 2023 20:13
Cro schreef:
09 nov 2023 10:46
Methusalah schreef:
09 nov 2023 08:30


Dan had hij ook pech gehad want bij fysieke dragers vervalt het ook na het openen van de verzegeling. Hij had het spel immers al gespeeld.
Uiteraard, daar gaat echter de vraag van Onkruid71 niet over die ik beantwoord, die vraagt zich af wanneer je de spellen niet digitaal zou kopen, hoe je dan aan spellen komt.

Daarnaast benoem ik ook de 2de hands markt, je bent dan in ieder geval niet al je geld kwijt wanneer een spel niet bevalt, of wanneer je na een eerste keer spelen er geen replay value meer in zit en je dus liever een ander spel zou kopen.
Dat hele disc gebeuren ben ik al tijden klaar mee, en vooral als je kinderen hebt.
Je kan geen copy van je eigendom maken, dus kapot is kapot.
Digitaal kun je het altijd nog downloaden.
Dat laatste is natuurlijk ook geen zekerheid. Wat dat betreft is tot op heden cardridges / discs e.d. van de verschillende console generaties de betere optie wanneer je echt 'eigendom' wil hebben, zeker wanneer je de consoles zoveel mogelijk offline draait. Want echt eigendom heb je natuurlijk nog steeds niet, want je wordt geen eigenaar van de code. Maar die kan je in principe over 10 jaar nog wel spelen op je Xbox / Playstation, in ieder geval offline. Al begint dat helaas ook te veranderden en krijg je nu volgens mij ook game discs die alleen een validatie doen van gedownloade data en dat zal waarschijnlijk alleen maar erger worden want Sony en MS lijken daar uiteraard zoveel mogelijk vanaf te willen.

Met digitale games hoeft een MS of Sony (of andere uitgever) maar ooit te zeggen, deze games gaan uit de catalogus en dan kan je mogelijk fluiten naar je download optie. Ik las laatst bijvoorbeeld nog een bericht over mensen waarbij een bepaalde game verdwenen wat uit hun Steam bibliotheek, terwijl ze er wel voor betaald hadden.

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Xbox ( Microsoft ) weigert games te refunden/restitutie.

Ongelezen bericht door Methusalah »

Cro schreef:
10 nov 2023 00:29
Onkruid71 schreef:
09 nov 2023 20:13
Cro schreef:
09 nov 2023 10:46


Uiteraard, daar gaat echter de vraag van Onkruid71 niet over die ik beantwoord, die vraagt zich af wanneer je de spellen niet digitaal zou kopen, hoe je dan aan spellen komt.

Daarnaast benoem ik ook de 2de hands markt, je bent dan in ieder geval niet al je geld kwijt wanneer een spel niet bevalt, of wanneer je na een eerste keer spelen er geen replay value meer in zit en je dus liever een ander spel zou kopen.
Dat hele disc gebeuren ben ik al tijden klaar mee, en vooral als je kinderen hebt.
Je kan geen copy van je eigendom maken, dus kapot is kapot.
Digitaal kun je het altijd nog downloaden.
Dat laatste is natuurlijk ook geen zekerheid. Wat dat betreft is tot op heden cardridges / discs e.d. van de verschillende console generaties de betere optie wanneer je echt 'eigendom' wil hebben, zeker wanneer je de consoles zoveel mogelijk offline draait. Want echt eigendom heb je natuurlijk nog steeds niet, want je wordt geen eigenaar van de code. Maar die kan je in principe over 10 jaar nog wel spelen op je Xbox / Playstation, in ieder geval offline. Al begint dat helaas ook te veranderden en krijg je nu volgens mij ook game discs die alleen een validatie doen van gedownloade data en dat zal waarschijnlijk alleen maar erger worden want Sony en MS lijken daar uiteraard zoveel mogelijk vanaf te willen.

Met digitale games hoeft een MS of Sony (of andere uitgever) maar ooit te zeggen, deze games gaan uit de catalogus en dan kan je mogelijk fluiten naar je download optie. Ik las laatst bijvoorbeeld nog een bericht over mensen waarbij een bepaalde game verdwenen wat uit hun Steam bibliotheek, terwijl ze er wel voor betaald hadden.

En tegenwoordig heb je vaak onontbeerlijke day one patches die soms noodzakelijk zijn. Of als we kijken naar Cyberpunk, het is compleet anders geworden met hun laatste updates. Dus zelfs met een schijf heb je een spel dat niet noodzakelijk goed werkt.

Ik maak mij er niet zo druk om. Ik heb geen noodzaak meer om spellen door te verkopen. En als we dood gaan kunnen we toch niets mee nemen. Dus dat 'eigenaar' zijn boeit mij niet zo veel meer.

Plaats reactie