Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Radar »

Uit onderzoek van het Radar Testpanel blijkt dat 1 op de 5 studenten die een opleiding volgens via NCOI zeer ontevreden is. Communicatie is nauwelijks mogelijk en op klachten wordt niet ingegaan.

Kijk hier het fragment van Radar over de klachten bij NCOI terug: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... n-diploma/.

Heb jij problemen ervaren tijdens een opleiding bij NCOI?

Anja de Jong
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2021 20:02

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Anja de Jong »

Ik heb de MBO doktersassistente opleiding gevolgd. Los van het feit dat de leerstof onwijs verouderd is en communicatie dramatisch is met NTI, ben ik nog het meest gefrustreerd over het volgende:

september 2020: laatste vak afgerond
oktober 2020: vak is eindelijk nagekeken en goed bevonden
november 2020: NTI heeft mijn diploma aangevraagd
.....
12/2/21 (!)NTI laat weten dat mijn diploma klaar is en dat dit doorgegeven is aan DUO (digitaal afschrift van diploma) en dat er een afspraak gemaakt wordt met PostNL voor het bezorgen van het diploma
01/03/21: Geen registratie Duo, geen afspraak voor diploma, NTI telefonisch niet bereikbaar en antwoorden op emails duurt minimaal een week...

Ik heb vandaag wederom gemaild, een kritische tweet en fb reactie gestuurd. Ik zie nu net (20.07) een reactie op mijn fbpost of ik mijn studentennummer wil doorgeven en dat ze morgen mij gaan bellen.... Het zal mij benieuwen...

LiesBK
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2021 21:17

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door LiesBK »

Ook ik heb vorig jaar een poging gedaan om een opleiding te volgen bij NCOI. Ik kreeg bericht dat bij mijn voorkeurslocatie niet genoeg aanmeldingen waren en dat ik wel kon kiezen voor digitaal de eerste module te volgen. Daar koos ik voor.
Helaas werd ikzelf ziek en moest geopereerd worden en vlak daarna begon de corona crisis. Ik heb aangegeven dat ik de opleiding graag een half jaar wilde uitstellen. Geen probleem! Zou worden geregeld. Maar de betalingen gingen door.
Ik bleef hiervoor contact zoeken, maar kreeg iedere keer een ander antwoord.
Wederom contact gehad dat ik niet wilde betalen voor een opleiding die ik (nog) niet volgde. Maar ik moest betalen!!
Ik besloot door omstandigheden ( mantelzorg voor mijn broer die een zware bypass operatie had gehad en mijn toen 85 jarige moeder) te stoppen met de opleiding.
Hierdoor heb ik maar 40% van het betaalde lesgeld maar terug betaald gekregen!!!
Of ik ooit nog zou kiezen voor een opleiding bij de NCOI? Ik dacht het nie(t)
Nog niet eens gratis!!!!
Ik voel me opgelicht!

RavDelft
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2021 21:17

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door RavDelft »

Pfff. Ja verschrikkelijk NCOI. Ik raad niemand aan om hier een opleiding te volgen.
Ik heb een HBO (deel)opleiding IT opleiding gevolgd. Tijdens mijn examen kon ik geen vragen stellen aan de leraar die voor de klas stond. Daarnaast heb ik een JAVA-examen moeten doen. Hier kreeg ik een 4.6 voor terug als cijfer. Dit omdat mijn applicatie niet gestart kon worden. Wat raar was want dit was wel het geval. Daarnaast kreeg ik commentaar terug dat er Engelse benamingen gebruikt werd in mijn code. Dat is heel vreemd want je werkt standaard in het Engels als ontwikkelaar.

Ik heb dit aangevochten en ik heb door middel van een Youtube video laten zien hoe je mijn applicatie kan starten (wat echt bizar is).
De video is hier te vinden: https://www.youtube.com/watch?v=l7jo09DE7ig

Na het inleveren heb ik een 8,5 gekregen!! Dus gewoon een heel goed examen. Het was niet eens de vraag of het wel of niet een onvoldoende was.

- Slechte begeleiding
- Oude boeken (zoals in de uitzending)
- Niet altijd leraren die kennis hadden van het vak (sommige wel overigens!)

