LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door gilas »

prem schreef:Kun je me de landelijke wet die je aanhaalt laten zien?
Discriminatie is niet aan de orde, het gaat niet om de blinde of blindheid, het gaat om de hond.
Kun je me dan ook laten zien waar hij moet plaats nemen? Ik zou de hond dag gewoon in de kofferbak zetten als ik verplicht zou worden.

Discriminatie is een domme kreet in dit geval.
Je kunt toch geen hond discrimineren, hoewel in dat apenland kan alles geloof ik.
Maak je geen zorgen over die wet.
De minister heeft namelijk al aangekondigd dat die er komt omdat er mensen zoals jij bestaan die het nodig vinden om hun medemens te discrimineren,
Trouwens,wist je dat je als je de hond in de achterbak zet,je aangeklaagd kan worden voor dierenmishandeling als de achterbak niet gemaakt is voor het vervoer van een hond?
En die straf kan zelfs tot gevangenis straf en een hele hoge boete leiden.
Maar goed,als jij dat wil riskeren ga je gang.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door puma73 »

prem schreef:Je mag ze van tafel vegen van mij, ik hoop snel te zien hoe de letterlijke tekst van die wet gaat luiden en dan op een rechtszaak.
Welke rechtszaak?? Die komt er niet, ik zou niet weten waarom? Omdat de taxichauffeur een hond onrein vindt?? dan zoekt hij maar een ander beroep. Wordt hij maar inpakker van hondenbrokken en ander hondenvoer.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

puma73 schreef:
prem schreef: Toe te laten staat er niet vervoeren!
Dat wordt dan lang wachten voor die taxichauffeur met een hulphond in zijn taxi.

Man je loopt uit je nek te kletsen, toelaten is vervoeren. Jij bent ook moslim dat kan niet anders met dit soort reacties.

En verklaar je nader met je uitlating "apenland"
Toelaten is geen vervoeren.
Ik ben geen moslim, gewoon een Nederlandse agnosticus.
Apenland, omdat pas als je in het vrije België woont ziet hoe jullie gebukt gaan onder regels, belastingen, kleine hutjemutje huisjes, kerels van twee meter in kleine k.autootjes omdat de wegenbelasting niet op te hoesten is, en je overal druk over maakt.
Als die blinde nou gelijk is, waarom dan die heisa, laat hij of zij zich verdedigen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door eleven »

prem schreef:
puma73 schreef:
prem schreef: Toe te laten staat er niet vervoeren!
Dat wordt dan lang wachten voor die taxichauffeur met een hulphond in zijn taxi.

Man je loopt uit je nek te kletsen, toelaten is vervoeren. Jij bent ook moslim dat kan niet anders met dit soort reacties.

En verklaar je nader met je uitlating "apenland"
Toelaten is geen vervoeren.
Ik ben geen moslim, gewoon een Nederlandse agnosticus.
Apenland, omdat pas als je in het vrije België woont ziet hoe jullie gebukt gaan onder regels, belastingen, kleine hutjemutje huisjes, kerels van twee meter in kleine k.autootjes omdat de wegenbelasting niet op te hoesten is, en je overal druk over maakt.
Als die blinde nou gelijk is, waarom dan die heisa, laat hij of zij zich verdedigen.
Maar je mist Nederland toch, want anders zou je ook niet hier op een Nederlands forum schrijven, maar in het vrije Land België een forum opzoeken. :wink:
Trouwens, je haalt dingen erbij, die helemaal niets met het onderwerp te doen hebben.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door trail46 »

prem schreef:
Toelaten is geen vervoeren.
Ik ben geen moslim, gewoon een Nederlandse agnosticus.
Nu begrijp ik hoe je steeds onzin praat en volkomen offtopic gaat. Wat heeft agnost zijn nu te maken met het recht van een blinde medemens en zijn of haar geleidehond. Ga toch weg met je flauwe (offtopic) opmerkingen.
http://www.freethinker.nl/index.php?opt ... view&id=51

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door gilas »

prem schreef:penland, omdat pas als je in het vrije België woont ziet hoe jullie gebukt gaan onder regels, belastingen, kleine hutjemutje huisjes, kerels van twee meter in kleine k.autootjes omdat de wegenbelasting niet op te hoesten is, en je overal druk over maakt.
Dan weet je toch verdomd weinig over België want ook daar is een wetsvoorstel in de maak die regelt Het strafbaar wordt om hulphonden te weigeren.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door puma73 »

prem schreef: Ik ben geen moslim, gewoon een Nederlandse agnosticus.
Apenland, omdat pas als je in het vrije België woont ziet hoe jullie gebukt gaan onder regels, belastingen, kleine hutjemutje huisjes, kerels van twee meter in kleine k.autootjes omdat de wegenbelasting niet op te hoesten is, en je overal druk over maakt.

