LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met LOI gezocht, eventueel andere opleidingen?

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
CaroR
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2019 14:16

Ervaringen met LOI gezocht, eventueel andere opleidingen?

Ongelezen bericht door CaroR »

Sinds een tijdje ben ik fulltime aan de slag op het gebied van marketing & communicatie. Ik heb een 38-urige baan als marketeer maar zou mijn kennis graag willen uitbreiden d.m.v. een (thuis)studie naast mijn werk in de richting grafisch ontwerp/multimedia design. Nu heb ik bij meerdere instellingen gezocht naar een opleiding hierin en kwam ik bij de opleiding Communicatie & Multimedia Design uit bij de LOI. Studiegids en proefles aangevraagd en zag er naar mijn inziens prima uit. Tot ik recensies ging lezen... alle recensies die ik tot nu toe lees zijn zeer negatief over LOI en raden af om hier überhaupt een opleiding te beginnen.

Heeft iemand ervaringen/advies over LOI die me hierbij kunnen helpen?
En welke opties zijn er anders voor het volgen van opleidingen hierin? Zou wel graag een erkend diploma willen behalen hierin. Een voltijd studie of een deeltijd studie in de avond met verplichte lessen is voor mij geen optie ivm nevenactiviteiten. Thuisstudie is dus eigenlijk de enige optie.

Hoor graag tips voor eventueel andere instellingen of advies!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Ervaringen met LOI gezocht, eventueel andere opleidingen?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik heb veel ervaring met LOI. De lessen waren altijd prima. Het probleem met LOI ligt vaak meer in de administratie rond het leerproces. Dus als de proefles er goed uitzag, zou ik het gewoon proberen. Over andere opleiders kunt u net zo veel goede/slechte ervaringen vinden. Succes!

AVSGedupeerde
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 aug 2019 00:12

Re: Ervaringen met LOI gezocht, eventueel andere opleidingen?

Ongelezen bericht door AVSGedupeerde »

Ik zou het andersom bekijken. Wat wil je bereiken? Wat is je doel? En dan eventueel een opleiding zoeken die daarbij past.

Zeker als je al aan het werk bent, worden opleidingen minder van belang, en begint werkervaring ook een rol te spelen.

Als het je zuiver gaat om je kennis uitbreiden, dat kan ook zonder de LOI. Het internet staat vol met kennis.

Wil je echter een bepaalde baan waarbij een bepaalde opleiding als vereiste staat, dan kun je een opleiding gaan doen.

Het grote nadeel van LOI en dergelijke partijen, is dat er toch anders naar wordt gekeken, ongeacht of dat nou terecht is of niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ervaringen met LOI gezocht, eventueel andere opleidingen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Misschien wil je werkgever meedenken?
Wellicht heeft hij dit eerder bij de hand gehad en is misschien ook nog bereid een deel vd kosten mee te betalen ,maar daar zal hij voorwaarden aan stellen , denk ik.
Een thuisstudie vergt veel discipline en als je naast een fulltime baan ook nog nevenactiviteiten hebt krijg je het misschien niet gefikst of je moet wat nevenactiviteiten vooralsnog even wat in de koelkast zetten en een geruime tijd aan school besteden, tót je je jouw gewenste diploma hebt.
Daarna kun je door......

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ervaringen met LOI gezocht, eventueel andere opleidingen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Let op!

Ze bieden bij LOI zowel Eigen Diploma aan, en de Erkende.... en meestal zie je dat aan de prijzen!
Verder moet je binnen 14 dagen meestal annuleren na krijgen proefles en moet je kosten maken van €6,95 voor retour sturen ontvangen pakket.
Hierbij gaan ze van hun verzend datum uit en niet jou ontvangst.

Iemand had tussen aanmelden en verzend datum 3 weken moeten wachten, vrijdag verzonden, zaterdag niet thuis en maandag ook niet dus dinsdag pas maar hun datum is vrijdag....

De reden dat iemand stopte was dat ze vooral Managers opleidingen geven met HBO erkenning, en als je voor Technische Informatica de juist Technische zeer beperkt was... dan is het retour afzenden na proberen!

Over de andere, NCOI word nu gekeken voor de Zaterdag opleiding naast een baan, door familie van mijn....

ehv74
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2020 08:04

Re: Ervaringen met LOI gezocht, eventueel andere opleidingen?

Ongelezen bericht door ehv74 »

1.- De ellende begon op de dag dat ik LOI belde om informatie te vragen over HBO Software Development, duidelijk gevraagd naar de stappen om het levenlanglerenkrediet aan te vragen, de informatie die ik kreeg was niet correct. €472 + €308 + €308 +308 +308.

2.- DUO vraagt me naar de cursusgeld verklaring, ik bel LOI, ze vertellen me dat ik hier geen recht op heb, na met 4 mensen gesproken te hebben vertelt de laatste me dat omdat het mijn buitenlandse diploma is ik het moet vertalen, opsturen naar Nuffic voor accreditatie en met die accreditatie de cursusgeld verklaring kunnen ontvangen. €500 geïnvesteerd.

3. Ik heb mijn Nuffic accreditatie en heb deze twee weken geleden naar jullie gestuurd en nog steeds geen reactie, gisteren heeft DUO mij laten weten dat ik geen recht heb op een levenslang leren krediet omdat de opleiding waar ik ben ingeschreven hier geen recht op heeft, terwijl het op de LOI website staat geschreven overal dat ik hier recht op heb.

4.Op de website staat geschreven dat het maandelijkse afbetalingsbedrag de interne examens dekt, maar ze vermelden niet dat men een budget van minimaal € 1500 moet hebben om de externe examens te betalen. In HBO Software Development zijn er 18 modules, waarvan 15 met externe examens, 85% van de studie zijn externe examens.

5.Mijn eerste ervaring met externe examens, ik betaalde € 148 voor een examen dat slechts ongeveer 60% van de stof bevatte die ik kreeg om te studeren, ik ben niet geslaagd na 2 maanden studeren.

6.Mijn huishoudinkomen is het volgende. Ik werk parttime € 500 en mijn man is arbeidsongeschikt en heeft WAO € 1040, we hebben geen geld om € 308 per maand te betalen + externe examens.

Helaas heeft LOI mij tot dusver een schuld aan mijn schoonmoeder nagelaten van € 2396, ellende en hoofdpijn. Al dat geld geïnvesteerd en ik heb niets geleerd, ik heb meer geleerd met de gratis cursussen op internet en YouTube.

Mijn voorstel:
Vanaf dit moment verklaar ik dat ik niet verder ga met de studies, volgens de regels van de LOI moet ik de maandelijkse afbetalingen betalen tot de maand juli 2021.
-Ik zal niet meer studiemateriaal aanvragen
-Ik doe geen interne of externe examens
-Ik ga de campus niet gebruiken
-Ik heb thuis 3 boeken die ik heb ontvangen, ze zijn ongebruikt en ik kan ze retourneren

Ik wil dat de kosten van studiemateriaal, examenkosten en docent advies voor het gebruik van de campus worden afgetrokken van het lesgeld, zodat ik misschien een gemakkelijker te betalen bedrag kan bereiken.

Gesloten