LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
elly kloppert
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2009 22:42

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door elly kloppert »

Ik denk dat mijn auto inruilen en een ander kopen voor mij geen optie is. Wil graag in e Beetle blijven rijden en zorg nu dat hij geen 4 dagen stilstaat in de hoop dat de auto dan geen startproblemen heeft.

stofzuigertje

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je de zekeringen eruit haalde moet de lekstroom weg zijn.

Daarna elke keer 1 zekering terug plaatsen en meten of er stroom weg vloeide....

Na een aantal metingen weet je onder welke zekering dit stroom lek zit en word het zoeken makkelijker.
Ik had dit ooit zelf met een achterruit verwarming die ook zonder schakelaar indrukken bleef werken en zo gevonden!

Ik zag na enkele metingen aan het stroomverbruik wat het vermoedelijk apparaat was.....
Want elk apparaat heeft een ander Watt verbruik.

Dus een goede monteur kan door per zekering door te meten weten in welke groep het lek moet zitten.

stofzuigertje

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tip, een massa schakelaar tussen accu en auto en tijdens stilstand kan de accu niet meer leeg lopen.

dus een extra kabel van accu naar schakelaar en terug, eventueel met relais....

Dit kan alleen als de lekstroom erg klein is.

In leger voertuigen is deze schakelaar ook vaak aanwezig in plaats van sleutels.
Dan is de accu dus los en kan er geen stroom meer weg lekken.
Goedkoop en makkelijk uit te voeren maar je hebt dan wel ergens een extra schakelaar nodig!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door Mallemalle »

alelmaal leuk maar het plaatsen van een massaschakelaar lost het probleem niet op

de storing vinden wel

elly kloppert
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2009 22:42

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door elly kloppert »

Hallo Stofzuigertje,

De auto heeft 2 dagen bij de dealer gestaan en ik kreeg de indruk dat zij ook zo getest hebben. Een nieuwe accu was een optie, een nieuw contactslt was een optie ja zo lust ik er nog wel een paar. Ook een mail naar Pon leverde niets op,krijg je zo'n standaard briefje van nde klantenservice dat je toch bij de dealer moet zijn. Ze hebben toch ook een tecisch dienst of after sales afdeling. Maar ik laat het er niet bij zitten

stofzuigertje

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als er stroom weg lekt is een nieuwe accu of contact slot geen oplossing,

door de door mij geadviseerde massa schakelaar wel, want dan is de accu los en kan niet meer leeg lopen!

dit is een goedkope nood oplossing en ik zou ook liever via de zekering methode zoeken.

Dus telkens 1 zekering en de rest eruit en dan meten of er stroom gebruikt word of niet.

Dus elke zekering per stuk doormeten!
Gezien het aantal wat in Uw Kever zit word een groot deel uitgesloten en als wij dan weten welke zekering kunnen we eventueel via www.problemcar.nl ook verder zoeken of er iets bekend is.

Uw garage kan daar dan zelf ook deze vraag stellen bij collega monteurs...

Dus als zij weten welke zekering dit lek veroorzaakte kunnen we pas verder adviseren....
Ook een niet dealer moet dit kunnen, en ik als hobbyist zou dit zelfs kunnen met een eenvoudige meter!

elly kloppert
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2009 22:42

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door elly kloppert »

Die massa schakelaar is in princpe een goed idee, maar nu rijd ik elke 3 dagen, dus net genoeg om de accu niet leeg te laten lopen.
Ik vind die methode van de zekeringen toch iets wat de garage ook wel gedaan zal hebben, althans ik kan het ze vragen. Uiteindelijk moet het allemaal zonder deze noodoplossinggen kunnen.

stofzuigertje

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Door de massa schakelaar zoals leger voertuigen kunt U zelfs enkele maanden op vakantie en op Schiphol probleemloos parkeren.....

Als ze weten welke zekering dit lek heeft is ook alleen deze groep uitschakelen mogelijk.

Dit kan ook via een relais via contactsleutel dus het probleem blijft dan wel maar zal bij stilstand geen stoom meer gebruiken....