Als je dat als vergelijking gebruikt, onze zuiderburen hebben grotere problemen zoals welke taal mag er waar als voer en gesproken taal gebruikt worden etc. etc..
Als die blinde nou gelijk is, waarom dan die heisa, laat hij of zij zich verdedigen.
Ik ben niet blind, maar ik heb wel een lichamelijke beperking. Ik verdedig mijn mede gehandicapte tegen een lomp figuur die blijkbaar een keertje met een scholenproject moet meedoen en zo te ervaren wat blindzijn inhoudt. Dit omdat hij zich niet kan inleven in de belevingswereld van iemand met een lichamelijke beperking.

Kinderen in groep 7 van de basisschool weten beter wat een (visuele) handicap inhoud dan jij.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

eleven schreef:
prem schreef:
puma73 schreef:
Dat wordt dan lang wachten voor die taxichauffeur met een hulphond in zijn taxi.

Man je loopt uit je nek te kletsen, toelaten is vervoeren. Jij bent ook moslim dat kan niet anders met dit soort reacties.

En verklaar je nader met je uitlating "apenland"
Toelaten is geen vervoeren.
Ik ben geen moslim, gewoon een Nederlandse agnosticus.
Apenland, omdat pas als je in het vrije België woont ziet hoe jullie gebukt gaan onder regels, belastingen, kleine hutjemutje huisjes, kerels van twee meter in kleine k.autootjes omdat de wegenbelasting niet op te hoesten is, en je overal druk over maakt.
Als die blinde nou gelijk is, waarom dan die heisa, laat hij of zij zich verdedigen.
Maar je mist Nederland toch, want anders zou je ook niet hier op een Nederlands forum schrijven, maar in het vrije Land België een forum opzoeken. :wink:
Trouwens, je haalt dingen erbij, die helemaal niets met het onderwerp te doen hebben.
Ik zit op veel forums, juridischforum.be , higherlevel.nl, freethinker.nl enz, zowel Nederlandse als Belgische als Spaanse.
Mijn connectie is dat ik in NL een paar winkeltjes heb en me dus interesseer voor de consument en zijn gedachten. Ik haal er dingen bij omdat mij uitleg gevraagd werd n.a.v. een uitspraak.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

puma73 schreef:
prem schreef: Ik ben geen moslim, gewoon een Nederlandse agnosticus.
Apenland, omdat pas als je in het vrije België woont ziet hoe jullie gebukt gaan onder regels, belastingen, kleine hutjemutje huisjes, kerels van twee meter in kleine k.autootjes omdat de wegenbelasting niet op te hoesten is, en je overal druk over maakt.

Als je dat als vergelijking gebruikt, onze zuiderburen hebben grotere problemen zoals welke taal mag er waar als voer en gesproken taal gebruikt worden etc. etc..
Als die blinde nou gelijk is, waarom dan die heisa, laat hij of zij zich verdedigen.
Ik ben niet blind, maar ik heb wel een lichamelijke beperking. Ik verdedig mijn mede gehandicapte tegen een lomp figuur die blijkbaar een keertje met een scholenproject moet meedoen en zo te ervaren wat blindzijn inhoudt. Dit omdat hij zich niet kan inleven in de belevingswereld van iemand met een lichamelijke beperking.

