LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NTI te Leiden

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Berry18
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2009 11:24

NTI te Leiden

Ongelezen bericht door Berry18 »

Vandaag de dag studeer ik ruim een jaar aan het NTI te Leiden. Helaas heb ik gedurende periode moeten ervaren dat er bij deze instelling geen sprake is van organisatie en management.
Omdat ik de situatie momenteel helemaal zat ben, ben ik op de site van TROS Radar terecht gekomen. Het verbaast me dan ook niet dat er van de laatste vijf forum berichten er twee toegewijd zijn aan het NTI.
Helaas ben ik het vertrouwen in de afstand opleider inmiddels helemaal verloren, de handelswijze kan simpelweg niet correct zijn. Mocht TROS Radar voornemens zijn zendtijd te besteden aan het NTI, ben ik bereid alle medewerking daaraan te verlenen.
Aangezien de digitale leeromgeving (Fronter) vol geschreven staat met klachten van studenten ben ik er van overtuigd dat er nog meer mensen hiervoor te werven zijn.

Mvg,

Berry

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI te Leiden

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Berry,

Het spijt mij te horen dat de gekozen studie je qua organisatie tegenvalt, en ik wil je heel graag uitnodigen je klacht aan mij door te geven via [email protected] . Het NTI heeft hoog in het vaandel staan dat de studenten op een goede en vlotte manier door de studie moeten kunnen gaan, en ons kwaliteitszorgteam controleert de organisatie op de uitvoer van de taken. Ik wil dan ook heel graag van je weten wat jouw bevindingen zijn, en natuurlijk zullen wij onze eigen digitale leeromgeving hier ook op nakijken.

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman

Berry18
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2009 11:24

Re: NTI te Leiden

Ongelezen bericht door Berry18 »

Op 3 februari jl. heb ik hier een bericht achter gelaten over de, in mijn ogen, slechte gang van zaken bij het NTI te Leiden. Inmiddels bijna 4 maanden verder gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat een en ander in positieve zin veranderd is.
Voor mijn studie (rechten) is er meer persoonlijke aandacht gekomen in de zin van een coordinator die geraadpleegd kan worden in het kader van het laatste jaar. De beste man is goed bereikbaar, attendeert op aankomende praktijkdagen en examens en draagt zorg voor benodigde studiestof.
Deze ontwikkelingen hebben in mijn ogen ook effect op de bereikbaarheid van de mentoren, deze is aanzienlijk verbeterd. Al met al heeft het NTI mijn ontevredenheid voor nu weg kunnen nemen, laten we hopen dat het geen tijdelijke situatie betreft.

Mvg,

Berry

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: NTI te Leiden

Ongelezen bericht door kuklos »

Berry18, het is goed om te horen dat het voor jou verbeterd is. En blij dat je dat hier eerlijk komt melden.

Maar zelf stoor ik me er nog steeds aan dat het NTI pas in actie lijkt te komen nadat op een publiek forum de fouten bekend zijn gemaakt. Waarom wordt de zaak niet direct nog voor klachten goed geregeld. En als er klachten zijn, waarom dan pas na klachten op een forum en nooit na een klacht bij de NTI zelf?

prinses88
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 feb 2009 10:52

Re: NTI te Leiden

Ongelezen bericht door prinses88 »

Al vele malen beweert NTI dat ik nog een aantal betalingen heb open staan. Dit is helemaal niet zo en ik heb dus al een aantal keren de betalingsoverzichten gemaild naar NTI. NTI reageert echt NOOIT op mailtjes, dus deze keer ook niet. Nu krijg ik dus ineens een brief van het incassobureau NIB dat ik per direct de betaling moet voldoen (+ 30 euro). Zijn ze gek geworden ofzo!!! Mensen ga alsjeblieft nooit maar dan ook echt nooit met NTI in zee. Het is een ongeorganiseerd zooitje en heel erg onprofessioneel!!! Belachelijk dat zo'n bedrijf mag bestaand. In 1 woord WALGELIJK. Ik hoop dat NTI een keer wordt aangepakt.

ravia
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2009 19:07

Re: NTI te Leiden

Ongelezen bericht door ravia »

Gewoon tot een rechtzaak laten komen. Als je bewijzen hebt dat jij betaald hebt. Dan zijn de kosten voor die rechtzaak voor NTI. Heb ik namelijk ook gedaan zo veel jaar geleden. En heb gewonnen toen. Omdat ik alles zwart op wit had. En stuur aangetekende brieven met handtekening retour. Dan kan je namelijk nog extra je onkosten innen.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI te Leiden

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Prinses 88,

Wat jammer dat er verwarring is ontstaan rondom de betaling van uw opleiding. Ons systeem kan geen betalingsherinnering versturen als de betaling geregistreerd is, dus er moet iets fout zijn gegaan, bijvoorbeeld bij het overboeken door de bank naar onze rekening o.i.d.
Om snel te kunnen nagaan wat hier precies aan de hand is verzoek ik u vriendelijk mij te mailen via [email protected] , ik zal de kwestie dan direct voor u nagaan.

