LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meer mensen ziek door verkeerslawaai

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Meer mensen ziek door verkeerslawaai

Ongelezen bericht door Radar »

Het aantal mensen dat letterlijk ziek wordt van verkeerslawaai wordt steeds groter. Dat schrijft Metro dinsdag op basis van een rapport van kennisinstituut CROW-KpVV.

De schade aan mensen door geluidshinder is in 2020 naar schatting even groot als de schade door verkeersongevallen.

Lees meer: http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... erslawaai/

Heb jij ook geluidsoverlast van verkeer? Deel je ervaringen hieronder.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Meer mensen ziek door verkeerslawaai

Ongelezen bericht door tenormin »

Heb alleen echt hinder van constant claxonnerende mensen die of 's-morgens (heel) vroeg weggaan, '-s avonds thuiskomen en visite die 's-nachts weer vertrekken. Word dus (veel) te vroeg/laat wakker gemaakt, en ben er niet ziek van maar wel constant geïrriteerd door dit soort handelingen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Meer mensen ziek door verkeerslawaai

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij hebben hier (alleen) last van een jongeman die én met fors toerental door de straten rijdt, en dit doet met een sportuitlaat. Gelukkig is hij er inmiddels op aangesproken door de politie, maar dat soort dingen zijn best irritant.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Meer mensen ziek door verkeerslawaai

Ongelezen bericht door prem »

.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Meer mensen ziek door verkeerslawaai

Ongelezen bericht door witte angora »

prem schreef:.
Dat je een punt hebt is duidelijk, prem, maar wat wil je nu zeggen?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Meer mensen ziek door verkeerslawaai

Ongelezen bericht door prem »

Ik wou eigenlijk klagen over de verkeersherrie van de eksters hier maar ja dat zou off-topic zijn geweest.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Meer mensen ziek door verkeerslawaai

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, ik zou het liefst willen klagen over het totale gebrek aan lawaai hier, maar dat is ook off-topic natuurlijk. Want van een gebrek aan omgevingsgeluiden kun je ook knap ziek worden!

Geluiden horen bij de natuur, en daar is de mens ook op ingesteld. Teveel en te weinig is natuurlijk nooit goed. Maar verkeerslawaai is ook nog eens onnatuurlijk.

Ik kon me onlangs inschrijven voor een flat in Nieuwegein, nieuwbouw (een voormalig kantoorgebouw), en ik zou nog een vette kans maken een appartement te bemachtigen ook. Maar in de advertenties werd al gerept over geluidsschermen, en als je de ligging zag, een kilometer van de snelweg, en de andere snelweg iets verder weg, dan weet je eigenlijk al welke kant het op zou gaan.

Heb me er dus maar niet ingeschreven.

Guus80
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 apr 2015 07:39

Re: Meer mensen ziek door verkeerslawaai

Ongelezen bericht door Guus80 »

Je moet idd van te voren de keuze maken ga ik in een rustige woonwijk wonen of kies je voor een drukkere omgeving in de beurt van een winkelcentrum. Ik woon zelfs in een winkelcentrum maar in de avond rijdt er wel eens een auto rond die maar niet snapt dat je hier maar 30km per uur mag rijden. Terwijl hier ook kinderen spelen en oudere mensen niet zo snel zijn met oversteken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Meer mensen ziek door verkeerslawaai

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

prem schreef:Ik wou eigenlijk klagen over de verkeersherrie van de eksters hier maar ja dat zou off-topic zijn geweest.
Ik ken het probleem Prem. Ik noem ze inmiddels "mitrailleurvogels".

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Meer mensen ziek door verkeerslawaai

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Wij waren gisteren in de sauna en dat complex ligt redelijk binnen gehoorsafstand van zowel een snelweg als een spoorlijn. Er waren ongeveer 100 andere mensen aanwezig en vanwege het mooie weer was iedereen lekker buiten.
Het viel ons op dat het ondanks het feit dat die mensen er waren, ondanks het feit dat je de snelweg hoorde en ondanks het feit dat je af en toe de trein hoorde, het STILLER was dan bij ons in de straat, met 8 gillende kinderen en 12 blaffende honden en enkele aso's die luid muziek draaien.
Het ligt er dus helemaal aan wat voor soort lawaai het is, waar je last van kan hebben.
Wij hebben vroeger ook vlak langs de A15 gewoond maar op een gegeven moment hoor je het regelmatige geluid van die weg niet meer. En ik ben opgegegroeid met het geluid van 5 treinen per uur, wel niet direct naast de deur maar wel hoorbaar, en ook dat hoor je op een gegeven moment niet meer.

Lisjan
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 okt 2012 13:13

Re: Meer mensen ziek door verkeerslawaai

Ongelezen bericht door Lisjan »

Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Wij wonen redelijk dicht bij het Kethelplein. De hele nacht dat gezoem van auto's ging me vreselijk irriteren en dan doe je helemaal geen oog meer dicht, juist omdat je er op gaat letten. Gevolg: 's morgens doodmoe van te weinig slaap.
We hebben ons bed verplaatst naar de andere kant van het huis. Nu hoor je 's nachts weleens een auto langsrijden, maar als hij voorbij is, is het ook weer stil. Op de eksters na... maar dat hindert me dan weer niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Meer mensen ziek door verkeerslawaai

Ongelezen bericht door moederslink »

Verwijderd

Gesloten