Kinderen in groep 7 van de basisschool weten beter wat een (visuele) handicap inhoud dan jij.
Je begrijpt nog steeds mijn punt niet....het verplicht stellen van een beest in andermans auto is not done.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

trail46 schreef:
prem schreef:
Toelaten is geen vervoeren.
Ik ben geen moslim, gewoon een Nederlandse agnosticus.
Nu begrijp ik hoe je steeds onzin praat en volkomen offtopic gaat. Wat heeft agnost zijn nu te maken met het recht van een blinde medemens en zijn of haar geleidehond. Ga toch weg met je flauwe (offtopic) opmerkingen.
http://www.freethinker.nl/index.php?opt ... view&id=51
Omdat er werd verondersteld dat ik moslim zou zijn.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door trail46 »

Edit= Niet belangrijk meer.
Laatst gewijzigd door trail46 op 13 jul 2014 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door eleven »

prem schreef: Je begrijpt nog steeds mijn punt niet....het verplicht stellen van een beest in andermans auto is not done.
Wie hier iets niet begrijpt, ben jij.
Trial heeft al links gegeven, lees deze eens, misschien valt het kwartje dan.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door puma73 »

prem schreef: Je begrijpt nog steeds mijn punt niet....het verplicht stellen van een beest in andermans auto is not done.
1. jij claimt een vrijdenker te zijn, dus als vrijdenker mag je straffeloos mensen beledigen, hoef je op geen enkele manier jezelf aan de wet te houden, mag je mensen uitsluiten van deelname aan de maatschappij.

Nou alles van wat hier boven staat is strafbaar, ook voor een vrijdenker.

Het wordt niet verplicht gesteld om een beest in andermans auto mee te nemen, maar om een taxichauffeur te verplichten een passagier samen met zijn hulphond te vervoeren, dat is iets heel anders.

En die verplichting is er al via allerlei APV's en de Staatssecretaris heeft inmiddels bekend gemaakt om deze verplichting in de wet te gaan opnemen. Een APV is blijkbaar niet dwingend genoeg.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door gilas »

prem schreef: Je begrijpt nog steeds mijn punt niet....het verplicht stellen van een beest in andermans auto is not done.
Nee jij begrijpt het niet.
Een hulphond(en nee niet iedere hulphond is een geleidehond) is een hulpmiddel waarmee iemand zich zo zelfstandig mogelijk kan voortbewegen in zijn of haar leven.
Een hulphond valt in dezelfde categorie als een rolstoel,rollator,krukken en al die middelen die iemand zelfstandig laten blijven.Bij sommige zorgverzekeraars wordt de aanschaf van een hulphond zelfs vergoed omdat het gezien wordt als een hulpmiddel in die categorie
Als een taxichauffeur een hulphond weigert dan moet hij ook mensen weigeren die met krukken,rollator etc komen omdat die hetzelfde zijn als een hulphond.
Dat is de reden dat er een verplichting is en dat is de reden dat er nu in een wet die verplichting wordt vastgelegd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

trail46 schreef:
prem schreef: Ik ben geen moslim, gewoon een Nederlandse agnosticus.
Apenland, omdat pas als je in het vrije België woont ziet hoe jullie gebukt gaan onder regels, belastingen, kleine hutjemutje huisjes, kerels van twee meter in kleine k.autootjes omdat de wegenbelasting niet op te hoesten is, en je overal druk over maakt.
Ik heb meer dan 20 jaar geleden enige jaren in België gewoond ( Oud Turnhout ). Ik woonde er nog geen 2 weken of ik had de BOB (Bijzonder Opsporings Brigade)al over de vloer, zij waren zeer geïnteresseerd waarom ik daar kwam wonen , schreven alle denkbare en ondenkbare privé -gegevens op in hun boekje en zijn later nog 2 maal teruggekeerd. Geweldig hé, een politiestaat in het klein. Er is geen vrij België, vroeger niet en nu zeker niet meer. Trouwens ook in België is een dergelijk wet in de maak want gelukkig zijn de meeste mensen wel behulpzaam waar het hun blinde medemens betreft.Ik stop ermee. Die wet is helaas nodig en dat op zich is erg genoeg.
Maak dat de kat wijs de BOB is de NL FIOD, die komen niet zomaar hoor.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

puma73 schreef:
prem schreef: Je begrijpt nog steeds mijn punt niet....het verplicht stellen van een beest in andermans auto is not done.
1. jij claimt een vrijdenker te zijn, dus als vrijdenker mag je straffeloos mensen beledigen, hoef je op geen enkele manier jezelf aan de wet te houden, mag je mensen uitsluiten van deelname aan de maatschappij.

