Modellenbureau KR Models

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
arjan571
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2005 14:04

Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door arjan571 »

Mijn zoon is benaderd via Instagram door KR Models uit Arnhem, nu willen ze hem als model gaan opleiden en begeleiden, echter dit kost € 99,00 per maand. Nu gingen bij mij de alarmbellen meteen af. Volgens mij investeerd een modellenbureau juist in hun toekomstige fotomodellen en moet je eventuele kosten misschien aan hun terugbetalen aan hun besluit je binnen een bepaalde tijd weg te gaan. Kortom, het klinkt allemaal heel vaag, mijn zoon is natuurlijk heel enthousiast en ziet het allemaal zitten...
Ps. het intakegesprek is al geweest en ze willen hem hebben als model, nadat hij wat cursussen gaat volgen etc etc. (na betaling uiteraard)
Laatst gewijzigd door arjan571 op 18 jun 2022 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.

arjan571
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2005 14:04

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door arjan571 »

snuffel1 schreef:
18 jun 2022 10:46
Het klinkt vaag en het is ook vaag omdat KR models at random op social media mensen benaderd waarbij het niet uitmaakt of ze nu geschikt of ongeschikt zijn en na een betaald intake gesprek sowieso afgewezen worden. U kunt uw zoon uit de droom helpen en hem zeggen dat dit bureau op zijn geld uit is.
Ik heb mijn post iets aangepast, het intake gesprek is al geweest en ze willen wel met hem doorgaan....

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Foutje, dus verwijderd.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 18 jun 2022 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
18 jun 2022 11:33
Lees de klachten eens op https://nl.trustpilot.com/review/www.pr ... gement.com
Deze klachten gaan toch niet over KR Model Management??

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een serieus modellenbureau vraagt geen financiële bijdrage van een model, laat staan een maandelijkse. Een écht modellenbureau wordt betaald door opdrachtgevers, niet door de modellen.

Als ik op hun website het portfolio bekijk, zie ik van elk model een paar kleine foto's, vaak uit maar een of twee shootings. Ik zag er geen "bewijsexemplaren" bij, dus foto's die echt op de catwalk zijn genomen, of duidelijk gepubliceerd zijn in een reportage, bochure, website, enz.

Vergelijkt u dat eens met de portfolios die staan op de websites van bv Elite Model, Innocence Models of Max Models. Bij elk model een ruime selectie van zeer verschillende foto's en bij elk model worden ook de maten en het gewicht gegeven; voor potentiële opdrachtgevers zijn dat belangrijke gegevens.

U heeft volkomen gelijk dat u het niet vertrouwt.

En natuurlijk wil KR door met uw zoon. Dat is weer 100 euro in de maand voor een paar foto's op een website.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@lowieze, je hebt gelijk. Zal de warmte zijn, of te weinig koffie, of nog in de slaapstand. :oops:

arjan571
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2005 14:04

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door arjan571 »

arjan571 schreef:
18 jun 2022 10:23
Mijn zoon is benaderd via Instagram door KR Models uit Arnhem, nu willen ze hem als model gaan opleiden en begeleiden, echter dit kost € 99,00 per maand. Nu gingen bij mij de alarmbellen meteen af. Volgens mij investeerd een modellenbureau juist in hun toekomstige fotomodellen en moet je eventuele kosten misschien aan hun terugbetalen aan hun besluit je binnen een bepaalde tijd weg te gaan. Kortom, het klinkt allemaal heel vaag, mijn zoon is natuurlijk heel enthousiast en ziet het allemaal zitten...
Ps. het intakegesprek is al geweest en ze willen hem hebben als model, nadat hij wat cursussen gaat volgen etc etc. (na betaling uiteraard)
Even een correctie, het is geen modellenbureau maar een Model Management bureau, ze helpen (coachen) je dus zogenaamd voor € 99,00 per maand om model te worden, dmv voedingsadviezen, houding voor de camera en hoe je op een catwalk moet lopen :D :D :D
En ze hadden veel last van andere modellenbureaus die het voor iedereen verziekten....
https://www.krmodelmanagement.nl/

Goed lezen
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2022 16:30

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door Goed lezen »

Ik heb het wel naar me zin gehad bij KR Model Management omdat KR een advicecoaching is en het is normaal dat men er voor betalen men gaat niet gratis werken…. Mensen die daar werken zijn heel erg aardig… je mag klagen maar dan moet het wel terecht zijn en dit is niet terecht gewoon… voor dat je aangenomen word, word je alles goed uitgelegd wat het traject is gewoon goed lezen en vragen stellen. !!!

Fitness555
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2022 17:01

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door Fitness555 »

KR is Geen Modellenbureau en er zijn veel mensen jaloers op KR Model management KR is een advice coaching net als een personal trainer.

Je kan niet verwachten dat een coach alles gratis voor jou ga doen. Dat is een Beetje onrealistische

Alles word goed uitgelegd aan de telefoon en persoonlijk in een gesprek en soms word er ook met ouders gesproken.

Dus ik ben er totaal niet mee eens met deze artikel dit is gewoon plagen en iemand zwart maken.

Lees even goed de website en zie logo en zie bio op Instagram.

Belachelijk!!! Dat mensen iemand zo zwart kan maken…

En dat men zijn eigen verantwoordelijkheid niet na leven beetje triest

Fijne dag.