Al met al: Niet bij NCOI beginnen! Ze zijn echt uit op geld en niet jou succes, wat je bij een opleidingsinstituut mag verwachten vind ik.

LeonBloem
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2021 21:29

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door LeonBloem »

Jammer dat ik te laat van dit onderwerp gehoord heb. Had een goede aanvulling in dit verhaal kunnen geven waaronder het bewust misleiden van de accreditatie commissie van de NVAO door de NCOI..

Ktanis
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2021 21:25

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Ktanis »

Op dit moment volg ik een incompany opleiding bij de NCOI. Ik zou het niemand adviseren en loop tegen veel dingen aan, die ook in de aflevering naar voren kwamen. Het in contact komen met se NCOI blijft een probleem, maar zodra je social media opzoekt gaat dat beter. Op 29 okt 2020 heb ik een klacht ingediend, de wijze waarop ik behandeld werd vond ik onacceptabel. Via social media heb ik de directeur van de NCOI geadviseerd om een opleiding communicatieve vaardigheden te verplichten bij de medewerkers, de manier hoe ik aangesproken werd, was ronduit onbeschoft. Op 6 nov heb ik contact gehad met onze zogenoemde studieadviseur, ik vroeg naar mn klacht en kreeg te horen dat ze deze nooit binnen hadden gekregen. Of ik hem nog eens wilde sturen, natuurlijk doe ik dat! 6 november direct nog eens gestuurd en tot op heden wacht ik tot iemand bij persoonlijk te woord staat en mijn klacht samen met mij doorneemt. Zo kan ik nog wel even door gaan over de NCOI. Ik hoop in aug 2021 klaar te zijn, dan hoop ik voorgoed van de NCOI af te zijn. Nog een opleiding via de NCOI? NOOIT

Esmeralda1997
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2021 21:41

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Esmeralda1997 »

Ik heb geen klacht over NCOI maar WEL een grote klacht(en) over onderwijs instelling Capabel.
Ik ben ondertussen al 3 jaar bezig met deze klachten en heb zelfs minister van Engelshoven aangeschreven.
Nog steeds ben ik geen stap verder gekomen en zou graag mij verhaal bij Radar willen doen zodat ik mogelijk toch mijn diploma krijg en vele andere gewaarschuwd zijn voor de fraude die bij Capabel onderwijs plaats vind.
Zou er contact opgenomen kunnen worden met mij?

Mvg,
Esmeralda

Consument40
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2012 11:23

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Consument40 »

Hierbij wil ik mijn negatieve ervaringen delen. Er wordt misleidend geadverteerd en daarnaast wordt geen rekening gehouden met persoonlijke omstandigheden zoals ziekte. Ik heb ruim €9000,- betaald en nog steeds geen diploma behaald. Om drie gemiste modules (wegens ziekte niet gevolgd) te behalen wordt nog eens €2200,- in rekening gebracht. Dit voor een 1-jarige opleiding op " HBO-niveau".

NCOIstudent
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2021 23:06

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door NCOIstudent »

Beste allemaal,
Ik keek vanavond toevallig naar Radar. Laat het nu net zijn dat ik nog in een afhandeling van mijn afgebroken studie HBO Logopedie zit.
Veel herkenning, afspraken die niet nagekomen worden, ik heb uren aan telefoon gezeten met examenbureau, studiebegeleider/adviseur. Er word je verteld dat dit de manier is hoe NCOI werkt en je het moet accepteren/laten rusten. Het verhaal van, je geeft een locatie aan, maar als de studie begonnen is blijk je toch naar een locatie te moeten waarvoor je ver moet reizen.
Ik ben na een probleem met een examen, die ze van NCOI op een datum hebben gezet dat ik niet kon, wat me zoveel stress heeft opgeleverd, dat toen ik uiteindelijk dit mondeling examen had ik zoveel stress en spanning had opgebouwd dat ik het totaal verknalde, het kwam intussen ook heel dicht bij een volgend examen die ik had ingepland. Ik werkte fulltime, in het weekend de studie erbij. Ik trok het niet meer en zag het niet meer zitten. Ik heb van september tm december toen ik nog actief de opleiding volgde, de eerste maand 800 euro betaald, 200 euro waren start/inschrijfkosten. de andere 3 maanden 600 euro. Vervolgens krijg ik na het stoppen nog een factuur van op de 1400 euro. Ik heb deze nog niet betaald omdat ik aan het uitzoeken ben of dit normaal is. Als je verder gaat googlen vind je dat meer studenten tegen dit probleem zijn aangelopen, dat het door de rechter is gezegd dat dit niet meer mag, maar dat NCOI hier toch mee doorgaat.
Ik ben zeer teleurgesteld en heb heel veel spijt dat ik met NCOI in zee ben gegaan.

