LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Examentermen veranderd, cursus bij LOI

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Shnicky
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2010 18:48

Examentermen veranderd, cursus bij LOI

Ongelezen bericht door Shnicky »

Hallo allemaal,

Ik zal even mijn probleem uitleggen en hoop dat iemand mij kan helpen.
Het volgende is aan de hand.
Ik ben in November 2009 aan de cursus comptia a+ via LOI begonnen. Ik ben sowieso niet tevreden over het cursusmateriaal, maar hier gaat het niet over.
Ik kreeg een brief van ze dat per juni 2010 comptia de examentermen veranderen. Wat voor mij betekent dat ik met de cursus die ik nu volg na juni 2010 geen examens meer kan afleggen omdat de examens dus helemaal anders worden.
Het probleem is dat ik het niet haal om voor dan examens te doen. Vooral omdat ze nogal prijzig zijn. Maar elke keer dat ik contact met LOI heb zeggen ze dat ik al ver gevorderd in mijn cursus ben en dus de examens maar moet doen. Als ik zou zakken dan krijg ik wel de nieuwe cursus gratis (Dit ook na protest, eerst moest ik nog 50% zelf betalen)
Maar ik heb dus geen tijd en zin om nog een nieuwe cursus te gaan volgen. En als ik de examens wel haal dan heb ik ook niet veel meer aan de certificaten omdat die dus verouderd zijn en volgens mij niet zo veel waarde meer hebben over bijv een jaar.

Wat kan ik tegen het LOI doen? Want in de voorwaarde staat ik je het dubbele van je studietijd hulp krijgt. Wat voor deze cursus dus 12 maanden betekent, maar dat krijg ik sowieso dus niet. Daarbij wilde ik goed voorbereid voor het examen zijn. Want laten we eerlijk zijn 180 euro per examen (moet er 2 afleggen) is niet echt weinig geld.

Dus om mijn lange verhaal te besluiten. Wat te doen? Via email kom ik niet verder, krijg steeds het antwoord dat ik maar verder moet gaan en de examens afleggen en als ik dan zak krijg ik dus de nieuwe cursus gratis.

Bedankt voor het lezen en hoop dat iemand mij kan helpen.

mvg
Veronique

Shnicky
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2010 18:48

Re: Examentermen veranderd, cursus bij LOI

Ongelezen bericht door Shnicky »

Is er niemand die weet wat ik hiermee kan?? Heb ik uberhaupt bepaalde rechten??

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Examentermen veranderd, cursus bij LOI

Ongelezen bericht door gerland »

U hebt het recht om de cursus af te maken en het recht om (na betaling) toegelaten te worden tot het examen.

Dat examentermen veranderen is niet iets wat u LOI kunt aanrekenen. Daar zal een certificerende instantie verantwoordelijk voor zijn.

U kunt gewoon examen doen. Het is wel erg kort door de bocht, om niet te zeggen onjuist, om te doen voorkomen alsof het aldus behaalde certificaat waardeloos is. U kon toch alleen op dat moment op die manier examen doen? Bovendien hebt u toch de kennis opgedaan en aangetoond dat u over die kennis beschikte.
Het is altijd natuurlijk altijd verstandig om uw vakkennis bij te houden, en met de tijd mee te gaan. Desgewenst kunt u later nog het nieuwe certificaat halen. Een cursus lijkt mij daarvoor helemaal niet nodig. Met zelfstudie (en betaling examengeld) komt u er ook.

Wel netjes dat LOI u gratis een complete cursus aanbiedt mocht u onverhoopt zakken voor het examen.

Shnicky
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 apr 2010 18:48

Re: Examentermen veranderd, cursus bij LOI

Ongelezen bericht door Shnicky »

Maar wat het probleem is, ik heb even de cursus op een laag pitje moeten zetten. Normaal zou dat dus geen probleem zijn geweest, want ik heb recht op 12 maanden begeleiding, die ik nu dus niet krijg.
Ik was pas bezig met de cursus toen ik het bericht al kreeg, op dat moment dacht ik het nog te halen voor die tijd. Helaas is dit nu het geval niet meer.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Examentermen veranderd, cursus bij LOI

Ongelezen bericht door gerland »

U kiest er zelf voor om de cursus op een laag pitje te zetten in afwijking van uw eerdere plannen (ongetwijfeld met goede reden, en misschien wel gewichtige reden). LOI kan daar niet verantwoordelijk voor gehouden worden.

Recht op begeleiding voor deze cursus zal niet veranderen (12 maanden). Als u gewoon examen doet voor dat het nieuwe examen het oude vervangt (zoals u oorspronkelijk van plan was) heeft u niet langer begeleiding nodig. Als u niet op tijd examen doet, heeft begeleiding na juni geen betekenis meer: u kunt immers geen examen oude stijl meer doen.

renateverhey
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2012 22:25

Re: Examentermen veranderd, cursus bij LOI

Ongelezen bericht door renateverhey »

Volgens mij werkt dhr. Gerland bij de LOI.

Je hebt een contract met de LOI en als jij hebt betaald kun je ze aan de afspraak houden. Als er in de voorwaarden staat dat je 'in je eigen tempo' mag studeren en maximaal de gemiddelde studieperiode mag verdubbelen, dan mag dat en hoef je daar geen verantwoording over af te leggen.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Examentermen veranderd, cursus bij LOI

Ongelezen bericht door Dirkie »

renateverhey schreef:Volgens mij werkt dhr. Gerland bij de LOI.

Je hebt een contract met de LOI en als jij hebt betaald kun je ze aan de afspraak houden. Als er in de voorwaarden staat dat je 'in je eigen tempo' mag studeren en maximaal de gemiddelde studieperiode mag verdubbelen, dan mag dat en hoef je daar geen verantwoording over af te leggen.
Of hij daar werkt maakt niet veel uit. Topic was van mei 2010. Of een reactie na ruim 2,5 jaar nog zin heeft is twijfelachtig... :mrgreen:

Gesloten