Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Michellesharita
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2023 22:44

Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door Michellesharita »

Op 28 juni heb ik een auto gekocht bij jenzcars in Haarlem, via marktplaats een Renault twingo gezien. Bij aankomst gevraagd naar een proefrit. Proefrit gemaakt, nog aan de medewerker of eigenaar van jenzcars gevraagd of er nog dingen gemaakt moet worden. Aangezien het mijn eerste auto is. Meneer gaf aan dat alles nagekeken is.
Letterlijk een maand later stopt de auto wat blijkt schakelbak kapot, auto rijdt niet verder. Daarna werkte de kilometer teller soms
Ik raad deze bedrijf zwaar af, met pijn in me hart moest ik het weg doen. En ben gelijk 850 euro armer plus geen auto

witte angora
Berichten: 30807
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat bedrijf ken ik heel goed, in die zin dat ik er één keer geweest ben om naar een auto te kijken. Wat ik gezien en gehoord heb was voldoende om er nooit meer terug te keren.

Twee dingen:
- Neem altijd iemand mee die verstand van zaken heeft als je een auto wil kopen, of laat een aankoopkeuring doen.
- Realiseer je dat een auto onder de 1000 euro gegarandeerd problemen heeft. Immers, degene die hem heeft ingeruild, heeft er niet meer dan 100 of 150 euro voor gekregen. Serieus, ga je een goede auto wegdoen voor zo weinig geld? Een heel enkele handelaar repareert datgene wat kapot is en biedt hem dan aan. Maar dan weet je ook waarom dat ding ingeruild is, en datgene wat kapot was, is gerepareerd. Maar die handelaren zal je met een vergrootglas moeten zoeken. Ik vond de mijne indertijd ergens onder Den Haag of zo, na een maand zoeken. Daar heb ik uiteindelijk 5 jaar mee gereden, tot afgelopen voorjaar.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door thecure »

Michellesharita schreef:
03 aug 2023 22:52
Op 28 juni heb ik een auto gekocht bij jenzcars in Haarlem, via marktplaats een Renault twingo gezien. Bij aankomst gevraagd naar een proefrit. Proefrit gemaakt, nog aan de medewerker of eigenaar van jenzcars gevraagd of er nog dingen gemaakt moet worden. Aangezien het mijn eerste auto is. Meneer gaf aan dat alles nagekeken is.
Letterlijk een maand later stopt de auto wat blijkt schakelbak kapot, auto rijdt niet verder. Daarna werkte de kilometer teller soms
Ik raad deze bedrijf zwaar af, met pijn in me hart moest ik het weg doen. En ben gelijk 850 euro armer plus geen auto
Leeftijd? Geen garantie afgesproken?
Kon de auto niet meer gemaakt worden?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar, je hebt tijdens de testrit niets gemerkt aan de schakelbak? Want dan kan het dus gewoon slijtage zijn geweest waarbij uiteindelijk de bak de geest heeft gegeven. Uiteindelijk doet elke versnellingsbak dat een keer. Het kan dan echter ook verkeerd gebruik zijn geweest.

Als de bak tijdens de testrit al moeilijk deed, dan wist je dat de prijs daarom zo laag was.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door thecure »

Voor 850 koop je niet eens een fatsoenlijke elektrische fiets.
Ik raad je aan meer geld uit te geven aan een auto.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door Nevyn »

thecure schreef:
04 aug 2023 11:02
Voor 850 koop je niet eens een fatsoenlijke elektrische fiets.
Ik raad je aan meer geld uit te geven aan een auto.
Als ik bij mijn garage een auto voor 850 euro koop, weet ik zeker dat hij goed is.
Ik raad ook aan (als het geld aanwezig is) in een duurdere categorie te kijken, maar dan wel eerst te zoeken naar een vertrouwd bedrijf met goede recensies

