LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] autobedrijf Siewes

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door riddert »

De auto's die je noemt hebben nog geen kenteken, moeten nog een NL kenteken krijgen.

De Lupo, daar staat gewoon M-2005, modeljaar 2005. Dat doen zoveel van dit type handelaren. Het is ook niet verboden, alleen voor de mensen die er niet op letten kunnen zich belazerd voelen.

Je kunt er een prima auto kopen, maar enig onderzoek naar de auto is gewenst. En dus niet blind kopen alleen op prijs.

Alle ingeruilde auto's die al een NL kenteken hebben worden gewoon getoont.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Er staat toch echt bouwjaar 2005 in de advertentie
PRIJS 4.999,- Marge
VERZEKER WA VANAF € 8,- p/m meer info?
BOUWJAAR: 2005
KM-STAND: 48.126
CARROSSERIE: Hatchback
AANTAL DEUREN: 3
KLEUR: Zilver metallic
BRANDSTOF: Benzine
VERMOGEN: 44 kw / 60 pk
MOTOR INHOUD: 1390 CC
TRANSMISSIE: Handgeschakeld, 5 versn.
GEWICHT: 870 kg
De auto's die je noemt hebben nog geen kenteken, moeten nog een NL kenteken krijgen
Oh, ja

Kijk dan voor de lol eens naar de volgende auto :
Renault espace 3.0 TXT V6 -24V aut.

Deze auto heeft aan de achterzijde wel degelijk een kenteken, maar is zodanig gefotografeerd dat dit niet leesbaar is, en aan de voorkant, wat wel te lezen zou zijn, is het kenteken verwijderd

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door sjoegel »

Gezien de praktijken met de kentekenfoto's en de garantie zou ik met een grote boog om dit bedrijf rijden en er ver weg van blijven.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik heb ook eens naar die Lupo gekeken en het kenteken is bij de rdw niet bekend, vreemd want hoe komen ze dan aan de platen? Het eerder hier geplaatste kenteken is niet die van deze lupo maar van een andere auto. Leo kan die dan ook maar beter verwijderen. Siewes heeft nog al wat import auto's van jonge leeftijd en dat roept op zijn minst vragen op, zijn het schade auto's, gestolen auto's of is er een constructie bedacht om ze eerst te exporteren en daarna weer goedkoop terug te halen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

@ronald,

Ik heb mijn posting aangepast , zat typefout in het kenteken, maar de posdting klopt verder wel

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door ronald g »

Zou het niet kunnen zijn dat Siewes een constructie heeft bedacht waarbij op papier de auto's worden exporteert en later weer geïmporteerd worden zonder ooit het land uit geweest te zijn. Dit kan bpm en btw technisch een hoop voordeel opleveren. Je kunt dan ook lekker rommelen met km standen want die zijn nog niet bekend.

Adventure
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:58

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door Adventure »

Eigenlijk zijn wij maar over één ding tevreden voor wat betreft de Fa. Siewes.
En dat is het uiteindelijk binnen 24uur terugstorten v/h aankoopbedrag van de Audi A2 die wij daar destijds (voorjaar 2010) hadden gekocht.

Deze auto stond bij hun op het terrein met 80000km. op de klok.
Dit was conform de gebruikerssporen op de auto reëel. Dus géén alarmbellen.
De verkopende partij weet het voor de rest ook allemaal goed "aan te kleden" en wint daarmee het vertrouwen van 'n potentiële koper.
Kortom: wij waren de dolgelukkige eigenaren v/e Audi A2.
Echter voordat de levering geschiedde heb ik deze auto laten checken bij de importeur. En aan de hand van deze gegevens de koop direkt ongedaan laten maken. Dit had nog wat voeten in de aarde maar wij kregen het volledige bedrag retour. :D

Aan de hand van de gegevens v/d importeur bleek o.a dat het portier van de A2 was overgespoten. Tja... dan zie je daar géén gebruikssporen op. Maar dat het laatst geregistreerde onderhoud in 2007 was gedaan bij een kilometerstand van 169000 op de klok. :shock:
De Fa. Siewes gaf te kennen hiervan niet op de hoogte te zijn en zouden het geld terugstorten. Ik heb ze de uitdraai van de importeur aangeboden maar deze hoefde zij niet te hebben. :roll:

De betreffende A2 bleef onaangepast bij hun op de site staan... hoe lang weet ik niet maar nu staat hij er niet meer op. Ik vrees dus dat er nu iemand rondrijdt in een auto met 80000km op de teller die ruim 3 jaar daarvoor al meer dan het dubbele had gelopen. :oops:

In hun koopcontracten hebben zij e.e.a. wat aansprakelijkheid betreft goed opgenomen dus wij zijn dolgelukkig met het feit dat wij ons geld terug hebben gekregen. Fa. Siewes bedankt. :mrgreen:

Maar goed.... rijdt u nu in een Audi A2 met kenteken: 06-LBB-6 dan spijt het mij enorm maar uw auto heeft waarschijnlijk inmiddels meer dan 200000km. gelopen.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee,

Gr.

