LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bovag als marketinginstrument

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
martijnvlam
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2008 17:35

Bovag als marketinginstrument

Ongelezen bericht door martijnvlam »

5 maanden geleden heb ik een saab 9.3 gekocht bij een occasiondealer in Harmelen (garage Verlaan) met bovag garantie. Na een proefrit de auto aangeschaft, echter op de rit naar huis sloeg de motor al af. De volgende dag was de accu leeg. dit was slechts een slecht voorteken. Na de eerste 2x keer bij deze dealer Verlaan te zijn geweest, maar naar de saab dealer gegaan omdat de garage Verlaan niet kundig overkwam en bovendien met een slecht (of selectief) geheugen. Uiteindelijk is het defect redelijk verholpen door uitstekende service van de saab dealer te naarden, maar af en toe slaat de saab nog steeds af. Reden voor ons om hem weg te doen met flink veel verlies (ca. €3000). Nog garage Verlaan te Harmelen gebeld wat we er aan konden doen om de schade te beperken, maar dan krijg je zoals verwacht nul op rekest, zijn buit is binnen. Voortaan zal ik alleen een 2e hands bij de merkdealer zelf kopen. Deze occasion dealer gebruikt de bovag alleen als marketing instrument om makkelijk te verkopen. eenmaal verkocht zijn ze zeer afhoudend en passief door de ernst van het defect af te zwakken en te vergeten wie je ook alweer bent. Vervolgens laten ze wel hun trots blijken over hoeveel auto's ze per week verkopen. Bijna surrealistisch. Ik ben er zelf mee in het schip gegaan, diegene die dit leest wees gewaarschuwd voor deze dealer

hooplol
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:01

Re: Bovag als marketinginstrument

Ongelezen bericht door hooplol »

Beetje slap verhaal!

Binnen de 6 maanden moet de garage je klacht verhelpen, zo niet
dan stap je naar de bovag die voor jou gaat bemiddelen.
en reken maar dat de bovag de garage (na het lezen van jouw kant van het verhaal iig) verplicht de klacht te verhelpen.

Of heb je de auto voor de meeneemprijs meegenomen zonder garantie, zodat de prijs lekker laag was?? :oops: :roll:

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Bovag als marketinginstrument

Ongelezen bericht door Pruim »

Uit het verhaal, haal ik dat martijnvlam de garage niet eens echt de mogelijkheid heeft gegeven om het 'probleem' op te lossen. Ja, hij is twee keer terug geweest en daarna op eigen initiatief naar een andere garage gegaan (die het volgens zijn verhaal ook niet heeft opgelost).
Wat heeft de Bovag er dan verder mee te maken?

Je hebt duidelijk niet door wat voor een organisatie de Bovag is.

Gesloten