Als iemand mij nog hulp kan bieden met of dat normaal is van die factuur, hoor ik dat graag.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Ik heb in het verleden ook een opleiding bij NCOI gevolgd. De docent ging muziek video's afspelen van zijn favoriete band tijdens de les en daar over vertellen terwijl het een HR opleiding was. Verder verhalen over krasloten die hij graag kocht etc. Had niets met de lesstof te maken. Ook raadde hij ons aan om te zorgen dat we bij onze werkgever weg moesten gaan met een gouden handdruk. Dat had hij nl ook eerder gedaan en daar 'kon je goed aan verdienen'. Hij zei ook dat NCOI veel klachten over hem kreeg en dat hij de groep naast ons daardoor al geen les meer mocht geven. Verder waren er vaak niet voldoende stoelen. Ik had mij ook aangemeld voor Den Haag en na 1 module moest ik ineens naar Eindhoven. Omdat ik daar niet op tijd kon zijn ivm mijn werk moest ik de module op een ander moment inhalen en daar veel extra geld voor betalen. Omdat ik de module niet op de oorspronkelijke datum kon volgen omdat hun de locatie aangepast hadden naar een locatie 2,5 uur reizen vanaf mijn huis kon ik ook het geplande examen niet doen. Dat goldt alsnog als mijn 1e examenmoment. Uiteindelijk heb ik toen besloten te stoppen met de opleiding want ik had totaal geen vertrouwen meer in het NCOI.

BregjeB
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2021 02:14

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door BregjeB »

IK heb twee jaar geleden een cursus gevolgd bij het NCOI en volg nu een twee jarige cursus van het NCOI. Door corona nu via beeldbellen i.p.v. klassikaal. De cursussenzijn te duur in verhouding met de gekregen lessen. Elke module afronden met een examen of opdracht. Onvoldoende, dan 200 extra betalen voor herexamen. Lijkt alsof ze aansturen op veel herexames. Gehele cursus afronden met een eindopdracht maar hoe deze eruitziet blijft tot het laatst toe onbekend. Propadeuse halen dan nog een extra opdracht en extra kosten. Hoe en wat blijft vaag. Ik volg een dagopleiding, maar laatst opeens een module in de avond zonder overleg. Cursus locatie is nooit je eerst keuze.
Vorige cursus van een half jaarbleek nieuw cursusmateriaal te hebben waardoor de leraar de laatste twee cursusdagen de antwoorden op de opdrachten ook niet goed wist. Na behalen diploma was NCOI vergeten deze naar mij op te sturen. Veel fouten in contact met NCOI. Inderdaad veel evaluaties tijdens de cursus, gemiddelde cijfers die NCOI noemt zijn hoger dan ik ooit gegeven hebt.

peterkoelewijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2021 05:51

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door peterkoelewijn »

