LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retreat wil geld voor accomodatie en training niet terugbetalen

Wansink22
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2020 21:22

Retreat wil geld voor accomodatie en training niet terugbetalen

Ongelezen bericht door Wansink22 »

Beste lezers,

In maart zou ik op een retreat gaan in het buitenland en zou daar ook een training gaan volgen.

Door de uitbraak van corona is dit niet door gegaan en heeft de organisatie de datum van de retreat verplaatst naar de maand november. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan voor het alternatief en heb mijn geld voor de accommodatie en de training terug gevraagd. De organisatie doet daar heel moeilijk over ivm de financiele gevolgen voor hun. Maar ik heb geen workshop gehad, waar ik voor heb betaald en de accommodatie moest de deuren ook sluiten ivm corona.

zij proberen mij over te halen om in november mee te gaan naar de retreat, maar dat is voor mij geen optie. Ook voor mij heeft de corona financiele gevolgen. Ook vind k dat ik heb het recht op mijn geld terug te krijgen, voor iets dat geannuleerd is.

Hoe kan ik dit het beste verder oppakken, als zij mijn geld niet willen terug geven? Wat zijn mijn rechten? Wie kan ik eventueel benaderen voor hulp?

Ik hoor het graag.

Mvg

Wansink

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Retreat wil geld voor accomodatie en training niet terugbetalen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Wansink22 schreef:
31 mar 2020 21:44
Hoe kan ik dit het beste verder oppakken, als zij mijn geld niet willen terug geven? Wat zijn mijn rechten? Wie kan ik eventueel benaderen voor hulp?
Er zijn al tientallen onderwerpen hierover met adviezen. Je hebt recht op geld terug, maar als de ondernemer hier niet aan wilt meewerken moet je je recht bij de rechtbank gaan halen.

Let wel van een kale kip kun je echter niet plukken bij een faillissement sta je achteraan op de schuldenlijst en krijg je als je geluk hebt 2% van je vordering terug.

Bedenk dus goed welke stappen je wilt gaan zetten en welke kosten dit met zich meebrengt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Retreat wil geld voor accomodatie en training niet terugbetalen

Ongelezen bericht door mahadma »

Voorlopig zijn de rechtbanken ook nog dicht. En als iedereen gaat procederen dan ontstaat er ook nog eens een file...........

Gesloten