LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB: Vergelijkingswebsite voor garages

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

ANWB: Vergelijkingswebsite voor garages

Ongelezen bericht door Radar »

De ANWB gaat autobezitters helpen met het kiezen van een garage. Op de website anwb.nl/garagereviews kunnen consumenten garages beoordelen en op elkaars meningen reageren. Lees meer: http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... e-garages/

Vind je nieuwe vergelijkingssite van de ANWB een aanwinst? Ben je van plan hier gebruik van te maken?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ANWB: Vergelijkingswebsite voor garages

Ongelezen bericht door sjohie »

Misschien, maar wij hebben in de stad een fijne Saab garage voor onze auto, dus dat is wel erg makkelijk.

Overigens hoop ik wel dat er iets van een kritisch oog over die reviews gaat voordat ze geplaatst worden, wat onder die noemer soms op bijvoorbeeld kieskeurig wordt geplaatst is om te huilen, en heb je helemaal niks aan.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB: Vergelijkingswebsite voor garages

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik weet niet of je nou zo blij moet zijn met zo'n vergelijkingssite. Om een goede review te schrijven zul je objectief moeten zijn. Maar dat ben je als klant zelden. Zolang iemand vind dat de garage goed werk levert, is die garage fantastisch.

Maar als iemand vindt dat de garage een oplichter is, dan ga je. Terwijl dat laatste vaker een verschil van mening kan zijn, of - dat de garage zich niet laat chanteren. Dat zie je op dit forum helaas ook maar al te vaak.

En dan - hoeveel garagisten zullen er zijn die zich als klant voordoen en zelf een superpositivo-review gaan schrijven?

Alleen mystery-guests die een beetje boel kennis van zaken hebben en goed kunnen schrijven, zouden een dergelijke vergelijkingssite zinvol kunnen maken. Dat moet je niet af laten hangen van klanten.

Maar dat is mijn mening.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: ANWB: Vergelijkingswebsite voor garages

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:Ik weet niet of je nou zo blij moet zijn met zo'n vergelijkingssite. Om een goede review te schrijven zul je objectief moeten zijn. Maar dat ben je als klant zelden. Zolang iemand vind dat de garage goed werk levert, is die garage fantastisch.

Maar als iemand vindt dat de garage een oplichter is, dan ga je. Terwijl dat laatste vaker een verschil van mening kan zijn, of - dat de garage zich niet laat chanteren. Dat zie je op dit forum helaas ook maar al te vaak.

En dan - hoeveel garagisten zullen er zijn die zich als klant voordoen en zelf een superpositivo-review gaan schrijven?

Alleen mystery-guests die een beetje boel kennis van zaken hebben en goed kunnen schrijven, zouden een dergelijke vergelijkingssite zinvol kunnen maken. Dat moet je niet af laten hangen van klanten.

Maar dat is mijn mening.
Misschien dat het zal gaan werken als bij Zoover, daar zie je soms honderden reviews van 1 hotel, dan zegt een gemiddelde nog wel wat. Maar dat vergt wel een zekere kritieke massa, en het lijkt me sterk dat ze dat hier ook voor elkaar gaan krijgen.

Gesloten