Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door riddert »

@kuklos, ts kocht een Twingo, deze zijn er alleen maar met digitale instrumenten

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
10 aug 2023 18:07
Moneyman schreef:
10 aug 2023 17:35
kuklos schreef:
10 aug 2023 10:41
Display wijst op elektronische kilometertellers, en niet op die simpele analoge dingen. De auto's van Jenz die voor die bedragen verkoht worden hebben echt geen elektronische displays, die zijn puur van die oude analoge dingen die enkel werken als je rijdt.
Ook dit is niets meer dan een aanname. Er zijn zat oude barrels die desondanks gewoon een digitaal displaytje hebben.
Niet bij Jenz. En dat is geen aanname.
Onzin. Je zit er gewoon naast. De auto van TS had een digitaal display.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
10 aug 2023 17:28
Geen wrak meer aanbieden? Dat kan prima, maar dan dien je die ook zo aan te bieden en niet als auto waar je een jaar in moet kunnen rijden..
Denk alleen niet dat je veel kopers krijgt ( ook niet voor stuivers ) voor een wrak te koop.
Ik neem aan dat een prijs van onder de 1000 euro betekent dat je dat sowieso zo aanbiedt.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
10 aug 2023 17:35
En dat is dus de aanname die jij tot een feit maakt. Het is simpelweg géén feit dat de auto gerepareerd is of gereden heeft. En aangezien je Alfatrion het doen van aannames verwijt, is het nogal hypocriet dat je je eigen standpunten vervolgens wél op aannames baseert.
Aannames? Ik zal het nog een keer uitleggen:
Letterlijk een maand later stopt de auto wat blijkt schakelbak kapot, auto rijdt niet verder.
De auto rijdt niet meer, die is kapot. Letterlijk de woorden van TS.
En daarna:
Daarna werkte de kilometer teller soms
Als de auto niet kon rijden, hoe kon je merken dat de kilometerteller soms niet werkte? Ik geloof niet in hogere machten en ik denk ook niet dat iemand met een toverstaf in de weer geweest is. En toch moet er iets gebeurd zijn tussen het moment dat de auto niet meer kon rijden en het moment dat de auto wel reed waardoor te merken was dat de kilometerteller soms niet werkte.
Maar in plaats van deze nutteloze discussie, geeft u dan eens aan hoe het kan dat als een auto kapot is en niet meer kan rijden er toch op een later moment te merken is dat een kilometerteller soms niet werkt? Door de auto te slepen met een sleepkabel? Duwen anderen de auto over de weg? Ik ben benieuwd naar uw theorie.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
10 aug 2023 18:56
kuklos schreef:
10 aug 2023 18:07
Moneyman schreef:
10 aug 2023 17:35

Ook dit is niets meer dan een aanname. Er zijn zat oude barrels die desondanks gewoon een digitaal displaytje hebben.
Niet bij Jenz. En dat is geen aanname.
Onzin. Je zit er gewoon naast. De auto van TS had een digitaal display.
Zoals ik al gezegd heb in deze discussie, ik ken Jenz.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
10 aug 2023 19:50
Maar in plaats van deze nutteloze discussie, geeft u dan eens aan hoe het kan dat als een auto kapot is en niet meer kan rijden er toch op een later moment te merken is dat een kilometerteller soms niet werkt?
Het scherm gaat soms wel aan en soms niet. Maar dat kun je zelf ook bedenken.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
10 aug 2023 19:54
Moneyman schreef:
10 aug 2023 18:56
kuklos schreef:
10 aug 2023 18:07


Niet bij Jenz. En dat is geen aanname.
Onzin. Je zit er gewoon naast. De auto van TS had een digitaal display.
Zoals ik al gezegd heb in deze discussie, ik ken Jenz.
Hier durf ik me wel in te mengen. De Twingo heeft van mk1 tot nu iedere keer een digitaal dashboard gehad. Wel een enkele keer een analoge toerenteller, maar iedere keer een digitale snelheidsmeter.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
10 aug 2023 20:01
NeoDutchio schreef:
10 aug 2023 19:50
Maar in plaats van deze nutteloze discussie, geeft u dan eens aan hoe het kan dat als een auto kapot is en niet meer kan rijden er toch op een later moment te merken is dat een kilometerteller soms niet werkt?
Het scherm gaat soms wel aan en soms niet. Maar dat kun je zelf ook bedenken.
Er staat niet dat het scherm soms aan en uit gaat, er staat dat de kilometerteller het niet doet. Dat kan je enkel opvatten als de daadwerkelijke kilometerteller, maar ook de snelheidsmeter. In de volksmond heten die vaak hetzelfde. Het scherm bestaat uit veel meer dan alleen een kilometerteller. Ik zie niet in waarom "scherm" en "kilometerteller" hetzelfde zou zijn.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
10 aug 2023 20:01
NeoDutchio schreef:
10 aug 2023 19:50
Maar in plaats van deze nutteloze discussie, geeft u dan eens aan hoe het kan dat als een auto kapot is en niet meer kan rijden er toch op een later moment te merken is dat een kilometerteller soms niet werkt?
Het scherm gaat soms wel aan en soms niet. Maar dat kun je zelf ook bedenken.
Nee, wat jij schrijft staat gewoon niet in het openingsbericht:
Michellesharita schreef:
03 aug 2023 22:52
Daarna werkte de kilometer teller soms

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het scherm van de kilometerteller. Het punt is dat je het niet weet en er een aanname over maakt.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
10 aug 2023 20:22
Het scherm van de kilometerteller. Het punt is dat je het niet weet en er een aanname over maakt.
Nee, dat staat er gewoon niet. Er staat de de kilometerteller soms werkte. Jij doet hier de aanname dat TS het moet hebben over het scherm van de kilometerteller.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
10 aug 2023 19:54
Moneyman schreef:
10 aug 2023 18:56
kuklos schreef:
10 aug 2023 18:07


