Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
egelmeershurkens
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2024 12:55

Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door egelmeershurkens »

Ik had een opel Astra gekocht voor mijn gezin €8000,- geld van de erfenis van mijn overleden vader en dat wist de verkoper. We wilden een goede auto met nieuwe apk zodat we even vooruit konden. De auto was helemaal in orde en ze hadden hem net gekeurd en distributie ketting etc allemaal vervangen. We hebben de auto gekocht. Helaas de auto gaf na 3 weken rijden allemaal kuren, er kwamen alarmmeldingen in het dashboard witte rook van achter. Dit is foute boel voor de zekerheid was ik even langs de opel dealer gereden. De dealer kijkt de auto na en schrok zich letterlijk kapot blijkt van alles aan de hand te zijn, de koppakking ligt eruit zeiden
ze en aan de verse olie te zien lijkt het alsof de auto gespoeld was en willens en wetens snel te koop is gezet (maar dat mochten ze niet hardop zeggen) Ook de waterpomp was verkeerd gemonteerd letterlijk met montagekit vastgelijmd dit mag helemaal niet! Ook waren de remmen NIET goed deze waren helemaal versleten, ik vervoer hier mijn gezin in en ben enorm geschrokken. Ook 1 handrem kabel zat los de andere was helemaal gerafeld. De auto was in zo'n slechte staat dat de dealer er nog geen eens een testrit mee wou maken. Ze vonden het zo sneu dat ze uit coulance de auto hebben nagekeken voor alleen onderzoekskosten. De verkoper deed er niets mee en zei dat ik zelf maar moest uitzoeken.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door Moneyman »

De naam van het bedrijf alleen al is een red flag. de reviews zijn ook duidelijk.

Voor 8000 euro is het wel de moeite waard om te gaan procederen. Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een koppakking kan altijd gaan lekken. Dat gebeurd soms bij nieuwe auto’s en dat dat gebeurd bij oudere auto’s.
Verse olie kan ook simpelweg betekenen dat er een oliebeurt gegeven is, dat moet bij elke auto elke zoveel kilometer.
Een distributieketting die vervangen is? Een riem vervang je, een ketting hoeft niet vervangen te worden.
Alle andere gebreken zouden simpel aan het daglicht gekomen zijn bij een aankoopkeuring. Als het zo extreem is. Wat voor de ene apk meester nog binnen de marge valt kan voor een ander al reden zijn voor afkeur.

Als je een auto gaat kopen kijk je niet alleen naar de auto. Kijk ook eens wat er nog meer staat. €8.000 is bij hun het hogere segment. Waarom staat er een duurdere auto tussen de schijnbaar normale handel in goedkopere auto’s?
Kijk ook eens naar de verkoper. Google en de eerste hit geeft Trustpilot met 75% slechte ervaringen. Ook op telefoonboek.nl komen ze niet goed uit de bus.
Al met al zou ik die verkoper al links laten liggen. Maar dat is mosterd na de maaltijd.

Als inderdaad de auto zo slecht is en de gebreken niet horen bij die auto met die kilometerstand en aanschafprijs (normale slijtage hoort men te dulden), dan kunt u rustig de verkoper via een juridisch traject aanpakken. Maar dat zal lastig worden. De handrem hoort vast en deugdelijk te zijn, dan zal een winst voor u zijn. Maar de remmen zal bewijs voor moeten komen. Als deze onder de APK norm zitten en er zat een nieuwe APK op, dan kunt u er iets mee.
De koppakking kan, zoals gezegd, altijd gebeuren. Hoe oud is de auto en wat is de kilometerstand?

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door witte angora »

egelmeershurkens schreef:
16 feb 2024 12:58
- witte rook van achter. [...]de koppakking ligt eruit zeiden ze

- Ook de waterpomp was verkeerd gemonteerd letterlijk met montagekit vastgelijmd dit mag helemaal niet!

- Ook waren de remmen NIET goed deze waren helemaal versleten,

- Ook 1 handrem kabel zat los de andere was helemaal gerafeld.
Even een samenvatting gemaakt, dit zijn de punten waar het om gaat. Voor zover ik weet zijn dit geen APK-afkeurpunten. Versleten remmen is een kwestie van remblokken vervangen. Idem de handremkabels, even vervangen, en klaar. Had je dit met een proefrit niet gemerkt? Versleten remmen hoor je overduidelijk, en een versleten handrem doet niet zoveel.