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door jonis »

thecure schreef:
04 aug 2023 11:02
Voor 850 koop je niet eens een fatsoenlijke elektrische fiets.
Ik raad je aan meer geld uit te geven aan een auto.
Ook dat is geen garantie: meer geld uitgeven.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Wat ik in het verhaal eigenlijk mis is dat u de verkoper niet van de gebreken op de hoogte heeft gebracht omdat er in goed overleg tot een bevredigende oplossing gekomen zou kunnen worden.
Een kapotte versnellingsbak is heel relatief omdat er meerdere externe oorzaken kunnen zijn waardoor de versnellingsbak niet meer wil schakelen.
U bent wat dat betreft wel in het nadeel omdat u de Twingo inmiddels van de hand heeft gedaan en daarmee niet meer aan kunt tonen dat de versnellingsbak bij aanvang al defect was.
U kunt dit autobedrijf wel afraden maar alleen op basis van uw eigen ervaring en uw ervaring hoeft niet voor iedereen van toepassing te zijn.
Misschien mosterd na de maaltijd maar raadpleeg de website van het RDW een keer en geef het kenteken van de Twingo in en als de Twingo een nieuwe eigenaar heeft zou het ook kunnen zijn dat de opkoper u heeft benadeeld.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door scontra »

[email protected] schreef:
04 aug 2023 13:24
Erwin3......., misschien is het wel verstandig om uw gebruikersnaam te veranderen ?!

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik raad u aan om de volgende keer bij een BOVAG garage te kopen, inclusief BOVAG garantie.
Tevens is een aankoopkeuring bij een andere BOVAG garage verstandig.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door Nevyn »

Seinhuis schreef:
04 aug 2023 15:07
Ik raad u aan om de volgende keer bij een BOVAG garage te kopen, inclusief BOVAG garantie.
Tevens is een aankoopkeuring bij een andere BOVAG garage verstandig.
Maar dan moet je een auto boven de 3000 euro kopen

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door Ivo.w »

De auto moet "conform" zijn als u hem koopt van een handelaar.

Dat betekent dat de auto moet voldoen aan de verwachtingen die u er van mag hebben. Hoe hoog die verwachtingen 'mogen' zijn bij een tweedehands auto, hangt af van onder andere de aanschafprijs, de leeftijd en de kilometerstand van de auto.

Bij een auto van minder dan 1000 euro, die waarschijnlijk ook aardig op leeftijd was en mogelijk ook al veel kilometers had gereden, mag je verwachten dat de auto simpelweg aan het einde van de technische levensduur is en dat er elk moment iets kapot kan gaan waarvan de reparatiekosten zo hoog zijn dat de auto door het defect economisch gezien total-loss is. Ook mag je bij auto's uit die prijsklasse verwachten dat onderdelen die onderhevig zijn aan 'normale slijtage' zoals banden, remmen, ruitenwissers, uitlaat, accu enz binnen afzienbare tijd wel eens vervangen moeten worden.

En ja, soms heb je met zo'n wagentje geluk en gaat hij wonder boven wonder nog 2 of 3 jaar mee zonder hoge kosten. Maar dat is eerder regel dan uitzondering.

Wil je een beetje zekerheid in de huidige auto-markt dan moet je al snel richting de €5000,- gaan uitgeven bij een garage die ook nog een paar maanden volledige garantie durft te geven.
En ook dan zullen diverse delen al enige mate van slijtage vertonen en kom je bijna elke onderhoudsbeurt wel iets tegen wat vernieuwd moet worden. Want ook auto's van €5000,- hebben al wat kilometers gereden en zijn zeker niet nieuw meer.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door kuklos »

Michellesharita schreef:
03 aug 2023 22:52
Ik raad deze bedrijf zwaar af, met pijn in me hart moest ik het weg doen. En ben gelijk 850 euro armer plus geen auto
Dit bedrijf, niet deze bedrijf.

Wat zei de verkoper toen je hem erop aansprak?

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Me hart mag wel?😁

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door kuklos »

Oeps, gemist.

witte angora
Berichten: 30807
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:
04 aug 2023 20:24
Michellesharita schreef:
03 aug 2023 22:52
Ik raad deze bedrijf zwaar af, met pijn in me hart moest ik het weg doen. En ben gelijk 850 euro armer plus geen auto
Dit bedrijf, niet deze bedrijf.

Wat zei de verkoper toen je hem erop aansprak?
Dat de auto perfect was, en dat het aan TS zelf ligt. Dat kan ik je zo al vertellen.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
05 aug 2023 06:52
kuklos schreef:
04 aug 2023 20:24
Michellesharita schreef:
03 aug 2023 22:52
Ik raad deze bedrijf zwaar af, met pijn in me hart moest ik het weg doen. En ben gelijk 850 euro armer plus geen auto
Dit bedrijf, niet deze bedrijf.

Wat zei de verkoper toen je hem erop aansprak?
Dat de auto perfect was, en dat het aan TS zelf ligt. Dat kan ik je zo al vertellen.
Uit het openingsbericht blijkt daar weinig van.