Adventure!
Laatst gewijzigd door Adventure op 01 apr 2011 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.

1of4
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2011 20:37

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door 1of4 »

Ik heb onlangs ook aangifte gedaan toen bleek dat de gekochte auto 100.000 km meer had gelopen dan waarvoor deze was verkocht. Dit naast allerlei andere zaken zoals: bouwjaar, onderhoud historie, land van herkomst, etc die niet klopte met het geen in de (internet)advertentie via bv. autotrader werd gemeld. Ik ben van plan autotrader hierover in te lichten en hen te vragen aktie te ondernemen
De dealer heeft tijdens een onderhouds beurt mij op deze afwijkende kilometerstand attent gemaakt en ons deze gegevens verstrekt. De kilometers an onderhoudsbeurten worden bij de meeste merken bijgehouden en de informatie is via het dealer netwerk te raadplegen. Dealers werken hier graag aan mee aangezien dit ook in hun voordeel is.
Ik stel voor dat mensen met een niet kloppende kilometrage ook aangifte doen bij de politie om zo gezamelijk een vuist te maken tegen autobedrijf Siewes voor schadeloosstelling en zo deze illegale praktijken te stoppen en verdere slachtoffers van deze oplichtings praktijken te voorkomen. De politie stuurt de aangiftes door naar het buro in Ijselmuiden voor verder onderzoek.
!! Schaam je niet en doe aub aangifte tegen autobedrijf Siewes. Samen staan we sterker !!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Adventure schreef:Eigenlijk zijn wij maar over één ding tevreden voor wat betreft de Fa. Siewes.
En dat is het uiteindelijk binnen 24uur terugstorten v/h aankoopbedrag van de Audi A2 die wij daar destijds (voorjaar 2009) hadden gekocht.

Deze auto stond bij hun op het terrein met 80000km. op de klok.
Dit was conform de gebruikerssporen op de auto reëel. Dus géén alarmbellen.
De verkopende partij weet het voor de rest ook allemaal goed "aan te kleden" en wint daarmee het vertrouwen van 'n potentiële koper.
Kortom: wij waren de dolgelukkige eigenaren v/e Audi A2.
Echter voordat de levering geschiedde heb ik deze auto laten checken bij de importeur. En aan de hand van deze gegevens de koop direkt ongedaan laten maken. Dit had nog wat voeten in de aarde maar wij kregen het volledige bedrag retour. :D

Aan de hand van de gegevens v/d importeur bleek o.a dat het portier van de A2 was overgespoten. Tja... dan zie je daar géén gebruikssporen op. Maar dat het laatst geregistreerde onderhoud in 2007 was gedaan bij een kilometerstand van 169000 op de klok. :shock:
De Fa. Siewes gaf te kennen hiervan niet op de hoogte te zijn en zouden het geld terugstorten. Ik heb ze de uitdraai van de importeur aangeboden maar deze hoefde zij niet te hebben. :roll:

De betreffende A2 bleef onaangepast bij hun op de site staan... hoe lang weet ik niet maar nu staat hij er niet meer op. Ik vrees dus dat er nu iemand rondrijdt in een auto met 80000km op de teller die ruim 3 jaar daarvoor al meer dan het dubbele had gelopen. :oops:

In hun koopcontracten hebben zij e.e.a. wat aansprakelijkheid betreft goed opgenomen dus wij zijn dolgelukkig met het feit dat wij ons geld terug hebben gekregen. Fa. Siewes bedankt. :mrgreen:

Maar goed.... rijdt u nu in een Audi A2 met kenteken: 06-LBB-6 dan spijt het mij enorm maar uw auto heeft waarschijnlijk inmiddels meer dan 200000km. gelopen.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee,

Gr.

Adventure!
U geeft aan deze auto begin 2009 te hebben gekocht (en geretourneerd) maar dat kan nooit met dit kenteken geweest zijn, dit kenteken is namelijk van mei 2010!

De auto moet dus een ander kenteken hebben gehad toen u de auto kocht, hoe bent u erachter gekomen dat het vorige kenteken is vervangen door deze?