Ik heb in 2018 een opleiding gevolgd bij LOI : transportplanner. Ik wilde die opleiding doen omdat ik wist dat ik najaar 2018 of voorjaar 2019 invalide zou worden. Ik was toen al 30 jaar chauffeur geweest en dacht dan doe ik die opleiding en dan kan ik als ik invalide wordt toch door werken als planner. Na het ontvangen van de brochure over de opleiding, wekte mij de indruk dat ik zelf kon bepalen hoelang ik over die opleiding zou doen en dat de examens gewoon online kon doen en zelf bepalen wanneer. Tijdens de opleiding tot aan de eerste certificaat, ging het redelijk de ingestuurde toetsen bleken veel fouten te zitten en discussiëren over de fouten kon niet, dus ook geen uitleg. Ik kreeg de indruk dat de antwoorden niet overeen kwamen met wat er gevraagd werd. Dus totaal andere antwoorden dan ik had ingestuurd en uitleg was niet mogelijk. De eerste certificaat had ik gekregen met een cijfer 8 en de certificaat erna een 4 dus niet gekregen. Intussen had ik ook navraag gedaan bij transportbedrijven of ze me zouden aannemen als planner met een LOI diploma en 100% zeiden nee, omdat het LOI diploma niet toereikend is wat een planner zou moeten kunnen. Ik ben op dit moment een illusie armer, geen diploma, geen werk en invalide. Navraag gedaan bij een echte transportplanner opleiding duurt 2 jaar met stageplaats en minimale vooropleiding MAVO/MBO. Ik ben op dit moment 42,4% afgekeurd en voor 57,6% werkloos.

Carina123
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2021 08:11

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Carina123 »

Ik heb een tweejarige opleiding bij het NCOI gevolgd. De locaties waar ze de opleiding geven is puur marketing. Het zijn hotels met vergaderruimtes. Ze kunnen dus eindeloos locaties toevoegen aan hun aanbod. Eenmaal ingeschreven krijg je te horen dat de cursus niet op jouw voorkeurslocatie wordt gegeven. Ik koos voor Arnhem maar moest steeds naar Zwolle.
Op een gegeven moment werd een module wel in Arnhem gegeven. Toen ik daar aankwam op de dag/tijd zag ik niemand. NCOI gebeld en toen bleek dat de cursus toch was komen te vervallen. Ze waren vergeten dat aan mij door te geven......

Carina123
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2021 08:11

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Carina123 »

Als leidinggevende kreeg ik de vraag van een medewerker of hij een opleiding bij het NCOI mocht volgen. Het ging om een HBO opleiding. Door eigen ervaring met de NCOI was ik erg kritisch. Na veel speurwerk bleek dat het helemaal geen HBO opleiding is! Ze adverteren ermee maar het gaat om een cursus op HBO niveau. Om hier achter te komen via hun website moet je echt taalkundig onderlegd zijn en doorzettingsvermogen hebben. Ik vind dit niet eerlijk. Want als je dan eenmaal die "HBO opleiding" volgt dan kom je er achter dat je nog een aantal jaren cursussen moet volgen voor een echt HBO diploma. En dan ben je uiteraard nog veel extra geld kwijt. Ik heb er aan gedacht om hierover een klacht in te dienen bij de reclamecodecommissie maar heb er toch niet de tijd voor genomen. Goed dat jullie dit nu hebben aangekaart. Dank daarvoor, hopelijk behoedt dit anderen.

NCmOinIe
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2021 09:32

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door NCmOinIe »

De geschetste gang van zaken bij NCOI is al heel lang aan de gang. Zelf ben ik in 2007 begonnen aan een e-learn masterstudie bij NCOI, echter de studiewijzer en materialen werden ruim na de eerste deadline geleverd (aangetoond via track&trace). Het huiswerk inleveren voor de volgende deadline was volgens de studieadviseur alleen mogelijk als er opnieuw 800 Euro (1/3 van de kosten van de masterstudie) werd bijbetaald! Absurd!

CindyStegm
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2021 10:02

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door CindyStegm »

