LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI Heel Slecht Puinhoop!! Wat kan ik tegen ze doen??

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Ahmetzwolle
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2012 15:39

NTI Heel Slecht Puinhoop!! Wat kan ik tegen ze doen??

Ongelezen bericht door Ahmetzwolle »

Heb destijds ongevraagd een pakket van ze thuis gekregen. Dus ik bel ze op en ze vragen mij het pakket terug te sturen ik stuur het ze terug en ze liegen eerst dat ze hem niet hebben gekregen en vragen naar een verzendbewijs. ik ga terug naar postkantoor en natuurlijk hebben ze die niet meer dus bel ze nog een keer op en ze hebben hem wel liggen maar ze hebben hem te laat gekregen en vragen of ik even aangifte wil doen. En vervolgens doe ik aangifte en stuur ik ze mijn aangifte op dus bel ze op en ze zeggen of ik ze het opnieuw wil sturen want ze hebben maar een blaadje gekregen dit kan ook niet anders heb ze maar 1 blad gestuurd zelfs de politie zat me uit te lachen toen ik aangifte deed maarja. Dus paar maand hoor ik niks van ze en nu laten ze me overal heen bellen en naar hun incassobureau ene x vragen ze om een nieuwe aangifte ene x hebben ze de boeken niet ontvangen het is gewoon een bende bij hun ben al 2 jaar bezig met dit stelletje ongeregeld paar maanden geleden dreigden ze nog met rechtszaak of ik daar bang van ga worden maar ja hoor je er weer niks over krijg je weer een domme brief of je wil betalen geen wonder dat ze wat naar me huis sturen e proberen alles om iemands leven zuur te maken.
Laatst gewijzigd door Ahmetzwolle op 16 feb 2012 15:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Ahmetzwolle
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2012 15:39

Re: NTI Heel Slecht Puinhoop!! Wat kan ik tegen ze doen??

Ongelezen bericht door Ahmetzwolle »

Vraag me af wat ik tegen ze kan doen kan ik naar de politie gaan ofzo wie kan me helpen

MAXIEM

Re: NTI Heel Slecht Puinhoop!! Wat kan ik tegen ze doen??

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Ahmetzwolle

Als je kunt bewijzen, dat je destijds ongevraagd een toezending van hen hebt ontvangen, dan had je volgens de wet helemaal niets hoeven te doen. Je kunt dan alle berichten van dit bedrijfje (inclusief het incassobureautje) verder negeren en hoeft nergens meer op te reageren. Anders gezegd: steek lekker je middelvinger op!

Maxiem.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: NTI Heel Slecht Puinhoop!! Wat kan ik tegen ze doen??

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het is dan aan het NTI om te bewijzen dat ahmetzwolle wel om die zending heeft gevraagd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: NTI Heel Slecht Puinhoop!! Wat kan ik tegen ze doen??

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ahmetzwolle schreef:Vraag me af wat ik tegen ze kan doen kan ik naar de politie gaan ofzo wie kan me helpen
Daar ben je toch al geweest?

Bewaar de kopie van aangifte (aangifte waarvan trouwens?) Vraag ze vriendelijk (mail, kost geen cent) of ze willen stoppen met het incassobureau en direct tot dagvaarding willen overgaan.

Ahmetzwolle
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2012 15:39

Re: NTI Heel Slecht Puinhoop!! Wat kan ik tegen ze doen??

Ongelezen bericht door Ahmetzwolle »

Krijg ik vandaag een mail vol met leugens :S

Geachte heer ,


Gisteren hebben wij uw klacht ontvangen met betrekking tot de overdracht naar het incassobureau.

Wij hebben deze klacht ongegrond verklaard.

Wij hebben uw inschrijving ontvangen via Internet, na controle van het IP-adres is duidelijk geworden dathet IP-adres is gelinkt aan uw woonadres.

Tevens heeft u bij inschrijving aangegeven dat u al eerder bij ons een studie heeft gevolgd en in aanmerking (heb nog nooit een studie bij ze gevolgd)

wilt komen voor de oud-cursistenkorting.

Ook heeft u in een telefoongesprek bevestigd dat u het wel heeft aangevraagd, maar er geen tijd voor heeft.( nog meer leugens)


In Nederland bestaat de Wet Verkoop op Afstand. dit houdt in dat als u een pakket ontvangt waar u vanaf

wilt zien u het binnen 7 werkdagen terug kunt sturen naar de afzender.

U had dus de gelegenheid om “in geval van spijt” het pakket naar ons te retourneren.


Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.



Met vriendelijke groet,
Laatst gewijzigd door Ahmetzwolle op 01 mar 2012 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.

NTI
verified
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 nov 2009 11:29

Re: NTI Heel Slecht Puinhoop!! Wat kan ik tegen ze doen??

Ongelezen bericht door NTI »

Beste Ahmet,

Uw reactie op het bericht van de klantenservice begrijp ik niet maar zou ik graag bespreken. U hebt in een eerder stadium bij ons aangegeven dat u de opleiding besteld hebt maar op het moment van aflevering op vakantie te zijn geweest, dat u het pakket wel eerder terug had willen sturen. De huidige situatie is des te spijtiger omdat u als oud student onze werkwijze kent.
Het pakket is uiteindelijk bij het NTI retour ontvangen, dit is ook aan u bevestigd, maar het was echt heel royaal na de periode waarin u de gelegenheid had het materiaal te beoordelen en de opleiding eventueel te retourneren.
Maandag zal ik telefonisch contact met u op te nemen om deze feiten met u door te nemen.

vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

MAXIEM

Re: NTI Heel Slecht Puinhoop!! Wat kan ik tegen ze doen??