De twee serieuze punten zijn de versleten koppakking en de waterpomp. Dat laatste is blijkbaar verkeerd gegaan bij het vervangen van de distributieriem? Dan is degene die de riem vervangen heeft daarvoor aansprakelijk. Sja, en de koppakking... dure reparatie. Best kans dat de vorige eigenaar dit wist en er geen geld meer in wilde stoppen. Heb je geen aankoopkeuring laten doen, of er zelf naar gekeken? Een lekke koppakking kun je over het algemeen wel herkennen.

Dan is nu de vraag hoe verder, en wie de kosten gaat betalen.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door henk51 »

Moet altijd lachen dat mensen denken dat een nieuwe APK garant staat voor zorgeloos jaartje rijden.En een auto kopen bij een RDW erkende verkoper zekerheid bied. RDW zegt alleen dat ze kunnen overschrijven zelfs een zeperd. BOVAG
geeft pas zekerheid en kan je terecht als er een geschil is. Rechtsbijstand doet ook vrijwel niets als het een handelaartje is, Garantie tot afrekenen en wegrijden

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Ik lees het wel vaker dat een merkdealer een elders aangeschafte auto tot aan het ventieldopje afkraakt terwijl er op de lekke koppakking na weinig spannends met de auto aan de hand is.
De monteur die uw auto 'onderzocht' heeft verdient wat dat betreft de hoofdprijs want een waterpomp die met montagekit vastgeplakt is kende ik nog niet.
Logisch dat er geen proefrit wordt gedaan want het is niet slim om met de auto te gaan rijden want dat maakt de problemen nog groter.
U heeft de auto blijkbaar zonder enige vorm van garantie aangeschaft maar dat betekent nog niet dat u geen recht op garantie heeft en zal u de verkoper de kans moeten geven om de lekke koppakking te vervangen maar meer ook niet.
Mijn advies is, breng de verkoper een bezoekje en vraag om een oplossing want al zou de reparatie niet helemaal gratis zijn voorkomt u een lange procedure en zolang die procedure loopt staat de auto kapot te wezen want de oorzaak kan ook aan uw rijgedrag te wijten zijn.

Een Wiskunde Student
Berichten: 215
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Procederen is een nu niet een maar twee stappen te vroeg.

Stap 1 :
Begin met schriftelijk aan de verkoper de klachten te communiceren
Geef hem een redelijke tijd 2 tot 3 weken om het (gratis) op te lossen

Stap 2:
Als het voorgaande niet tot een oplossing komt ontbind dan de koopovereenkomst en eis je geld en bijkomende kosten terug.

Stap 3 :
Als dit niet lukt kun je rechtsbijstand in schakelen of gewoon zelf het garagebedrijf dagvaarden bij de kantonrechter

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door thecure »

egelmeershurkens schreef:
16 feb 2024 12:58
Ik had een opel Astra gekocht voor mijn gezin €8000,- geld van de erfenis van mijn overleden vader en dat wist de verkoper. We wilden een goede auto met nieuwe apk zodat we even vooruit konden. De auto was helemaal in orde en ze hadden hem net gekeurd en distributie ketting etc allemaal vervangen. We hebben de auto gekocht. Helaas de auto gaf na 3 weken rijden allemaal kuren, er kwamen alarmmeldingen in het dashboard witte rook van achter. Dit is foute boel voor de zekerheid was ik even langs de opel dealer gereden. De dealer kijkt de auto na en schrok zich letterlijk kapot blijkt van alles aan de hand te zijn, de koppakking ligt eruit zeiden
ze en aan de verse olie te zien lijkt het alsof de auto gespoeld was en willens en wetens snel te koop is gezet (maar dat mochten ze niet hardop zeggen) Ook de waterpomp was verkeerd gemonteerd letterlijk met montagekit vastgelijmd dit mag helemaal niet! Ook waren de remmen NIET goed deze waren helemaal versleten, ik vervoer hier mijn gezin in en ben enorm geschrokken. Ook 1 handrem kabel zat los de andere was helemaal gerafeld. De auto was in zo'n slechte staat dat de dealer er nog geen eens een testrit mee wou maken. Ze vonden het zo sneu dat ze uit coulance de auto hebben nagekeken voor alleen onderzoekskosten. De verkoper deed er niets mee en zei dat ik zelf maar moest uitzoeken.
Leeftijd, km stand?

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Begin met de emoties weg te laten. Of het geld waarmee u de auto gekocht heeft afkomstig is van een erfenis, uw eigen spaarrekening, een lening of een krantenwijkje is niet relevant.

Wat betreft de "allerlei problemen" zijn die samen te vatten tot een lekker koppakking en de perikelen en foutmeldingen die daarmee samengaan.