Ik had mij ingeschreven bij een opleiding bij Markus Verbeek. Dit was voorheen een heel goed aangeschreven opleidingsinstituut. Helaas dus overgenomen door de NCOI. In januari 2021 ben ik hiermee gestart en zowel ik als mijn medestudenten kwamen er al snel achter dat er een boek ontbrak. Bij navraag bij NCOi bleek dat zij vonden dat de boeken die wij hadden ontvangen voldoende waren voor de opleiding. Helaas is dit zeker niet het geval.
We hebben een samenvatting boek van Jaarverslaggeving 8e druk ontvangen en een opgavenboek 9e druk. Beide boeken verwijzen zeer regelmatig naar het theorieboek jaarverslaggeving die wij niet hebben ontvangen en volgens de ncoi niet nodig hebben. Tijdens de eerste les kwamen we er al snel achter dat niet alle opgaven gemaakt konden worden zonder het theorieboek. Het advies was om dan theorie maar op te zoeken op internet. Ik wilde de opleiding het voordeel van de twijfel geven en ben de maand januari gewoon aan de slag gegaan met de boeken die we hebben ontvangen, maar in les twee werd weer overduidelijk dat we niet de volledige theorie ontvangen en onmogelijk is op de studie goed te doen. Omdat de docent dan meer tijd kwijt is om ons de ontbrekende theorie uit te leggen was er weer geen tijd om de praktijkopdrachten door te nemen en ik daarna geen idee had of het goed gemaakt had. Het is onmogelijk om de iets te leren zonder theorieboek!!!! En het lijkt mij dat een opleidingsinstituut de de prioriteit heeft studenten iets te leren. Bovendien als ik een vraag stelde aan de docent via de online leeromgeving kreeg ik iedere keer pas antwoord na 9 a 10 dagen. En ik het tempo waarin de opleiding wordt gegeven is dit zeer slecht. Voorheen stond Markus Verbeek zeer goed aangeschreven en daarom heb ik me daar ingeschreven, maar ik wist niet dat het overgenomen was door NCOI. Op trustpilot staat het vol met negatieve recensies. Een opleiding van 6 maanden die € 3.000,-- kost daar had ik echt kwaliteit van verwacht en niet een paar boeken die niet volledig zijn, 6x een online-les en bijna geen studiebegeleiding tussen de lessen door. Zo kan ik ook wel makkelijk geld verdienen.

Ad van den Bergh
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2021 11:15

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Ad van den Bergh »

Ik ben zelf docent bij NCOI en de meeste studenten zijn niet ontevreden over de opleiding maar wel over het NCOI als organisatie. Ik vond het interview met Eric Verduijn door de presentatrice zeer slecht, want zij liet zich afschepen door wat excuses en dat al contact was opgenomen met de 2 studentes uit de uitzending. Daar gaat het helemaal niet om! Het gaat om de kwaliteit van de opleiding en door de onderzoekinstantie werd duidelijk gezegd dat het bij NCOI niet om de kwaliteit van de opleiding gaat, maar om de winst. Dát is zorgwekkend, want als NCOI straks mensen een HBO Bachelor diploma geeft, terwijl het geen HBO-niveau is, dan zakt de waarde van een HBO-diploma, ook van andere Hogescholen. De kwaliteit is in het afgelopen jaar enorm gedaald doordat er managers zitten die niets van de opleidingen weten en foute beslissingen nemen. Bovendien is NCOI nu veel te groot en laat de overheid doodleuk toe dat LOI ook overgenomen is.

Ik vind de ontwikkeling heel erg, want NCOI was zeker in staat om mee te helpen om het maatschappelijk probleem van te weinig technici en zorgmedewerkers op te lossen. Daar heb ik mij ook altijd voor ingezet. Maar al mijn kritiek wordt in de wind geslagen op dit moment en ik krijg ook geen aanbiedingen meer om les te geven. Nog even en het NCOI bestaat niet meer...... en dat zou zonde zijn. Dus de bezem moet door het NCOI. Ik hoop dat Radar daar een aanleiding voor kan zijn.

CsvZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2021 11:43

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door CsvZ »

Ook hier in 2016 gestart met mijn opleiding HBO-Verpleegkunde.
Destijds bewust voor de NCOI gekozen omdat ik al een HBO studie in de zorg heb gevolgd (HBO-MBRT). Destijds werd een enorm hoge kostenpost als ik dit via de reguliere weg had gedaan. Achteraf gezien spijt.
Ook de NCOI was niet goedkoop. Ruim 6000 euro per jaar, maal 3 jaar en extra kosten voor herexamens.

Het ging al mis na aanmelden. Ik wilde naar Zwolle of Groningen. Beide opties waren niet mogelijk. ik kon kiezen uit Amsterdam of Utrecht. De opbouw van de studie was alles behalve logisch. De basiskennis welke je in je stage nodig had (handelingen als wassen en aankleden) kwamen pas aan het einde van het eerste jaar, terwijl er toen al bijna een jaar stage opzat.

