LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto's op afstand laten repareren of kopen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Piebe
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2008 17:08

Auto's op afstand laten repareren of kopen

Ongelezen bericht door Piebe »

In mei 2006 kochten mijn vrouw en ik een Fiat 500 omdat we daar graag in wilden gaan trouwen. De 500 werd particulier gekocht en omdat hij niet lekker wilde lopen, het kofferdeksel (die zit voorop bij de 500) slecht sloot, hij remde niet lekker en de koppeling vond nog plaats met dubbel klutsen, dus probeerde ik op het Internet een bedrijf te vinden dat ons kon helpen. Ruud's Rugzakgarage in Andelst bood zich op het Internet aan als de specialist op het gebied van de Fiat 500 in Nederland. Na een lange tocht vanuit Twente kwamen we bij Ruud aan. Ruud bekeek de 500 en liep met ons de auto na. Hij adviseerde ons een aantal zaken aan te pakken: de koppeling vervangen door een moderne koppeling zonder klutsen, schijfremmen vanwege de veiligheid, nieuwe sloten op de deuren, een nieuwe carburateur en hij zou de sluiting van het kofferdeksel checken. Na een offerte van meer dan 1500,- euro gingen we akkoord. De 500 was voor mijn vrouw en die moest dus echt veilig zijn. Bij het ophalen leek alles oke. We waren echter nog geen kilometer bij Andelst vandaan of het kofferdeksel vloog op de dijk open en mijn dochtertje en ik zagen niks meer. Echt een zeer gevaarlijke situatie. Ruud gebeld, maar die was al naar huis (het was zaterdag). Zo goed en kwaad als het ging het kofferdeksel weer dichtgepropt en verder gereden. Bij Oosterbeek toeterde mijn vrouw die achter me reed dat er wat aan de hand was. Wij kijken, bleek de oliedop eraf gerammeld. Ruud weer gebeld en die was er gelukkig. Hij kwam er meteen aan nam een nieuwe oliedop mee. Kwam vaker voor volgens hem. Na een lange rit kwamen we thuis aan. Na 1,5 week wilde de Fiat opeens niet meer lopen. Contact mer Ruud opgenomen, maar die was van mening dat we de 500 maar moesten brengen en dat hij het dan wel wilde oplossen. Maar ja, hoe kreeg ik de 500 bij hem. En eigenlijk was ik van mening dat de 500 door hem niet goed was gerepareerd. Ruud was niet vermurwen, of brengen of anders niet zeuren. Ik dacht slim te zijn de ANWB te bellen. De ANWB kwam en laat nou toevallig die ANWB monteur ook een 500 hebben. Hij kwam tot de conclusie dat de vlotter lek was. Dat was vreemd, Ruud zou er een nieuwe (of in elk geval goede tweedehandse) inzetten. Volgens de man van de ANWB was het gevaarlijk om zo te rijden, het was zo slecht gemonteerd dat er gevaar van brand bestond door lekkende benzine. Weer contact met Ruud, maar die bleef bij het standpunt. Contact opgenomen met de Fiat 500 club en van een van hen kreeg ik (gratis!)een nieuwe vlotter toegestuurd. De vlotter en de 500 op de sleep naar een bekende monteur gebracht en die heeft hem erin gemonteerd. De 500 liep weer. Maar helaas niet voor lang. Hij viel om de haverklap uit en wij besloten daarom maar de 500 voor de bruiloft te verkopen. Later kwam ik er echter achter dat er door de Geschillencommissie een uitspraak is gedaan over dit soort zaken. Omdat Ruud zijn diensten op het Internet aanbiedt, kan hij er ook vanuit gaan dat ie klanten op afstand gaat krijgen. Hij kan daarom niet simpelweg eisen dat klanten de auto bij hem moeten brengen om eventuele garantiegevallen op te lossen. De Geschillencommissie is van mening dat een garage in zo'n geval een oplossing moet bieden of aanbieden de auto terplekke (dus bij een lokale garage van de klant) te laten repareren en de kosten op zicht te nemen. Dit lijkt me een belangrijke wetenschap als u een auto op afstand koopt of laat repareren door een specialist. Doe er uw voordeel mee.

Gesloten