Nou alles van wat hier boven staat is strafbaar, ook voor een vrijdenker.

Het wordt niet verplicht gesteld om een beest in andermans auto mee te nemen, maar om een taxichauffeur te verplichten een passagier samen met zijn hulphond te vervoeren, dat is iets heel anders.

En die verplichting is er al via allerlei APV's en de Staatssecretaris heeft inmiddels bekend gemaakt om deze verplichting in de wet te gaan opnemen. Een APV is blijkbaar niet dwingend genoeg.
Dus er is geen landelijke wet hè? En maar schreeuwen.

Jane Doe
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2012 19:46

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door Jane Doe »

puma73 schreef: Het wordt niet verplicht gesteld om een beest in andermans auto mee te nemen, maar om een taxichauffeur te verplichten een passagier samen met zijn hulphond te vervoeren, dat is iets heel anders.
Een hulphond is ook een beest die je verplicht mee moet nemen. Dat is dus gewoon hetzelfde.

Ik snap al die ophef niet. Pak gewoon een andere taxi of bel de centrale dat je met een beest vervoert wilt worden en probeer als gehandicapte niet medemensen allerlei dingen te verplichten die tegen hun geloof indruisen. Een beetje respect voor elkaar en een beetje rekening houden met elkaar en niet elkaars normen proberen op te leggen. Of stemmen jullie allemaal op Wilders?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door puma73 »

Dat is uw mening, een zeer onbeschofte mening. Deze dieren hebben waarschijnlijk meer gevoel in de teen van hun linkerachterpoot dan u in uw hele lijf. U beledigt mensen met dieren die deze mensen nodig hebben om in de maatschappij te kunnen meedoen. U wilt deze mensen dat ontzeggen.

Soms, heel soms heb je gedachten over mensen, waarbij je mensen alles wat voor hen wenselijk is toewenst. Ik hoop dat u nooit van zo'n vies beest afhankelijk zult worden. Wat zal uw leven dan een treurig leven worden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door puma73 »

Jane Doe schreef:
puma73 schreef: Het wordt niet verplicht gesteld om een beest in andermans auto mee te nemen, maar om een taxichauffeur te verplichten een passagier samen met zijn hulphond te vervoeren, dat is iets heel anders.
Een hulphond is ook een beest die je verplicht mee moet nemen. Dat is dus gewoon hetzelfde.

Ik snap al die ophef niet. Pak gewoon een andere taxi of bel de centrale dat je met een beest vervoert wilt worden en probeer als gehandicapte niet medemensen allerlei dingen te verplichten die tegen hun geloof indruisen. Een beetje respect voor elkaar en een beetje rekening houden met elkaar en niet elkaars normen proberen op te leggen. Of stemmen jullie allemaal op Wilders?

En een taxichauffeur heeft verplichtingen, die verplichtingen worden binnenkort wettelijk verplicht en zijn nu al in de AVP verplichting. Dus geen hond mee willen nemen, dan vergunning inleveren en ander werk zoeken. En of ik wel of niet op Wilders stem, maar dat heeft geen barst met het onderwerp te maken

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door Josephien12 »

puma73 schreef: En een taxichauffeur heeft verplichtingen, die verplichtingen worden binnenkort wettelijk verplicht en zijn nu al in de AVP verplichting. Dus geen hond mee willen nemen, dan vergunning inleveren en ander werk zoeken. En of ik wel of niet op Wilders stem, maar dat heeft geen barst met het onderwerp te maken
Je hebt weliswaar gelijk, maar gelijk hebben en gelijk krijgen is iets heel anders in dit land. Denk maar niet dat de politie hier tegen gaat optreden. Die hebben wel wat anders te doen zeggen ze, alhoewel ik daar soms mijn twijfels over heb.
Conclusie, het mag niet, het is belachelijk, niemand doet er iets aan en onze gehandicapte medemens is de dupe.

Edit: bovendien is het zo dat optredens in geloofsgerelateerde zaken richting moslims altijd extra precair zijn en de politie brandt haar handen liever niet.
Laatst gewijzigd door Josephien12 op 12 jul 2014 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten