Veiligheid siliconen borstimplantaten blijft de vraag

Weleens een cosmetische ingreep laten doen? Bespreek hier jouw ervaringen.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Veiligheid siliconen borstimplantaten blijft de vraag

Ongelezen bericht door Radar »

Siliconen borstimplantaten worden al sinds 1963 geplaatst, maar over de veiligheid is nog altijd discussie. Het populaire implantaat van Allergan werd in 2018 van de markt gehaald, omdat het een verhoogde kans geeft op lymfeklierkanker.

Bureau Clara Wichmann eist namens alle gedupeerden een schadevergoeding voor de kosten van een behandeling om de implantaten eventueel te laten verwijderen, voor de kosten van een (veilige) reconstructie van de borsten, maar ook voor de angst en het leed dat de implantaten mogelijk hebben veroorzaakt.

In de uitzending van 12 december besteden we hier aandacht aan.

Heb jij hier ook mee te maken gehad? Vind je een schadevergoeding terecht?
Praat mee in dit topic!

Ansie18
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2022 21:19

Re: Veiligheid siliconen borstimplantaten blijft de vraag

Ongelezen bericht door Ansie18 »

Ik heb een vraag hoe kom ik erachter welke silconen ze bij mij hadden geplaatst. Ik heb nl vorige jaar in okt mijn rechter implantaat moeten laten verwijderen omdat ze dachten dat er achter het implantaat lymfeklier kanker kon zitten. Ze zeiden dat ik schoon was. Maar ik ben de laatste tijd heel moe. Maar ik durf niet meer naar een arts bang dat het fout is. En mijn rechterkant waar een implantaat heeft gezeten ziet er niet uit. Een gat al bijna 3 jaar die nog steeds lekt. Van kastje naar de muur gestuurd.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Veiligheid siliconen borstimplantaten blijft de vraag

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Per omgaande naar uw arts, niet langer wachten. Vraag hulp in uw omgeving om mee te gaan.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Veiligheid siliconen borstimplantaten blijft de vraag

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik begrijp uw angst maar nu de kop in het zand steken is niet zinvol.
Zoals Lady schrijft ga naar uw arts.
Met deze onzekerheid kunt u zo niet verder. Neem een vertrouwenspersoon mee.
Zelfs in het slechtste geval is het weten beter dan onzekerheid. Dan kan men er wat aan doen. Nu gebeurd er niets.
Wil uw huidige arts u niet helpen ga dan naar een andere. Dat erna 3 jaar nog steeds wondvocht uit komt is niet normaal.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Veiligheid siliconen borstimplantaten blijft de vraag

Ongelezen bericht door kuklos »

Ansie18 schreef:
12 dec 2022 21:25
............ Maar ik durf niet meer naar een arts bang dat het fout is. ..........
Als het fout is, nadruk op het woord als, kan je er beter maar zo vroeg mogelijk bij zijn. En de arts kan je vertellen wat er aan de hand is. Wellicht is het iets heel anders en maak jij je druk om niets.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Veiligheid siliconen borstimplantaten blijft de vraag

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ansie18 schreef:
12 dec 2022 21:25
Ik heb een vraag hoe kom ik erachter welke silconen ze bij mij hadden geplaatst. Ik heb nl vorige jaar in okt mijn rechter implantaat moeten laten verwijderen omdat ze dachten dat er achter het implantaat lymfeklier kanker kon zitten. Ze zeiden dat ik schoon was. Maar ik ben de laatste tijd heel moe. Maar ik durf niet meer naar een arts bang dat het fout is. En mijn rechterkant waar een implantaat heeft gezeten ziet er niet uit. Een gat al bijna 3 jaar die nog steeds lekt. Van kastje naar de muur gestuurd.
Ik begrijp uw zorgen helemaal. U zou, om te weten welk implantaat er bij u gebruikt is, dit op kunnen vragen bij het ziekenhuis of de kliniek waar u geopereerd bent. In uw patiëntendossier zouden alle gegevens moeten staan.
Ondanks uw angst is het toch van belang als eerste uw huisarts te bezoeken, die kan u eventueel doorsturen voor verder onderzoek. Sterkte!

