LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pluim voor van Kouwen in Amsterdam

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Pluim voor van Kouwen in Amsterdam

Ongelezen bericht door gravedigger »

Schoondochter komt uit werk en bemerkt dat ze een lekke band heeft.Daewoo service gebeld en binnen 10 minuten staat er noodhulp! Vervolgens naar de Dealer waar ze om 16.55 komt. Ja sorry, dat worst morgen, we sluiten om 5 uur. Goeir nraad is duur. Ze moet naar Almere en morgenochtend weer om half acht op het werk zijn. Even een kief gezicht opgezet en ze werd zowaar geholpen!!!!
Daewoo mag dan een heel goedkope naam hebben, maar de service van dealer van Kouwen is 200%. Een warme douche waard :)

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Pluim voor van Kouwen in Amsterdam

Ongelezen bericht door D1RK »

De kapotte achterlaten, word morgen wel eens een keer gedaan, tenzij je een matige reserve hebt, jammer, maar dat is jou probleem...

Ik zou dit alleen voor LPG rijders doen met spuitbus, die geen reserve wiel meer hebben...

Met de reserve band eronder, soms een kleine 80 KM thuisbrenger..
mag je gewoon enkele duizende KM tussen de vrachtwagens sukkelen...

Dus eigenlijk overbodige service!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Pluim voor van Kouwen in Amsterdam

Ongelezen bericht door gravedigger »

reserve is een standaardvelg. Er zijn 4 andere wielen geplaatst, dus het rijdt niet bepaald prettig met 1 grotere maat. Dat zag de garage ook in!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Pluim voor van Kouwen in Amsterdam

Ongelezen bericht door D1RK »

Meestal is het andersom met thuisbrengertje, dus een iets grotere als reserve mag....

Maar in de wet staat dat je op elke as dezelfde maat banden moet hebben, dus gelijk type, en dit kleine thuiskomertje mag wel...

Als je het over allu velgen hebt, zo groot zal het verschil niet zijn, en achter heb je geen aandrijving en dus minder problemen dan voor met sturen, vaak heb je er niet eens erg in achter....

Ooit heb ik met 4 thuiskomers gereden, want die blijven toch altijd over, en ik had 3 weken voordat de alluminium velgen gestraald, geplamuurd, en weer gespoten was, en nog enkele dagen voor de banden, had ik telaat besteld... maar het was wel leuk, op 4 thuiskomers...
Ik reed gewoon 100 KM achter een Politie auto die 80 KM reed zonder inhalen....

Er staat nergens dat het verboden is.... en liever 4 thuiskomers dan 1x want dat is zowel duurder als 12 weken lang scheef rijden, en het staat wel leuk, dat gekke kleine gedoe....

Gesloten