Jenz verkoopt over het algemeen oude auto's tegen een lage prijs, dus zelf zal ik daar niet snel een auto kopen. Maar als je daar een auto gekocht hebt en deze gaat stuk veel sneller dan je zou verwachten moet je in elk geval de verkoper op de hoogte stellen en die de kans geven de auto te repareren.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ivo.w schreef:
04 aug 2023 17:58
Dat betekent dat de auto moet voldoen aan de verwachtingen die u er van mag hebben. Hoe hoog die verwachtingen 'mogen' zijn bij een tweedehands auto, hangt af van onder andere de aanschafprijs, de leeftijd en de kilometerstand van de auto.
Er mag verwacht worden dat de auto geschikt is om daarmee veilig op de weg te rijden. Immers, daarvoor wordt de auto verkocht. Met een defecte koppeling kun je niet rijden. Het eerste jaar na aflevering wordt vermoed dat alles wat nu aanwezig is reeds bij aflevering aanwezig was. En dus wordt er vermoed dat de auto non-conform is. De vraag is vervolgens of de verkoper tegenbewijs kan leveren dat de auto conform is. Dat de auto op leeftijd is, veel kilometers op de teller heeft, en/of voor lage prijs is verkocht is onvoldoende om als daadwerkelijk bewijs van het tegendeel te kunnen gelden.
Ivo.w schreef:
04 aug 2023 17:58
Bij een auto van minder dan 1000 euro, die waarschijnlijk ook aardig op leeftijd was en mogelijk ook al veel kilometers had gereden, mag je verwachten dat de auto simpelweg aan het einde van de technische levensduur is en dat er elk moment iets kapot kan gaan waarvan de reparatiekosten zo hoog zijn dat de auto door het defect economisch gezien total-loss is.
Er zijn genoeg auto in deze categorie, die door de rechter non-conform worden beoordeeld. Je ziet hier over het hoofd dat de auto verkocht wordt met het doel om daarmee op de weg te rijden.

Natuurlijk heeft een tweedehandse auto naar zijn aard slijtage, en zullen onderdelen als gevolg daarvan eerder defect raken dan bij een nieuwe auto. Dit brengt met zich ook een conforme auto in het eerste jaar te maken kan krijgen met onderdelen die defect raken en deelname aan het verkeer in de weg staan, omdat dit beïnvloed wordt door hoe de auto wordt gebruikt. Iemand die veel kilometers maakt zal eerder tegen problemen aanlopen, dan iemand die weinig kilometers maakt. Maar van het defecte onderdeel moet wel beredeneerd moeten kunnen worden dat het op het moment van aflevering in een dergelijke staat was dat de verkoper niet tot vervanging daarvan hoefde over te gaan.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
05 aug 2023 13:32
Er mag verwacht worden dat de auto geschikt is om daarmee veilig op de weg te rijden. Immers, daarvoor wordt de auto verkocht. Met een defecte koppeling kun je niet rijden. Het eerste jaar na aflevering wordt vermoed dat alles wat nu aanwezig is reeds bij aflevering aanwezig was. En dus wordt er vermoed dat de auto non-conform is. De vraag is vervolgens of de verkoper tegenbewijs kan leveren dat de auto conform is. Dat de auto op leeftijd is, veel kilometers op de teller heeft, en/of voor lage prijs is verkocht is onvoldoende om als daadwerkelijk bewijs van het tegendeel te kunnen gelden.
Non-conformiteit is in dit geval geen punt, daar het om een versnellingsbak gaat. Als die al kapot was, dan had je dat gemerkt, dat kun je niet verdoezelen. Die is dus door slijtage kapot gegaan (en ja, dat kan in een maand gebeuren) of door verkeerd gebruik (dat kan al binnen een dag gebeuren).

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Auto van Jenzcars stopt er na een maand mee

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
05 aug 2023 15:27
Non-conformiteit is in dit geval geen punt, daar het om een versnellingsbak gaat. Als die al kapot was, dan had je dat gemerkt, dat kun je niet verdoezelen. Die is dus door slijtage kapot gegaan (en ja, dat kan in een maand gebeuren) of door verkeerd gebruik (dat kan al binnen een dag gebeuren).
Waarom is een auto met een versnellingsbak die 50 meter na de koop defect gaat als gevolg van slijtage geschikt om daarmee aan het verkeer deel te nemen?

Plaats reactie