LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht garage Biesheuvel te Rijsenhout

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
EricvdM
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2016 19:21

Klacht garage Biesheuvel te Rijsenhout

Ongelezen bericht door EricvdM »

Hierbij wil ik een klacht indienen, zodat uw organisatie in de toekomst zorgvuldig met het aanprijzen van deze garage zal zijn.
Dit betreft de volgende situatie. Na het branden van een controle lampje heeft garage Bosch Car Service Biesheuvel na de diagnose mij geadviseerd om de katalysator te vervangen.
Uit de offerte kon ik opmaken dat de klus aan mijn auto voor € 550,- gerepareerd zou kunnen worden.
Via Carsom.nl heb ik het verzoek gedaan en vervolgens de offerte ontvangen voor het vervangen van de katalysator.

Vakgarage Klomp te Hoofddorp (CS881924) deed mij vervolgens een goed voorstel en ben daar dan ook op ingegaan.
Nadat de reparatie was uitgevoerd en de bewuste katalysator uit mijn auto mij werd getoond kreeg ik te horen dat de reparatie van € 400,00 niet nodig was geweest.
Vakgarage Klomp gaf mij aan niets voor mij te kunnen doen, omdat de klus nou eenmaal was gedaan en geen enkele leverancier de katalysator meer terug zou nemen.
Vervolgens ben ik met deze informatie naar de erkende Bovag garage Biesheuvel teruggegaan, maar kon ook niets voor mij betekenen.
Nadat de auto gediagnosticeerd was had ik de reparatie door garage Biesheuvel zelf moeten laten uitvoeren en door mijn keuze voor een andere garage zorgde ervoor dat de klacht niet werd aangehoord. Nu werd mij geweigerd om mijn verhaal te doen en heeft garage Biesheuvel de volgende vragen niet willen/kunnen beantwoorden:
- Na het stellen van de diagnose zou het controle lampje in frequentie moeten gaan branden. Dit heeft het geen enkele keer meer gedaan.
- Uit de offerte van Biesheuvel werd mij aanbevolen, het repareren/vervangen van de katalysator. Achteraf bleek dat in mijn Nissan X-trail de uitlaat (katalysator) uit twee gedeeltes te bestaan.
De beide garages Klomp en Biesheuvel waren van de twee varianten van de katalysator niet direct op de hoogte of hebben zich er te makkelijk vanaf gemaakt.

Als klant ben ik nu de dupe, de garages wijzen naar elkaar en weigeren met elkaar in gesprek te treden. Ik ben € 400,00 armer en is mijn vertrouwen in deze branche van erkende Bovag garages nog meer afgenomen. Garage Biesheuvel graag onder uw aandacht! Boeven zijn het.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Klacht garage Biesheuvel te Rijsenhout

Ongelezen bericht door Quark »

Als ik het goed begrijp, is bij garage Biesheuvel een diagnose gesteld en bent u naar aanleiding van deze diagnose naar de site carsom.nl gegaan om een offerte aan te vragen.
Garage Klomp was 150 euro goedkoper en u heeft besloten hier de katalysator te laten vervangen. Zij hebben de katalysator vooraf besteld en ingebouwd.

Ten eerste was het misschien handig geweest om deze garage Klomp ook even te laten diagnosticeren voor ze aan het werk gingen.
Had u het werk door Biesheuvel laten uitvoeren, dan waren ze verantwoordelijk geweest.
Maar u hebt toch zelf besloten naar een ander bedrijf te gaan, ik denk dat uzelf ook niet helemaal goed bezig bent.
Dus om bedrijven nu gelijk voor Boeven uit te maken gaat toch iets te ver.

John52
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 mei 2016 14:49

Re: Klacht garage Biesheuvel te Rijsenhout

Ongelezen bericht door John52 »

Ik ben bang dat u garage Biesheuvel niet kunt aanspreken. Zij hebben dan wel een diagnose gesteld maar hadden eventueel bij een reparatie tot een andere conclusie zijn gekomen. Deze kans hebben zij niet gekregen.

U zou garage Klomp kunnen aanspreken indien zij opdracht hebben gekregen om het defect op te lossen. Als u hen de opdracht hebt gegeven om de katalysator te vervangen, hetgeen ze ook hebben gedaan, dan kunt u ook hen niet aanspreken. Zij hebben dan immers gedaan wat u gevraagd hebt.
Het gaat er dus om welke opdracht u aan garage Klomp hebt gegeven.

Gesloten