Dat remblokjes wellicht ook binnen enige tijd aan vervanging toe zijn, dat gebeurt nu eenmaal bij tweedehands auto's.
Als de auto recent een kleine beurt heeft gehad volgens schema is verse olie ook niks geks. Mijn 18 jaar oude auto met 265.000 kilometer op de teller heeft vorige maand zijn jaarlijkse onderhoud gehad inclusief verse olie en als ik hem nu te koop zet betekent dat echt niet dat ik iets probeer te verdoezelen. Maar simpelweg is het juist een goed teken dat ik naast het uitvoeren van de wettelijke APK keuring ook preventief periodiek onderhoud laat uivoeren.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Op trustpilot is volgens Asma Nabizadeh het bedrijf echter een top bedrijf, ze heeft er een Toyota Pirus gekocht. Goed geholpen, duidelijke communicatie. Prima rijdt top! Leuk bedrijf.

Maar zoek ik eventjes op Asma Nabizadeh, dan vind ik een interview in het AD over een Afgaanse vluchteling uit 2016: ' Ze zit in de tweede klas van de mavo op het Walburg College in Zwijndrecht'

Dus de nu 23 jarige voormalige Afgaanse vluchteling heeft een Toyota Prius gekocht bij dat bedrijf en die is echt helemaal top? Of zouden er meerdere Asma Nabizadeh in de regio Ridderkerk . Zwijndrecht leven?

Even bij de KvK kijken, Wacht eens eventjes, de eigenaar van Cheap auto' s heet Nabizadeh, O.

Oh oh, het zou toch niet zo zijn dat familie van de eigenaar fake reviews achterlaat op Trustpilot? Dat op die manier klanten in het ooitje worden genomen?

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door witte angora »

Och, ze zullen er vast wel goede koffie hebben.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Autobedrijf Cheap.

Jacobse en van Es weer terug in Nederland?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door Nijogeth »

We kunnen grappen maken hoeveel we willen, maar Asma is mijn beste maatje.

RFdeBoer
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jul 2020 18:51

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door RFdeBoer »

NeoDutchio schreef:
16 feb 2024 15:31
Een koppakking kan altijd gaan lekken. Dat gebeurd soms bij nieuwe auto’s en dat dat gebeurd bij oudere auto’s.
Verse olie kan ook simpelweg betekenen dat er een oliebeurt gegeven is, dat moet bij elke auto elke zoveel kilometer.
Een distributieketting die vervangen is? Een riem vervang je, een ketting hoeft niet vervangen te worden.
Alle andere gebreken zouden simpel aan het daglicht gekomen zijn bij een aankoopkeuring. Als het zo extreem is. Wat voor de ene apk meester nog binnen de marge valt kan voor een ander al reden zijn voor afkeur.

Als je een auto gaat kopen kijk je niet alleen naar de auto. Kijk ook eens wat er nog meer staat. €8.000 is bij hun het hogere segment. Waarom staat er een duurdere auto tussen de schijnbaar normale handel in goedkopere auto’s?
Kijk ook eens naar de verkoper. Google en de eerste hit geeft Trustpilot met 75% slechte ervaringen. Ook op telefoonboek.nl komen ze niet goed uit de bus.
Al met al zou ik die verkoper al links laten liggen. Maar dat is mosterd na de maaltijd.

Als inderdaad de auto zo slecht is en de gebreken niet horen bij die auto met die kilometerstand en aanschafprijs (normale slijtage hoort men te dulden), dan kunt u rustig de verkoper via een juridisch traject aanpakken. Maar dat zal lastig worden. De handrem hoort vast en deugdelijk te zijn, dan zal een winst voor u zijn. Maar de remmen zal bewijs voor moeten komen. Als deze onder de APK norm zitten en er zat een nieuwe APK op, dan kunt u er iets mee.


Tja heel vervelend. Maar bij een occasion van € 8000,- zit natuurlijk gewoon garantie ook al is het geen BOVAG bedrijf.
Wettelijke bepalingen zijn hier duidelijk over lijkt mij. Helaas van te voren misschien niet voldoende het bedrijf gegoogeld, maar daar is niets meer aan te doen. Dus inderdaad het goede advies van hierboven opvolgen en naar de wetswinkel,. Op het bovenstaande nog een correctie vwb een distributie ketting. Reken maar dat die ook vervangen moeten worden bij alle 1.4 TSI motoren (VW, Seat, Skoda, Audi). Dat heeft de laatste jaren heel veel mensen zo rond de 1800 euro gekost als het buiten de garantie viel.