Woordvoerder KR
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2022 15:13

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door Woordvoerder KR »

Beste Arjan571 e.a. ik ben de woordvoerder van KR Modelmanagement . U noemt in de titel en in uw bericht dat het zou gaan om een modellenbureau. Echter is KR Modelmanagement zoals aan de naam te zien geen modellenbureau. Voordat het contract wordt getekend gaat er altijd een gesprek vooraf waarin alles wordt uitgelegd. Onder andere wordt er uitgelegd dat het om een coachingsbedrijf gaat. Je leert via lessen hoe je je kunt presenteren en je maakt een portfolio. Daarna dien je hiermee zelf op zoek te gaan naar een modellenbureau. Kortom KR modelmanagement is een leraar, een coach , deze kan je niet garanderen om aangenomen te worden bij een modellenbureau. De managementfee die je betaalt is voor de lessen en de fotoshoot die je krijgt

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mag ik dat samenvatten als geldklopperij door mooie praatjes te verkopen aan goedgelovige mensen?

Management van bv sporters, kunstenaars, fotografen, musici, acteurs, enz. is echt iets anders en vooral veel meer dan optreden als leraar of "coach".

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Woordvoerder KR schreef:
24 okt 2022 15:22
Beste Arjan571 e.a. ik ben de woordvoerder van KR Modelmanagement . U noemt in de titel en in uw bericht dat het zou gaan om een modellenbureau. Echter is KR Modelmanagement zoals aan de naam te zien geen modellenbureau. Voordat het contract wordt getekend gaat er altijd een gesprek vooraf waarin alles wordt uitgelegd. Onder andere wordt er uitgelegd dat het om een coachingsbedrijf gaat. Je leert via lessen hoe je je kunt presenteren en je maakt een portfolio. Daarna dien je hiermee zelf op zoek te gaan naar een modellenbureau. Kortom KR modelmanagement is een leraar, een coach , deze kan je niet garanderen om aangenomen te worden bij een modellenbureau. De managementfee die je betaalt is voor de lessen en de fotoshoot die je krijgt
Vreemd want op jullie website https://www.krmodelmanagement.nl/over/ staat toch echt dat jullie management doen van modellen, een manager zorgt voor opdrachten en vangt dan een percentage van wat het model krijgt voor de opdracht.

Ook kan ik via jullie site modellen boeken https://www.krmodelmanagement.nl/models/bart-4/ dit is dus wat anders dan enkel coaching. Daarbij doen jullie een casting, waarmee er dus geen sprake is van een coach die je helpt om carrière te maken.

Als je hier al niet eerlijk ben over je eigen website en de betekenis van "managament" dan zou ik er ver weg van blijven. Opvallen is ook 2 positieve reacties en daarna jouw reactie, dit stikt!

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door BL2 »

De twee reacties van 05 oktober zijn inderdaad nogal opvallend, hier aangemeld, één keer positief berichtje geplaatst, en nooit meer verder iets geschreven.......

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik had ze wel gezien, maar ze zijn zo doorzichtig dat het me niet nodig leek er op te reageren. Nu dat bureautje zo'n grote organisatie blijkt dat er zelfs een woordvoerder is die aanvechtbare smoezen plaatst, is enige nuancering wel weer gewenst.

Wie het topic even doorleest krijgt genoeg informatie aangereikt om af te wegen of het zinvol is om in zee te gaan met een bureautje dat voor 99 euro per maand een paar matige fotootjes op zijn website zet.

Goed lezen
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2022 16:30

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door Goed lezen »

Dat is jullie mening!! En dat mag.. maar KR heeft het beste met zijn mensen voor… en als je het aanbod niet beval ook prima DAN ZEG JE GEWOON NEE is dat nou zo moeilijk hahaha.

Fijne dag toegewenst X

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door Moneyman »

Goed lezen schreef:
25 okt 2022 14:47
Fijne dag toegewenst X
:lol: :lol: :mrgreen: :lol: :lol: :mrgreen: :lol: :lol: :mrgreen: :lol: :lol: :mrgreen: :lol: :lol: :mrgreen: :lol: :lol: :mrgreen:
Wát een toeval - direct nadat er kritische opmerkingen worden gemaakt is de eendagsvlieg plotsklaps gereanimeerd... :D :D

Om Sylvester maar even te parafraseren...:
sylvesterb schreef:
24 okt 2022 21:51
....dit stinkt!

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door Erthanax »

Heeft iemand ergens foto's gezien of gevonden van een van de modellen/leerlingen/coachees die bij KR op de website staan?

En weet iemand welke vraag je te zien krijgt als je tikt op een van de foto's?
(Hint: het heeft iets te maken met interesse en boekingen :mrgreen: )

Dit stinkt als een bad bedorven ontwikkelaar.

Goed lezen
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2022 16:30

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door Goed lezen »

Veel succes !! Enjoy…. Dit is gewoon plagen fijne dag toegewenst

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door Moneyman »

Best mooi ook, dat juist "goed lezen" dé remedie is om te voorkomen dat je in dit soort opzichtige ellende trapt... :D

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Modellenbureau KR Models

Ongelezen bericht door Erthanax »

Goed lezen schreef:
25 okt 2022 15:55
Veel succes !! Enjoy…. Dit is gewoon plagen fijne dag toegewenst
Die opmerking over ontwikkelaar is inderdaad plagerig, zeg maar gerust sardonisch of vilein. Mijn andere opmerkingen en vragen zijn strikt inhoudelijk, maar daar gaat u niet op in. Jammer.

Tot slot nog een tip: een model in een slecht zittend confectiepak is geen reclame, niet voor het model, noch voor "coach" of fotograaf.

Plaats reactie