LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbedoeld ingeschreven bij NTI

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
StephanDeRijke
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2019 13:08

Onbedoeld ingeschreven bij NTI

Ongelezen bericht door StephanDeRijke »

Beste lezers,

Enkele weken geleden heb ik mij georiënteerd om mijn studie European studies te vervolgen bij NTI, aangezien ik van plan ben om te gaan verhuizen leek het mij een idee om de studie waar ik mee bezig was voort te zetten bij hen. Toen ik inzage wou in het kostenplaatje heb ik op de aanmeld knop geklikt zodat ik bij het kostenplaatje kon komen. Na dit gezien te hebben heb ik het tabblad gesloten zonder het verder te voltooien. De enige gegevens die ingevuld zijn, waren mijn email adress, het adress van het ouderlijke huis en mijn naam. Ik heb geen handtekening ingevuld, geen bankgegevens en ik heb mij niet aangemeld via studielink.

Enkele weken later kreeg ik tot mijn schrik een mail dat er een boekenpakket onderweg was naar mijn huis. Ik heb toen een mail gestuurd naar NTI dat het een fout geweest moest zijn en dat ik hem retour zou sturen, als antwoord hierop kreeg ik een zeer botte reactie:" Je hebt je ingeschreven voor de studie en je bedenktermijn is al voorbij, dus als jij je uit wilt schrijven, moet je het hele jaar betalen." Ik heb meerdere keren contact gehad en elke keer kreeg ik een mail terug, jij bent fout, wij niet, dus betalen. Omdat ik al bezig ben met een studie is het voor mij onmogelijk om het bedrag te betalen wat zij nu van mij vragen en dat allemaal terwijl ik mij nooit daadwerkelijk heb aangemeld. Inmiddels hebben zij een incasso bureau ingeschakeld en ben ik aan het kijken voor juridische stappen. Ik heb meerdere malen geprobeerd om samen tot een oplossing te komen, een schikking of dat ik de studie volgend jaar begin zoals mijn originele plan, maar dat mocht niet baten. Zij zijn alleen op geld uit en een gezamenlijke oplossing zoeken is geen optie. Ze zijn vreselijk bot en ze reageren nauwelijks op vragen en voorstellen.

Als er mensen zijn met soortgelijke gevallen met NTI neem dan contact met mij op. Samen sta je tenslotte sterker. Ook verzoek ik mensen die eerder problemen gehad hebben met NTI contact met mij op te nemen. Ik heb op dit forum behoorlijk wat problemen met NTI voorbij zien komen en ik hoop samen met jullie wat terug te doen.

Groet,

Stephan de Rijke

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onbedoeld ingeschreven bij NTI

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Om de prijs te zien hoeft u niets in te geven, deze staat al bij de studie. Bij het inschrijven krijgt u 3 tabbladen, eerst de opleiding, dan uw gegevens en als laatste de betaalgegevens. Een inschrijving is pas compleet als alles ingevuld is en daarna doorgeklikt is. Dus of u hebt meer gedaan dan u zegt, of NTI slaat gegevens op zonder dat u door klikt.

Dat andere mensen klachten hebben over NTI helpt u niets. Elke klacht staat op zich.

Mocht er een incassobureau komen hoeft u simpelweg alleen maar aan te geven dat u een bewijs wilt zien dat er een geldige overeenkomst is. Maar dan moet u wel zeker weten niets meer gedaan te hebben wat u nu zegt. Hoe het kan dat NTI dan aan uw gegevens gekomen is blijft dan wel een raadsel.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Onbedoeld ingeschreven bij NTI

Ongelezen bericht door Costnix »

De door de vragensteller ingevulde gegevens zouden zo maar eens in een cookie zijn opgeslagen. NTI hoeft alleen maar dat cookie uit te lezen en zo aan de gegevens zijn gekomen.
Zo maar een waarneming uit mijn glazen bol.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onbedoeld ingeschreven bij NTI

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Costnix schreef:
04 mei 2019 17:51
De door de vragensteller ingevulde gegevens zouden zo maar eens in een cookie zijn opgeslagen. NTI hoeft alleen maar dat cookie uit te lezen en zo aan de gegevens zijn gekomen.
Zo maar een waarneming uit mijn glazen bol.
Uit een cookie kan je geen overeenkomst halen. Een van de twee partijen verteld dus niet alles.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onbedoeld ingeschreven bij NTI

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Iemand die wil studeren maar niet voorzichtig is met info aanvragen en zomaar klikte....