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice

sitaofmistydreams
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2009 11:49

Re: NTI te Leiden

Ongelezen bericht door sitaofmistydreams »

Hallo mede studenten..

Ik heb ook al zoveel klachten tegen het nti, heb een klachtenbrief geschreven aan het nti maar natuurlijk nooit meer wat gehoord net als alle andere vragen die je stelt..
- leraren zijn niet te bereiken
- als je belt weet niemand iets, of je krijgt niemand aan de tel
- mijn opleiding medisch sec duurt zogenaamd 1 jaar maar is veel te moeilijk om in 1 jaar te halen, dus heb nu geen tijd meer volgens het nti om mijn opleiding af te maken (wat eigen tijd indelen?)
- ik vind het erg dat ze mensen zo voor de gek houden met hun beeld van persoonlijk contact.. het maakt me boos..

woede.. woede.. woede..

Groetjes Sanne

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI te Leiden

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Sanne,

De studieduur van de opleiding medisch secretaresse is naar keuze 24 of 36 maanden, en een studieduur van een jaar kan dus niet bij een volledige mbo opleiding. Bovendien geeft het NTI iedere student van een mbo of hbo opleiding een gratis verdubbeling van studieduur, je kan dus sowieso 4 jaar, maar bij keuze van 36 maanden zelfs 6 jaar studeren!
Docenten begeleiden de student via onze digitale leeromgeving, en corrigeren daar ook online de gemaakte opdrachten. Verder is aan studenten een mentor toegewezen die naar wens via e-mail of tijdens telefonische spreekuren bereikbaar is.
Als een van deze zaken niet goed verloopt, dan zou ik heel graag nader contact met u willen, wellicht wilt u mij dan mailen via [email protected]

Vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice

sitaofmistydreams
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2009 11:49

Re: NTI te Leiden

Ongelezen bericht door sitaofmistydreams »

Ik doe de basisopleiding medisch sec en daar staat toch echt 12 maanden voor, want het nti heeft mij zelfs uitgeschreven na 12 maanden terwijl ik het had verlengt!!!
Een mentor is nog steeds niet toegewezen aan mijn opleiding..
En fronter waar het NTI zo blij mee is, daar snap ik niets van ookal zit ik heel vaak achter de pc vanalles te doen, het is gewoon niet duidelijk.
Het nakijken van lessen daar is het NTI ook mee gestopt, ik heb daarvoor wel 10x gebeld en uiteindelijk het antwoord gekregen dat ik het zelf maar moest nakijken. waardoor ik vervolgens 3x ben gezakt voor mijn examen!!
Van het nti krijg je altijd een geweldig antwoord, maar er komt uiteindelijk niets van terecht..

En mijn klachtenbrief... waarom helpt het NTI mij dan niet?

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: NTI te Leiden

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Sanne,

Met jou heeft telefonisch overleg plaatsgevonden, er bleek misverstand te bestaan over de studieduur, je ging uit van een einddatum van oktober 2009, ik kon je melden dat het 2010 was. Ook gaf Sanne aan dat je mentor niet zichtbaar was op StudentenNet+, maar je hebt wel gedurende de studie regelmatig contact met de mentor gehad. Ook heeft het hoofd studiebegeleiding binnen 5 werkdagen gereageerd op een ingezonden klachtbrief,je hebt deze brief echter niet ontvangen. Je hebt nog alle gelegenheid de opleiding af te ronden, en dat is ook besproken.

Vriendelijke groet,

Els Beltman, hoofd klantenservice NTI

ieniepienie
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:55

Re: NTI te Leiden

Ongelezen bericht door ieniepienie »

wat jammer dat het zo moeizaam gaat ..
Ik heb zelf Vakbekwaamheid Cafébedrijf gedaan via de NTI, en helemaal geen problemen gehad.
Ik hoop voor jou dat alles goedkomt en je alsnog een goede afloop hebt.

wilg24
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 okt 2009 17:03

Re: NTI te Leiden

Ongelezen bericht door wilg24 »

kijk vooral op www.cfi.nl
welke thuisopleidingen er bij de cfi aangesloten zijn.
Ik heb NTI er niet tussen gezien.

Gesloten