LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rookvrije buitenzwembaden?

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.

Vind jij dat roken verboden moet worden bij buitenzwembaden?

Ja
1
100%
Nee
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 1

Mucha

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

alfatrion
Berichten: 21917
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:Als je absoluut niet met tabaksrook geconfronteerd wil worden, dan dien je simpelweg alle plekken waar mensen mogen roken te mijden.
Omdat? Ik vind het overigens onfatsoenlijk om te stellen dat mensen geen deel aan de maatschappij mogen nemen, indien zij niet willen dat hun gezondheid door anderen wordt aangetast. Als roker zoek je gewoon een andere roker om naast te gaan staan paffen of vraag je eventjes aan de directe omgeving of ze er bezwaar tegen hebben. (En als niet-roker ga je niet staan naast iemand die rookt.)

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

16again schreef:Als je absoluut niet met tabaksrook geconfronteerd wil worden, dan dien je simpelweg alle plekken waar mensen mogen roken te mijden.
Geef mij dan maar een onvoorwaardelijke uitkering, want dan kom ik nooit meer buiten.
16again schreef:Hou je ook rekening met het feit dat rokers verslaafd zijn?
Dat is geen excuus om anderen schaden te berokkenen.
mh73 schreef:Maar wij zaten van het weekend op een terras onder overkapping te genieten van een beker warme chocolademelk. Twee tafels verderop, op het niet overkapte deel van het terras, steekt een meneer een sigaar op. Ik had het pas in de gaten toen de stank ons bereikte. Zelfs onze kinderen vroegen wat er nou zo stonk. We hebben snel onze chocolademelk opgedronken en zijn weggegaan. Ik weet dat het is toegestaan, zal er dus ook niets over zeggen, maar ik vind het ergens belachelijk dat ik dus maar weg moet gaan omdat een ander zo nodig een sigaartje moet roken.
En omdat je daarin dus gelimiteerd wordt in je vrijheid en je gezondheid geschaad wordt zou dit dus moeten veranderen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door sjohie »

Hatertje schreef:Wil je dan ook zo ver gaan dat ouders niet meer in het bijzijn van hun kinderen mogen roken?
Dat heeft, wederom, geen klap te maken met dit voorstel. :evil:

16again
Berichten: 16109
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door 16again »

Julie4444 schreef:En omdat je daarin dus gelimiteerd wordt in je vrijheid ........ zou dit dus moeten veranderen.
Er zitten 2 kanten aan de medaille, je ziet er maar een:
Een rookverbod limiteert evengoed de rokers in hun huidige vrijheid.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

16again schreef:
Julie4444 schreef:En omdat je daarin dus gelimiteerd wordt in je vrijheid ........ zou dit dus moeten veranderen.
Er zitten 2 kanten aan de medaille, je ziet er maar een:
Een rookverbod limiteert evengoed de rokers in hun huidige vrijheid.
En, voor de zoveelste keer, geeft niets hen het recht anderen te schaden. Jij vindt dat zij dit wel zouden moeten mogen. De meerderheid niet.

Roken in het bijzijn van anderen die daar overlast aan ondervinden is asociaal en omdat het rokers aan fatsoen ontbreekt is dit per wet regelen een goede oplossing.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door moederslink »

Julie4444 schreef: omdat het rokers aan fatsoen ontbreekt ......
:oops: ...nou nou ... :shock:

alfatrion
Berichten: 21917
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:Een rookverbod limiteert evengoed de rokers in hun huidige vrijheid.
Waar is deze vrijheid om anderen schade toe te brengen vastgelegd in de wet?

Stel dat 25% van de mensen alcoholisten zijn en de nare gewoonte hadden om bier door de keel van niet-alcoholisten te gieten, zouden mensen die dat niet willen dan ook maar thuis moeten blijven, omdat anders de vrijheid van de alcoholisten wordt beperkt?
Laatst gewijzigd door alfatrion op 26 jul 2017 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Mucha

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Mucha schreef:
moederslink schreef:
Julie4444 schreef: omdat het rokers aan fatsoen ontbreekt ......
:oops: ...nou nou ... :shock:
Het is helaas wel zo.
En geldt voor rokers als groep. Niet voor letterlijk iedere roker, uiteraard. Maar ik ga dat niet iedere keer herhalen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Julie4444 schreef:Roken in het bijzijn van anderen die daar overlast aan ondervinden is asociaal en omdat het rokers aan fatsoen ontbreekt is dit per
wet regelen een goede oplossing.
Ik neem aan dat jij niet in een auto rijdt? De uitlaatgassen zijn namelijk veel schadelijker dan iemand die op een afstand. Op bepaalde plakken in Amsterdam staat de vervuiling van auto's gelijk aan het mee roken van 7 sigaretten per dag.

alfatrion
Berichten: 21917
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Toch wordt iedere keer maar weer geprobeerd om de discussie te verleggen naar een ander onderwerp.