Ik wacht op antwoord van Uw garage welke zekering het is en welke dingen hier op zitten, want ik heb helaas geen Beatle schema.

stofzuigertje

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

En is het opgelost?

wb06
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 nov 2006 00:01

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door wb06 »

Als troost een M-B S-klasse (na de Fiat) met hetzelfde probleem:

http://www.zdf.de/ZDFmediathek/content/ ... Popup=true

elly kloppert
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2009 22:42

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door elly kloppert »

Helaas is hetprobleem nog niet opgelost.

Ik heb de zekering vor de raio gevonden maar vind het handiger om elke 3e dag even te gaan rijden.

stofzuigertje

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je de zekering die lekt gevonden hebt....
En dit de RADIO zou zijn....?

Haal je deze eens los en kijk wat er gebeurde, een nieuwe radio kost niet zoveel... en die kan ook de lek veroorzaken.

Als alleen de Radio kan deze er uit, anders toestel verwijderen....
Doormeten of deze bij uit stand een lekstroom geeft is paar minuten werk.

Dus hoever ben je en waar woon je?
Postcode graag zodat ik iets meer kan adviseren!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door Mallemalle »

man dring je niet zo op, je lijkt weel een stalker

stofzuigertje

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nee ik wil haar graag helpen en weet hoe ik ooit bij een iets oudere uit 1948 een gelijkwaardig probleem oploste!

Ik had een kapotte zekering met 2 draden eraan gesoldeerd en toen kon ik de zekering vervangen door deze op Multimeter aangesloten en de stroom meten!

Dus via zekering kast vond ik de groep waar het lek zou moeten zitten en daarna zoeken wat op deze groep zit en door apparaten los te halen een voor een zie je waar het lek zit!

Bij defecte draden krijg je meestal sluiting dus zo meet ik door!
Veel automonteurs weten dit niet, maar via dit zekeringen kastje zoeken is als electro monteur mijn specialiteit...

Ik moet alleen weten wel model zekering in deze zit want er zijn diverse modellen en dan moet ik een defecte zekering aanpassen...

Ook andere heb ik via problemcar zo geholpen en helaas weigerde deze garage dit soort forums te gebruiken!

Bij een ander merk had na oplossen zelfs een bekend ander merk interesse en betaalde voor mijn instructie en nu is daar het opgelost!

IJskonijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 okt 2007 12:44

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door IJskonijn »

Mijn ouders hebben precies zo zitten worstelen met hun VW TDI, ik weet niet hoeveel euro's aan onderzoekskosten, en wat blijkt? De radio!! Ze weten nog steeds niet wat het is maar als de radio is losgekoppeld loopt de accu niet meer leeg. Dus, nu rijden ze rond zonder radio, de dealer wil dit niet oplossen zonder dat er weer (onderzoeks)kosten bijkomen om te kijken hoe de radio dit kan veroorzaken.

stofzuigertje

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Enkele radio's maken voor geheugen misbruik van de stroom voorziening dus ander merk radio monteren of alleen deze laten doormeten.... bij de uit stand.
Helaas geen reactie meer van Elly, vermoedelijk opgelost.

Dus een nieuwe radio zou meestal dit goedkoop oplossen en als je de eerdere post doorlees zie je hoe je het lek kunt vinden door de zekering tijdelijk te vervangen door een kapotte zekering waar mijn meter op zit aangesloten!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door Mallemalle »

en een radio trekt een accu in 2 dagen leeg?

right :roll:

stofzuigertje

Re: Accu trekt leeg, € 1000 reparaties uitgevoerd zonder result

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik geloofde dit ook pas nadat ik de radio door ging meten en met dit stroom misbruik bleek het dat tijdens het spelen minder werd gebruikt als dat hij uit stond.
Dus Radio aan laten was beter.....

Hoe deze stoom gebruikt werd ben ik nog niet achter.
Volgens mij kon het ook niet maar de meter gaf wel een erg hoge waarde.. en de radio was in de uit stand erg warm...

Gesloten