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Els Beltman

Zoals bij elk verhaal kunnen er twee kanten aanzitten. Dat is hier blijkbaar duidelijk het geval. Voor zover ik het nu kan overzien, handelt het NTI in dit geval korrekt en daar ben ik eigelijk (een beetje tegen de verwachting in) wel verrast over.

Maxiem.

Ahmetzwolle
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2012 15:39

Re: NTI Heel Slecht Puinhoop!! Wat kan ik tegen ze doen??

Ongelezen bericht door Ahmetzwolle »

Ten eerste ben ik benieuwd welk ip-adres jullie hebben en hoe jullie die linken aan mijn woonadres want ik heb niks besteld van jullie das 1 en ik snap ook niet hoe jullie er bij komen dat ik oud-student van jullie ben ik heb nog nooit een opleiding bij jullie gevolgd of aangevraagd? En van het vakantie zeg ik dat ik zelf nooit zon doos heb ontvangen maar dat ik niet om zon doos heb gevraagd en dus ook niet voor ontvangst heb getekend maar dat ik hem van me buurman kreeg die hem had ontvangen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: NTI Heel Slecht Puinhoop!! Wat kan ik tegen ze doen??

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dus je stuurt het pakket terug maar het verzendbewijs neem je niet mee??

Ben eerder geneigd NTI te geloven in deze.
Raar verhaal.

Ahmetzwolle
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2012 15:39

Re: NTI Heel Slecht Puinhoop!! Wat kan ik tegen ze doen??

Ongelezen bericht door Ahmetzwolle »

Jawel kijk ik vertel het globaal ik stuur ze het pakketje terug en ze bevestigen later door de telefoon dat ze het pakketje hebben ontvangen dus in die periode daarna dan heb ik het weggegooid en na een half jaar zeggen ze dus ja we hebben de boeken niet ontvangen heb je een verzendbewijs voor ons, probeer dan nog maar een verzendbewijs te zoeken. Dus je wilt zeggen dat iedereen hier liegt al die mensen hier hebben de zelfde problemen en ze hebben bijna allemaal dezelfde kenmerken

NTI
verified
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 nov 2009 11:29

Re: NTI Heel Slecht Puinhoop!! Wat kan ik tegen ze doen??

Ongelezen bericht door NTI »

Beste Ahmet,

Sorry, maar dit is helemaal buiten de waarheid! Wij hebben u inderdaad op een bepaald moment gemeld dat het pakket retour ontvangen is, maar hebben daar ook bij gezegd dat dit vele malen te laat is om nog kosteloos te kunnen annuleren, bovendien was voor de retourdatum al contact geweest met onze klantenservice in verband met een achterstand in betalen, en was u dus op de hoogte van het feit dat het pakket niet meer retour gestuurd kon worden.
De exacte data: op 12 juli hebt u een bericht gehad van uw mentor, op 13 augustus hebt u telefonisch contact gehad met de medewerker van klantenservice waarin de hele situatie is besproken, en op 26 augustus ontvangt het NTI het pakket alsnog retour.

Vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd Klantenservice NTI

Ahmetzwolle
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2012 15:39

Re: NTI Heel Slecht Puinhoop!! Wat kan ik tegen ze doen??

Ongelezen bericht door Ahmetzwolle »

Als je zo sterk staar open je maar een procedure, van mij krijg je niks heb niks besteld en heb ook nergens getekend niet voor ontvangst en ook niet voor de opleiding jullie hebben jullie spullen terug en laat me voortaan met rust en ga vooral niet liegen, dat zon organisatie als nti zo zwak kan zijn geen wonder dat jullie duizenden klachten krijgen. Puinhoop is het bij jullie en jullie bellen me gister nog op van ga je ons de kopie van de aangifte nog opsturen en vandaag krijg ik de derdie brief van EDR binnen een jaar van of ik binnen 3 dagen wil betalen of dat ze anders een rechtszaak aanspannen?¿ snap jullie echt niet zonde van mijn tijd en zonde van jullie tijd

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: NTI Heel Slecht Puinhoop!! Wat kan ik tegen ze doen??

Ongelezen bericht door trebelski »

Ahmetzwolle schreef:Als je zo sterk staar open je maar een procedure, van mij krijg je niks heb niks besteld en heb ook nergens getekend niet voor ontvangst en ook niet voor de opleiding jullie hebben jullie spullen terug en laat me voortaan met rust en ga vooral niet liegen, dat zon organisatie als nti zo zwak kan zijn geen wonder dat jullie duizenden klachten krijgen. Puinhoop is het bij jullie en jullie bellen me gister nog op van ga je ons de kopie van de aangifte nog opsturen en vandaag krijg ik de derdie brief van EDR binnen een jaar van of ik binnen 3 dagen wil betalen of dat ze anders een rechtszaak aanspannen?¿ snap jullie echt niet zonde van mijn tijd en zonde van jullie tijd
Hoewel ik bepaald geen favoriet ben van het NTI en er best vaak terechte klachten zijn lijkt me in dit geval het NTI een stevige zaak te hebben. Als zij 1 en ander wel kunnen aantonen en jij niet hang je straks voor de rechter, kijk liever of je er toch nog onderling kan uitkomen want via dit forum drijf je de zaak op de spits en dat is (in dit geval voor jou) geen goede zaak.
sterkte

Ahmetzwolle
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 feb 2012 15:39

Re: NTI Heel Slecht Puinhoop!! Wat kan ik tegen ze doen??

Ongelezen bericht door Ahmetzwolle »

Het leveren van goederen of diensten met een betalingsverzoek is verboden wanneer ik geen voorafgaande bestelling heb gedaan. Ik hoeft in het geval van een niet-gevraagde levering geen enkele tegenprestatie te leveren.
Ook het feit dat ik niet reageert betekent niet dat ik met de levering instemt.

Gesloten