Toos71
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 mar 2011 14:49

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door Toos71 »

Siewes heeft tot nu toe geen enkel teken van leven gegeven op onze mails en aangetekende brief. Wij zijn benieuwd of hij nog over de brug gaat komen met een compensatie of met het volledig ongedaan maken van de verkoop. Er hebben inmiddels al meerdere mensen aangifte gedaan en ik verzoek nogmaals alle gedupeerden om aangifte te doen tegen deze schoften.

Adventure
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:58

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door Adventure »

U geeft aan deze auto begin 2009 te hebben gekocht (en geretourneerd) maar dat kan nooit met dit kenteken geweest zijn, dit kenteken is namelijk van mei 2010!

De auto moet dus een ander kenteken hebben gehad toen u de auto kocht, hoe bent u erachter gekomen dat het vorige kenteken is vervangen door deze?
Excuus.... u heeft helemaal gelijk. :oops:
Ik heb mij echter niet vergist in het kenteken maar in het jaartal.
Aangezien wij nu in 2011 leven bedoelde ik in mijn eerdere bericht 2010.

De auto hebben wij nooit opgehaald... laat staan geretourneerd maar het kenteken is correct, want dat hadden wij destijds ook nodig voor de verzekering.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Adventure schreef:
U geeft aan deze auto begin 2009 te hebben gekocht (en geretourneerd) maar dat kan nooit met dit kenteken geweest zijn, dit kenteken is namelijk van mei 2010!

De auto moet dus een ander kenteken hebben gehad toen u de auto kocht, hoe bent u erachter gekomen dat het vorige kenteken is vervangen door deze?
Excuus.... u heeft helemaal gelijk. :oops:
Ik heb mij echter niet vergist in het kenteken maar in het jaartal.
Aangezien wij nu in 2011 leven bedoelde ik in mijn eerdere bericht 2010.

De auto hebben wij nooit opgehaald... laat staan geretourneerd maar het kenteken is correct, want dat hadden wij destijds ook nodig voor de verzekering.
Ok, duidelijk. Dank u wel voor de uitleg!

De auto is al sinds mei vorig jaar op naam gesteld. Dit kan betekenen dat de auto vrij snel nadat u "afhaakte" alsnog is verkocht of dat ze de auto nog hebben (of zelf gebruiken)

Hoewel het voor een diesel uit 2001 natuurlijk geen extreme kilometerstand is hadden ze u wel eerlijk de stand moeten mededelen. Waren er geen "boekjes" bij de auto o.i.d.?

Dat een garage werkelijk niet op de hoogte is kan misschien wel eens gebeuren (niet vaak) maar dan zou je inderdaad wel verwachten dat men de advertentie aanpast op de site. Dat men dit niet heeft gedaan laat duidelijk zien dat Sieuwes onbetrouwbaar is!

Het is goed dat u zonder problemen de koop kon ontbinden, maar eigenlijk had u daar in dit geval ook gewoon recht op!

Adventure
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2011 15:58

Re: autobedrijf Siewes

Ongelezen bericht door Adventure »

jlthkoch schreef:
Ok, duidelijk. Dank u wel voor de uitleg!

De auto is al sinds mei vorig jaar op naam gesteld. Dit kan betekenen dat de auto vrij snel nadat u "afhaakte" alsnog is verkocht of dat ze de auto nog hebben (of zelf gebruiken)

Hoewel het voor een diesel uit 2001 natuurlijk geen extreme kilometerstand is hadden ze u wel eerlijk de stand moeten mededelen. Waren er geen "boekjes" bij de auto o.i.d.?

Dat een garage werkelijk niet op de hoogte is kan misschien wel eens gebeuren (niet vaak) maar dan zou je inderdaad wel verwachten dat men de advertentie aanpast op de site. Dat men dit niet heeft gedaan laat duidelijk zien dat Sieuwes onbetrouwbaar is!

Het is goed dat u zonder problemen de koop kon ontbinden, maar eigenlijk had u daar in dit geval ook gewoon recht op!
Een diesel uit 2001 met in 2007 als zo'n 170.000km... zeg zo'n 25.000km. per jaar. Stel... als dit zo door zou zijn gegaan stond er in 2010 ongeveer 245.000km. op de teller. Voor 'n diesel... mwa.. OK dat kan nog wel.
Echter verkoop je die dus nooit 8000 euro.

Boekjes zouden worden bijgeleverd.... maar na controle in het systeem v/d importeur zijn wij afgehaakt.
Boekjes zijn overigens makkelijk te krijgen en te manipuleren.

Maar goed... Siewes was eens maar nooit meer... en ik raad het iedereen af om daar zaken mee te doen.

Gesloten