LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Radar »

Jumbo mag niet langer stellen dat je daar de goedkoopste groente en fruit vindt. De consument kan niet weten dat Jumbo zich alleen met andere supermarkten vergelijkt. Dat heeft de Reclame Code Commissie bepaald: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... sgarantie/

Wat vind jij: terecht of niet?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Har06 »

Zeer terecht :wink:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door tenormin »

Daar ben ik het een ietsje minder mee eens: ze vergelijken zich met andere supermarkten. Op de markt is en blijft het veelal goedkoper, zeker bij de Turkse 'kramers'. Marktverkopers hebben toch niet de enorme huurkosten van een winkel. In mijn ogen zijn het twee verschillende dingen, winkels en markten. Laat ik de nieuwe "Markthal" van Rotterdam even buiten beschouwing, daar is het loei duur, ondanks de naam.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

tenormin schreef:Daar ben ik het een ietsje minder mee eens: ze vergelijken zich met andere supermarkten. Op de markt is en blijft het veelal goedkoper, zeker bij de Turkse 'kramers'. Marktverkopers hebben toch niet de enorme huurkosten van een winkel. In mijn ogen zijn het twee verschillende dingen, winkels en markten. Laat ik de nieuwe "Markthal" van Rotterdam even buiten beschouwing, daar is het loei duur, ondanks de naam.
Aan de andere kant is jumbo ook niet de goedkoopste supermarkt, terwijl ze wel daar reclame mee maken. Misschien hadden ze dat even moeten aankaarten in plaats van een vergelijking met markten... tenzij jumbo beweerd heeft dat nergens goedkoper groente/fruit te halen valt (ik kijk geen reclame dus heb geen idee).

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door dhc »

Zeer terecht! Als je roept dat je de goedkoopste bent dan heeft dat voor de consument de betekenis dat dat voor de gehele "markt" geldt. Ze maken dus geen enkel voorbehoud in hun uitingen en dat betekent " op de blaren zitten".

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Har06 »

dhc schreef:Zeer terecht! Als je roept dat je de goedkoopste bent dan heeft dat voor de consument de betekenis dat dat voor de gehele "markt" geldt. Ze maken dus geen enkel voorbehoud in hun uitingen en dat betekent " op de blaren zitten".
Loop eens bij de Lidl binnen ,met de recht de goedkoopste en de lelijkste winkel of industriehal :mrgreen:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door sjohie »

Dus ze passen de slogan aan naar iets van de "het goedkoopste groente en fruit van alle supermarkten", en dan zitten er bij de reclame code commissie een stel medewekers van blijdschap klem onder het bureau omdat ze de mensheid zojuist hebben behoed voor een fraude en misleiding waar de credietcrisis een balletje-balletje speler in schubbejeukveen bij is.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door dhc »

Har06 schreef:
dhc schreef:Zeer terecht! Als je roept dat je de goedkoopste bent dan heeft dat voor de consument de betekenis dat dat voor de gehele "markt" geldt. Ze maken dus geen enkel voorbehoud in hun uitingen en dat betekent " op de blaren zitten".
Loop eens bij de Lidl binnen ,met de recht de goedkoopste en de lelijkste winkel of industriehal :mrgreen:
Daar kom ik geregeld en ik accepteer ook dat ze in een lager segment aan een behoefte voorzien. Gaat ook prima met dat bedrijf, hebben een enorme omzetgroei!
Jumbo wil een fullservice supermarkt zijn en dan kan je zo'n uitglijder niet veroorloven.
Nu zijn zij aan de beurt, volgende week weer een ander.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach... het is maar een reclamekreet, meer niet.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door dhc »

Niet, hun hele bedrijfspolicy was erop gebaseerd.....

wieder
Berichten: 283
Lid geworden op: 10 dec 2014 12:58

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door wieder »

Hmmmm, als de zoon van de Jumbo eigenaar lekker met een dikke truck door de ZuidAmerikaanse duinen rost, dan moet ik altijd aan die slogan denken. Kan me namelijk ook herinneren dat er een Lambo Countach 3000 in de schuur stond geparkeerd. Inderdaad, geen nieuw exemplaar maar nog steeds belachelijk duur en erg onpraktisch. Vooral als de schuur aan een zandpad ligt...Mijn boodschappen van de AH zijn steevast goedkoper dan als ik ze bij de Jumbo haal. En ja.. dat controleer ik inderdaad, neuroot-dat-ik-kan-zijn....
(AH en Jumbo staan hier tegenover elkaar , scheelt weer )

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door atesli »

Laagste prijs garantie??
Bij mij in de stad is vlak naast de Jumbo een filiaal van Dirk.
Vaak is Dirk toch goedkoper.
Als je dan aanspraak maakt op de laagste prijs garantie dan wordt je apart naar een rustig plekje meegenomen waar vele formulieren ingevuld moeten worden.