Daarnaast was het vinden van een stage knap waardeloos. NCOI zegt hierin te bemiddelen, maar helaas in het noorden hebben ze niks. Organisaties werken toch met vaste hogescholen, of zien de samenwerking niet zitten.
Ik heb gelukkig wel driemaal een stageplaats kunnen vinden, maar helaas strandde ik hier steeds. Voor mij was het niet duidelijk wat er nu van mij verwacht werd. Heb meerdere malen om hulp gevraagd, maar deze kreeg ik niet. HEt is een HBO studie, dus moet je het zelf maar uitzoeken.... Ook kon mijn stageplek mij hierin niet ondersteunen omdat ook zij niet wisten wat het NCOI wilde qua doelen en opdracht etc.

Na een stage over, en steeds stranden op het punt: ik weet niet wat ik moet. Ben ik uiteindelijk met pijn in mijn hard gestopt met de studie. De scriptie was echter al af en bijna goedegekeurd.

Ik heb het nog geprobeerd via een reguliere HBO, maar helaas ging het mij dan alsnog 3 jaar kosten.
Ook mij heeft het bijna 20.000 euro gekost en zit nu zonder diploma. Ondanks ik hbo geschoold ben heb ik nog versneld de VZ-IG gedaan in een aantal maanden.

RosanneGeurts
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2021 14:13

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door RosanneGeurts »

Dit onderwerp raakt mij diep. Na een slechte ervaring op een vorige opleiding ben ik bij LOI de opleiding sociaal maatschappelijk dienstverlening mbo 4 begonnen via een thuisstudie. Het leren van toetsen thuis is prima de volgen, maar gericht op alle andere vlakken van begeleiding is er niks goed gegaan. Mentor weet eigen niks van de studie omdat ze een zzper is en zelf aangaf geen diepgang van de studie kent. Daarnaast de stagebegeleider is ook een zzper van buitenaf die ook inhoudelijk van de opdrachten of andere vragen geen antwoord kan geven. Hierdoor kon ik mijn stage niet goed uitvoeren en ben ik nu gestopt zonder diploma, maar wel veel geld armer. Slechte onderwijsinstellingen die ik ooit heb gezien!

Henriette19
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2021 16:49

Re: Klachten over opleidingsinstituut NCOI

Ongelezen bericht door Henriette19 »

In november 2018 heb ik me ingeschreven voor een opleiding, deze zou door mijn werkgever betaald worden.
In december 2018 kwam ik erachter dat ik me voor de verkeerde opleiding had ingeschreven, nadat mijn werkgever de factuur had ontvangen. Dit kon gewijzigd worden tegen kosten €125,00. Volgens mij heb ik dit gedaan alleen heb ik helaas het wijzigingsformulier niet meer. Ik heb wel veelvuldig telefonisch contact gehad met medewerkers van de NCOI, helaas niet alles op papier.
Vervolgens ontvang ik in juli 2020 een factuur voor de opleiding waar ik me in eerste instantie voor ingeschreven heb, deze was flink duurder dan de opleiding die ik wilde gaan volgen. Mijn werkgever heeft de factuur blijkbaar niet betaald.
Door omstandigheden ben ik nooit begonnen met de studie en heb me ook niet afgemeld ervan uitgaande dat alles goed geregeld en betaald was. Boeken heb ik wel ontvangen van de NCOI.
Tot op de dag van vandaag ben ik bezig inmiddels met ondersteuning van een advocaat om dit recht te zetten.
Heel vervelend, de NCOI wil de boeken niet terug omdat ze verouderd zijn. Ik heb in december 2018 al aangegeven dat ik ze terug wilde sturen.
Er wordt met enorme vertraging op mail gereageerd, wat mij betreft een slecht bedrijf dat alleen op geld uit is.
En nu ook nog bij de hele markt voor volwassenen onderwijs in handen heeft, slechte zaak.
Mocht je zaken met de NCOI of een van de andere aangesloten bedrijven willen doen, zorg dat je alles zwart op wit hebt en bewaar het goed.

Plaats reactie