Bloem48
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2022 11:03

Re: Veiligheid siliconen borstimplantaten blijft de vraag

Ongelezen bericht door Bloem48 »

Siliconen
Heb een vraag, bij mij is 6 weken geleden bia-al-alcl geconfronteerd, ze hebben ze verwijderd en Donderdag hoor ik of het is uitgezaaid of niet.
Maar ik heb dus siliconen van het merk POLYTECH meme mhs
Is dat een broertje van ALLARGAN? Of een heel ander merk?
Liefs Bloem48

Rosaline McDonald
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2022 20:18

Re: Veiligheid siliconen borstimplantaten blijft de vraag

Ongelezen bericht door Rosaline McDonald »

Ik ben RADAR zeer erkentelijk. Geweldig dat het onderzoeksteam voortdurend bovenop de ontwikkelingen zit en dank voor de indringende en spraakmakende berichtgeving rond siliconenvergiftiging.

Ik ben zelf BII survivor en heb recent (nov.2022) een boek gepubliceerd over wat je zelf kunt doen als je ontdekt dat je borstimplantaatziekte hebt. KOM OP TIJD IN ACTIE is het belangrijkste wat ik je hier wil zeggen. Heb je klachten, laat de implantaten verwijderen!

Mijn nieuwe boek heet Blijf natuurlijk - je bent mooi zoals je bent Het is het dunste maar meest belangrijke boek dat ik ooit geschreven heb, Het telt 66 pag. en is opgedragen aan mijn vorig jaar aan borstimplantaat ziekte overleden vriendin Jacqueline Roes, die ook een paar keer in RADAR haar verhaal heeft verteld. Ook wetenschapper dr. Henry Dijkman heeft eraan bijgedragen.

Het boekje bevat een stappenplan voor herstel, Omdat ik niet wil 'verdienen' aan dit verhaal kun je het boek als je wilt ook kosteloos lezen, op mijn website, daar is een digitale versie beschikbaar. Ik hoop dit ik hiermee een klein steentje mag bijdragen aan het voorkomen van nog meer leed.
Ik ben een donatie actie gestart om een Engelstalige versie mogelijk te maken, om nog meer vrouwen te kunnen waarschuwen.

Meer info vind je via www.gezondeleefstijlcoach.nl

Met vr groet, Rosaline Ratering-McDonald ❤️❤️❤️


Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Veiligheid siliconen borstimplantaten blijft de vraag

Ongelezen bericht door Jablan »

Polytech is een ander merk dan Allargan.

Allargan is onderdeel van de AbvieTogether groep, die een behoorlijke lijst van merken produceert. Productpagina, Engels

Polytech presenteert zichzelf als degelijk Duits.

CindyOudhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2022 06:56

Re: Veiligheid siliconen borstimplantaten blijft de vraag

Ongelezen bericht door CindyOudhuis »

Goedemorgen.
Ik heb sinds eind dec 2008 implantatie van Allergan. Alleen net na de operatie ben ik eens op controle gemoeten maar daarna nooit meer. Een kant voelt nu een beetje anders ,alsof het gaan zakken is of gebobbeld aan de onderkant. Heb veel pijnlijke klachten over mijn lichaam maar weet ook niet of dit de oorzaak kan zijn of van eerdere rug en heup operaties na een ongeluk. Pijn zou nooit helemaal verdwijnen maar het voelt regelmatig alsof heel m'n lijf zeer doet en erg vermoeid.
Ik ga deze week wel bellen voor een controle afspraak maar ik zie er als een berg tegenop, bang dat er iets niet goed is.
Ik weet niet goed wat ik moet doen😔

Plaats reactie