Doe je dit een paar keer dan gaan ze je als lastig en ongewenst behandelen.
Ik zeg op mijn beurt roep dat dan niet!

Dat veel mensen er geen gebruik van maken was de gok van Jumbo.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

dhc schreef:Zeer terecht! Als je roept dat je de goedkoopste bent dan heeft dat voor de consument de betekenis dat dat voor de gehele "markt" geldt. Ze maken dus geen enkel voorbehoud in hun uitingen en dat betekent " op de blaren zitten".
Dit staat overduidelijk in hun voorwaarden:

Vind je, ondanks onze zorg, tóch bij een andere supermarkt bij jou in de buurt een product voor een lagere vaste prijs, dan passen wij zo snel mogelijk de prijs aan en krijg jij als dank het product gratis mee. Dát is onze laagsteprijsgarantie.

Hoe duidelijk wil je het hebben?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

atesli schreef:Laagste prijs garantie??
Bij mij in de stad is vlak naast de Jumbo een filiaal van Dirk.
Vaak is Dirk toch goedkoper.
Als je dan aanspraak maakt op de laagste prijs garantie dan wordt je apart naar een rustig plekje meegenomen waar vele formulieren ingevuld moeten worden.

Doe je dit een paar keer dan gaan ze je als lastig en ongewenst behandelen.
Ik zeg op mijn beurt roep dat dan niet!

Dat veel mensen er geen gebruik van maken was de gok van Jumbo.
In de praktijk zal het niet zo heel vaak voorkomen. Je kunt alleen maar prijsvergelijkingen doen voor exact dezelfde producten en dat gaat het dus om A-merken. Maar supermarkten verkopen tegenwoordig veel meer huismerken dan A-merken, en de huismerken zijn per definitie niet hetzelfde als die van "de buren".

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door olaf79 »

Radar schreef:Jumbo mag niet langer stellen dat je daar de goedkoopste groente en fruit vindt. De consument kan niet weten dat Jumbo zich alleen met andere supermarkten vergelijkt. Dat heeft de Reclame Code Commissie bepaald: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... sgarantie/

Wat vind jij: terecht of niet?
Beetje onzinnig. Als jumbo de ballen heeft om je gratis fruit te geven als het toch ergens goedkoper is mogen ze van mij alles beweren wat ze maar willen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door dhc »

GJvdZ schreef:
dhc schreef:Zeer terecht! Als je roept dat je de goedkoopste bent dan heeft dat voor de consument de betekenis dat dat voor de gehele "markt" geldt. Ze maken dus geen enkel voorbehoud in hun uitingen en dat betekent " op de blaren zitten".
Dit staat overduidelijk in hun voorwaarden:

Vind je, ondanks onze zorg, tóch bij een andere supermarkt bij jou in de buurt een product voor een lagere vaste prijs, dan passen wij zo snel mogelijk de prijs aan en krijg jij als dank het product gratis mee. Dát is onze laagsteprijsgarantie.

Hoe duidelijk wil je het hebben?
Daar gaat het in dit geval niet over, en ik ken de "zekerheden"van de Jumbo....

In dit geval roepen ze in de media iets dat ze niet waarmaken. Dat ze dat dan compenseren is "a whole different ballgame".

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door prem »

Ik kom weleens in die grote Jumbo in Breda, het assortiment is toch wel aardig uitgebreid. Ook veel tropische groenten en vruchten. En het vlees is ook erg goed. En of dat nou een dubbeltje scheelt, jongens, het is al allemaal zo spotgoedkoop in Holland.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door sjohie »

Tsja, ik heb toch het gevoel dat men bij Jumbo wat meer "onderneemt" dan zeg een AH. Zo waren bijvoorbeeld die original spices van Jonnie Boer al een half jaar bij ze te koop, dan bij een zichzelf als wat meer "premium" keten wegzetten AH.

Maar wat betreft deze uitspraak, volgens mij werd als je er aanspraak op maakte in de winkel, wél verteld dat het alleen gold voor prijzen bij andere supermarkten, dus ik vind dit nog steeds wat spijkers op laag water zoeken. Er zijn in mijn ogen wel veel misleidender reclames die aangepakt kunnen worden dan dit.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door Radar »

Meerdere berichten verwijderd omdat het teveel afweek van het topic. Het gaat in dit topic om de laagste prijsgarantie van de Jumbo.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Jumbo op matje geroepen om laagste prijsgarantie

Ongelezen bericht door prem »

Radar schreef:Jumbo mag niet langer stellen dat je daar de goedkoopste groente en fruit vindt. De consument kan niet weten dat Jumbo zich alleen met andere supermarkten vergelijkt. Dat heeft de Reclame Code Commissie bepaald: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... sgarantie/

Wat vind jij: terecht of niet?
Goed on topic dan, niet terecht.
Nu is het een soort enquete dus.

Gesloten