Mucha

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

sylvesterb schreef:
Julie4444 schreef:Roken in het bijzijn van anderen die daar overlast aan ondervinden is asociaal en omdat het rokers aan fatsoen ontbreekt is dit per
wet regelen een goede oplossing.
Ik neem aan dat jij niet in een auto rijdt? De uitlaatgassen zijn namelijk veel schadelijker dan iemand die op een afstand. Op bepaalde plakken in Amsterdam staat de vervuiling van auto's gelijk aan het mee roken van 7 sigaretten per dag.
Dat doet , zoals al eerder is uitgelegd, totaal niet ter zake.
Ik begin die drogargumentatie een beetje zat te worden nu.

En, als jij dat werkelijk een argument vindt moeten we veganisme verplicht stellen. Veeteelt vervuilt namelijk heel erg veel meer dan auto's in Amsterdam.

16again
Berichten: 16109
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
16again schreef:Een rookverbod limiteert evengoed de rokers in hun huidige vrijheid.
Waar is deze vrijheid om anderen schade toe te brengen vastgelegd in de wet?
Evengoed is er geen wettelijk verbod, en wordt er naar geldende normen en waarden gehandeld. Tevens faciliteert de overheid roken. (denk aan btw en accijnzen)
En er is in dit topic nog steeds niet aangetoond dat meeroken buiten ook schade veroorzaakt.
Buiten vervliegt de rook tientallen tot honderden keren sneller dan binnen, schadelijke effecten van meeroken buiten zijn dus navenant kleiner.
Voorbeeld: Iedereen weet dat electriciteit dodelijk kan zijn. Maar de spanning van een 9 volt batterijtje is ongevaarlijk. Maar zet je 50 van dergelijke onschuldige batterijen in serie, dan heb je een levensgevaarlijke 450 Volt !

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

16again schreef:En er is in dit topic nog steeds niet aangetoond dat meeroken buiten ook schade veroorzaakt.
Dat jij de feiten ontkent wil niet zeggen dat het niet schadelijk is. Het is namelijk wél schadelijk en daar is de gehele medische wereld het over eens. Ik ondervindt dit ook, maar blijkbaar wil je dat niet horen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door moederslink »

Julie4444 schreef: Ik begin die drogargumentatie een beetje zat te worden nu.
En ik begin dit gedram een beetje zat te worden nu.
Julie4444 schreef: Maar ik ga dat niet iedere keer herhalen.
Wel herhaal je keer op keer op keer jouw argumentatie. Je hebt jouw punt meer dan en vaak genoeg herhaald.
Ik weet ongeveer wat astma is , mijn eigen zoon heeft nl astma en hij heeft iedere dag ontieglijk veel last van zn buren links en rechts en achter die continu walmende vuurkorven hebben aanstaan en kan dus nooit in zijn eigen tuin chillen.
Er is geen wet die vuurkorven verbiedt .
Gelukkig weet hij dat het leven geven en nemen is en dat je leefomgeving niet per definitie ideaal kan zijn. 8)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Julie4444 schreef:
16again schreef:En er is in dit topic nog steeds niet aangetoond dat meeroken buiten ook schade veroorzaakt.
Dat jij de feiten ontkent wil niet zeggen dat het niet schadelijk is. Het is namelijk wél schadelijk en daar is de gehele medische wereld het over eens. Ik ondervindt dit ook, maar blijkbaar wil je dat niet horen.
Heb je dan een bron hiervan?

Persoonlijk ben ik niet zo voorstander van betutteling door de overheid.

Er zijn zaken die vele malen meer gezondheid schade veroorzaken dan het niet bewezen meeroken in de buitenlucht die gewoon toegestaan zijn.

Mucha

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Rookvrije buitenzwembaden?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb nog nooit 50 rokers op een kluitje tegelijk buiten gezien 8)
Succes verder met de strijd en de discussie! ( het zal de leeftijd wel zijn ....ik ben een stukkie ouder :? )

Gesloten