AdiPit
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2018 18:54

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door AdiPit »

Dealer is ook niet meer te vertrouwen, APK niet en BOVAG kan niet veel voor u doen.
Ik heb een occasion auto gekocht bij een bekende dealer in Amstelveen, €12.000 met ale garanties mogelijk. De auto was na aanrijding total losse met groette schade herstel, ik ben niet geïnformeerd. Na 6 manden alles geprobeerd en extra kosten gehad, heb ik van de dealer na nog €2.000 bijbetaling andere auto gekregen.
Dus, moet alleen met de dealer een oplossing vinden, en/of auto goed gecheckt voorden.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is natuurlijk ook wel de bedoeling een aankoopkeuring te laten doen als je geen kennis van auto's hebt.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door Har45 »

Nijogeth schreef:
21 feb 2024 19:01
Het is natuurlijk ook wel de bedoeling een aankoopkeuring te laten doen als je geen kennis van auto's hebt.
Enerzijds heeft u gelijk maar eigenlijk is het van de zotte om dit te moeten doen.
Een garage welke een auto aanbied dient gewoon een degelijk product te leveren.
Als een (Bovag) garantie geen zoden aan de dijk zet, zou een aankoop keuring dus eigenlijk standaard in het afleverpakket opgenomen dienen te worden.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Har45 schreef:
22 feb 2024 12:39
Nijogeth schreef:
21 feb 2024 19:01
Het is natuurlijk ook wel de bedoeling een aankoopkeuring te laten doen als je geen kennis van auto's hebt.
Enerzijds heeft u gelijk maar eigenlijk is het van de zotte om dit te moeten doen.
Een garage welke een auto aanbied dient gewoon een degelijk product te leveren.
Als een (Bovag) garantie geen zoden aan de dijk zet, zou een aankoop keuring dus eigenlijk standaard in het afleverpakket opgenomen dienen te worden.
Een degelijk product kent wel degelijk slijtage onderdelen. Al het onderhoud voorvloeiend uit de normale, verwachtte slijtage, is uitgesloten van (Bovag) garantie. Kortom, als het niet raar is dat bij een bepaalde kilometerstand al snel de distributieriem vervangen moet worden, dan valt dat niet onder garantie.

Een keuring kan een hoop ellende voorkomen.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door Har45 »

Speedy123 schreef:
22 feb 2024 13:25
Har45 schreef:
22 feb 2024 12:39
Nijogeth schreef:
21 feb 2024 19:01
Het is natuurlijk ook wel de bedoeling een aankoopkeuring te laten doen als je geen kennis van auto's hebt.
Enerzijds heeft u gelijk maar eigenlijk is het van de zotte om dit te moeten doen.
Een garage welke een auto aanbied dient gewoon een degelijk product te leveren.
Als een (Bovag) garantie geen zoden aan de dijk zet, zou een aankoop keuring dus eigenlijk standaard in het afleverpakket opgenomen dienen te worden.
Een degelijk product kent wel degelijk slijtage onderdelen. Al het onderhoud voorvloeiend uit de normale, verwachtte slijtage, is uitgesloten van (Bovag) garantie. Kortom, als het niet raar is dat bij een bepaalde kilometerstand al snel de distributieriem vervangen moet worden, dan valt dat niet onder garantie.

Een keuring kan een hoop ellende voorkomen.
Nogmaals ik ben het eens dat het een hoop ellende kan voorkomen een aankoopkeuring, MAAR het zou niet nodig moeten zijn. NU wordt steeds weer bij gebreken de schuld bij de koper neergelegd (dom van je had je maar een aankoop keuring laten doen) eigenlijk blijf het gewoon de schuld van de garagist en zeker bij een bovag dealer.
De garage dient de auto gewoon conform de norm van de fabrikant de auto af te leveren ( zonder extra kosten)

Ik citeer:

BOVAG Garantie heeft een duur van 12 maanden en dekt gebreken die binnen de garantieperiode zijn ontstaan of die niet zichtbaar waren bij aankoop. Onder een gebrek wordt verstaan dat een onderdeel stuk is of door slijtage niet meer aan de norm voldoet die de fabrikant aan het onderdeel heeft gesteld.


De Bovag stelt specifiek voor de distributieriem (ketting) dat deze minimaal 10.000 km of 6 maanden dient mee te gaan.
Laatst gewijzigd door Har45 op 22 feb 2024 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auto met gebreken gekocht bij autobedrijf Cheap te Ridderkerk

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn reactie was op de man die een auto kocht die total loss is geweest. Dat kun je alleen al zelf zien door het kenteken te checken.

Plaats reactie