Je weet dat NTI een commercieel bedrijf is waar vele over twijfelen.
Slagingspercentage is niet bepaald hoogste en online is zelf goed en rustig uitzoeken.

Ik denk dat NTI in haar recht staat, ze doen bewust dit want retour boeken, ze willen verdienen en je had zonder adres veiliger gehandeld....

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Onbedoeld ingeschreven bij NTI

Ongelezen bericht door Costnix »

@NeoDutchio: Nee, daar kan geen overeenkomst van worden gemaakt, maar wel gegevens voor contract, dat door de het administratiesysteem van de NTI automatisch ingevuld wordt.
En inderdaad, minimaal één van de partijen neemt een loopje met de waarheid
Ik kon zo de prijs opzoeken zonder een gegeven in te vullen (€185 per maand)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Onbedoeld ingeschreven bij NTI

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Costnix schreef:
04 mei 2019 17:51
De door de vragensteller ingevulde gegevens zouden zo maar eens in een cookie zijn opgeslagen. NTI hoeft alleen maar dat cookie uit te lezen en zo aan de gegevens zijn gekomen.
Zo maar een waarneming uit mijn glazen bol.
Maar hoe kwamen die gegevens in dat cookie, daarvoor moet je ze hebben ingevoerd. En zodra jij weg bent kunnen ze dat cookie niet meer uitlezen, los dat je dergelijke gegevens veelal niet in een cookie opslaat, daarvoor is geen enkele noodzaak.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Onbedoeld ingeschreven bij NTI

Ongelezen bericht door rvjapio »

...De enige gegevens die ingevuld zijn, waren mijn email adress, het adress van het ouderlijke huis en mijn naam....
Dat is dus voldoende geweest om direct in te schrijven.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Onbedoeld ingeschreven bij NTI

Ongelezen bericht door sylvesterb »

rvjapio schreef:
04 mei 2019 20:59
...De enige gegevens die ingevuld zijn, waren mijn email adress, het adress van het ouderlijke huis en mijn naam....
Dat is dus voldoende geweest om direct in te schrijven.
Waarom is dat onvoldoende? Bij het inschrijven geef je ook aan hoe je gaat betalen, dit hoeft niet direct. Maar hebben ze je inschrijving niet schriftelijk bevestigd? Ik moest namelijk verplicht een e-mail adres opgeven.

StephanDeRijke
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 mei 2019 13:08

Re: Onbedoeld ingeschreven bij NTI

Ongelezen bericht door StephanDeRijke »

Er waren geloof ik 4 verschillende schermen en ik ben tot de 2e scherm gegaan (waar het kostenplaatje stond) de gegevens van deze 2 schermen konden dus ook opgeslagen zijn. Verder ontken ik dus dat ik een overeenkomst ben aangegaan. Van mijn kant en daar ben ik heel eerlijk in, is de grootste fout geweest om een mail van NTI niet te openen. Ik heb namelijk wel een mail gekregen met een bevestiging van inschrijving, dit heb ik alleen pas gelezen toen ik de boeken ontving, omdat ik de mail daarvoor dus eerder zag als reclame en ook totaal niet had verwacht.

Een hele bijzonder lastige situatie dit, maar door de wil om vooral niet samen tot een oplossing te komen is het mij wel duidelijkheid dat NTI vooral op geld uit is. Heb daarnaast al veel artikelen gelezen over mensen die ingeschreven zijn door NTI zonder dat ze dit wilden..

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onbedoeld ingeschreven bij NTI

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik ga dit niet voor jou testen.

Mijn te gevaarlijk, zit ik er ook aan vast....
maar alleen mail adres ga ik wel proberen..... [email protected] en dan kijken of het binnen komt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Onbedoeld ingeschreven bij NTI

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En anders helpen we NTI wel om jouw mailadres te corrigeren!

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onbedoeld ingeschreven bij NTI

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U krijgt een mail van een instituut waar u belangstelling voor hebt en die opent u niet?

Gesloten