LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door bprosman »

Van de Microsoft XBOX site :
Do I have to install the update?
No. However, if you want to play or communicate on Xbox Live, you must have the latest console software. New games might also require the update before you play them.
Dus als je niet aanlogt op XBox Live is er niets aan de hand.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door sylvesterb »

pjhts schreef:In tegenstelling tot wat bprosman zegt wordt de internetverbinding van mijn Xbox wel volledig uitgezet en aangezien ik deze ook voor andere zaken dan Xbox live en online games gebruik, zoals Netflix en Youtube is dat een grote handicap voor mijn Xbox. Een internetverbinding is gewoon essentieel voor computers en aanverwante apparaten. Niemand zou het accepteren als Samsung of Google of Apple of welke hardware/software leverancier dan ook de internetverbinding van je tablet of smartphone zou uitzetten als er een systeemupdate voor is. Die kun je gewoon negeren tot het moment dat het jou schikt, zonder dat je daar last van hebt.
Microsoft geeft bij systeemupdates voor Windows wel informatie over de inhoud van updates, net zoals Apple doet voor Mac en iOS.
Microsoft moet dus ook gewoon informatie (in het update scherm) geven over de inhoud van updates op de Xbox en met zijn fikken van mijn internetverbinding afblijven.
Microsoft hoeft niets, als de software niet up to date en je wordt gehacked wie geef je dan de schuld? Microsoft stelt gewoon heel simpel, niet updaten is geen risico lopen dus geen internet. Als je het er niet mee eens bent moet je een Playstation kopen, oh nee want Sony doet het zelfde, oh neem dan een Switch, oh nee die doen ook hetzelfde. Je gaat kunt nu wel Windows, Apple e.d. gaan vergelijken met een game console, maar dat is appels met peren vergelijken.

pjhts
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2018 15:33

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door pjhts »

Veel Xbox gebruikers installeren kennelijk als makke schapen klakkeloos alle updates die Microsoft ze voorschotelt, zonder te weten wat ze installeren, afgaande op de reacties op mijn berichten. Sommigen zijn zelfs helemaal onder de indruk omdat het een joekel van een update is.
En dat Microsoft je Xbox grotendeels onbruikbaar maakt door de internetverbinding uit te zetten als je updates niet meteen wilt installeren vindt kennelijk iedereen ook gewoon.
Ik heb via Twitter aan Xboxsupport hier een bericht over gestuurd, maar dagen later heb ik nog geen antwoord van ze. Is blijkbaar alleen voor de show die support.
Niemand met enig zelfrespect zou dit soort gedrag van een hardware/software fabrikant moeten accepteren

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door bprosman »

Niemand met enig zelfrespect zou dit soort gedrag van een hardware/software fabrikant moeten accepteren
Dan doe je dat toch niet, Eigen keuze. Next.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Xbox updates zonder informatie met gedwongen installatie

Ongelezen bericht door newmikey »

pjhts schreef:Niemand met enig zelfrespect zou dit soort gedrag van een hardware/software fabrikant moeten accepteren
Helemaal mee eens maar dit is al 20 jaar niet anders dus waarom schaft u dan een MS produkt aan?

Gesloten