Niet bij Jenz. En dat is geen aanname.
Onzin. Je zit er gewoon naast. De auto van TS had een digitaal display.
Zoals ik al gezegd heb in deze discussie, ik ken Jenz.
Dat zei ik, volgens mij.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
10 aug 2023 20:16
Michellesharita schreef:
03 aug 2023 22:52
Daarna werkte de kilometer teller soms
Ik denk eerder dat het een kwestie is van een minder goede beheersing van het Nederlands, of gedoe met de smartphone. Iets met automatisch aanvullen of zo. Dat er iets moet staan als: 'Daarnaast werkte de kilometer teller soms'. Althans, ik hou rekening met die mogelijkheid, want ik begreep de constructie in de OP vanaf het begin ook al niet.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
10 aug 2023 19:50
Moneyman schreef:
10 aug 2023 17:35
En dat is dus de aanname die jij tot een feit maakt. Het is simpelweg géén feit dat de auto gerepareerd is of gereden heeft. En aangezien je Alfatrion het doen van aannames verwijt, is het nogal hypocriet dat je je eigen standpunten vervolgens wél op aannames baseert.
Aannames? Ik zal het nog een keer uitleggen:
Letterlijk een maand later stopt de auto wat blijkt schakelbak kapot, auto rijdt niet verder.
De auto rijdt niet meer, die is kapot. Letterlijk de woorden van TS.
En daarna:
Daarna werkte de kilometer teller soms
Als de auto niet kon rijden, hoe kon je merken dat de kilometerteller soms niet werkte? Ik geloof niet in hogere machten en ik denk ook niet dat iemand met een toverstaf in de weer geweest is. En toch moet er iets gebeurd zijn tussen het moment dat de auto niet meer kon rijden en het moment dat de auto wel reed waardoor te merken was dat de kilometerteller soms niet werkte.
Maar in plaats van deze nutteloze discussie, geeft u dan eens aan hoe het kan dat als een auto kapot is en niet meer kan rijden er toch op een later moment te merken is dat een kilometerteller soms niet werkt? Door de auto te slepen met een sleepkabel? Duwen anderen de auto over de weg? Ik ben benieuwd naar uw theorie.
Je kunt er héél veel woorden aan weiden, maar het blijft niets meer dan een mógelijke verklaring (ook wel bekend als “een aanname”).

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
10 aug 2023 19:54
Moneyman schreef:
10 aug 2023 18:56
kuklos schreef:
10 aug 2023 18:07


Niet bij Jenz. En dat is geen aanname.
Onzin. Je zit er gewoon naast. De auto van TS had een digitaal display.
Zoals ik al gezegd heb in deze discussie, ik ken Jenz.
Ja leuk :lol: maar je zit ernaast. Een Twingo had altijd een display.

Stug blijven volhouden met non-argumenten siert je niet.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
11 aug 2023 00:08
Je kunt er héél veel woorden aan weiden, maar het blijft niets meer dan een mógelijke verklaring (ook wel bekend als “een aanname”).
Hoe voorspelbaar, wederom geen antwoord. Want reageren blijft belangrijker dat iets willen zeggen.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
11 aug 2023 08:12
Moneyman schreef:
11 aug 2023 00:08
Je kunt er héél veel woorden aan weiden, maar het blijft niets meer dan een mógelijke verklaring (ook wel bekend als “een aanname”).
Hoe voorspelbaar, wederom geen antwoord. Want reageren blijft belangrijker dat iets willen zeggen.
:roll: lezen helpt, Neo... je antwoorden staan al lang en breed in het topic. Jammer dat je blijkbaar steeds dit soort antwoorden nodig hebt als het op inhoud niet meer lukt.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Toch zijn de regels niet overal duidelijk blijkt. Vandaag een leuke uitspraak over een auto gekocht voor 1350 euro waarvan binnen 2 maanden de koppeling kapot ging. Rechter noemt dit het risico van de koper (!!)
Tussen partijen staat vast dat de auto ongeveer 2,5 maand na de koop een gebrek aan de koppeling vertoonde. Gelet op de (zeer hoge) leeftijd van de auto en de (zeer lage) aanschafprijs heeft [eiser01] het feit dat de auto na een paar maanden een gebrek vertoonde voor zijn risico genomen en dit kan niet op [gedaagde01] worden afgewenteld. Daarbij geldt dat de auto zonder garantie is gekocht. Het had in dit verband op de weg van [eiser01] gelegen om een onderzoek te laten verrichten naar de technische staat van de auto voordat hij tot de koop overging. Behalve een standaard APK is niet gesteld of gebleken dat [eiser01] dit heeft gedaan, waarmee hij de goede en de slechte kansen met betrekking tot de staat van de auto heeft geaccepteerd.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/#!/de ... rue&idx=24

NB gelukkig zitten rechters er ook wel eens naast, dus dit is niet zaligmakend maar toch....

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door Moneyman »

StevieNL81 schreef:
21 aug 2023 13:12
NB gelukkig zitten rechters er ook wel eens naast, dus dit is niet zaligmakend maar toch....
Haha het zijn net mensen. Eigenwijze kantonrechters heb je nu eenmaal. De hogere rechtspraak is het gelukkig wel veel meer eens, en de meeste kantonrechters volgen de lijn van de hogere rechtspraak natuurlijk wel.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig prevaleert af en toe nog het gezonde verstand.

Plaats reactie