LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autohandelaar wil koop ongedaan maken

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
pino0709
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2008 18:34

Autohandelaar wil koop ongedaan maken

Ongelezen bericht door pino0709 »

Ik heb mijn auto (bj 1996) verkocht aan een autohandelaar (zonder koop van een andere auto), dus contant geld. Omdat de APK bijna verlopen was heb ik de auto op mijn kosten ook nog APK laten keuren. Is zonder problemen goed gekeurd. De autohandelaar maakt vervolgens zelf wat onkosten (poetsen e.d.) aan de auto en verkoopt de auto door aan een klant. Nu komt de klant terug met de auto, dat ze de koop ongedaan wil maken omdat de auto helemaal rot is. De handelaar heeft de koop met zijn klant ongedaan gemaakt. Nu belt hij mij op met bovenstaand verhaal en dat ik de auto maar terug moet nemen. Dit gesprek is niet uitermate vriendelijk verlopen. Ik kreeg dreigement op dreigement. Ik ben ook nog bij de betreffende handelaar geweest om te praten. Ik wist niet dat de auto rot is. Ik heb nooit onder de auto gelegen en heb de auto zelf ook maar een paar maanden in bezit gehad. Wat nu te doen?? Ik ben toch niet verplicht om de auto terug te nemen. Hij heeft de auto zo van me gekocht.

citroencx20tre
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2005 18:49

Re: Autohandelaar wil koop ongedaan maken

Ongelezen bericht door citroencx20tre »

je hebt helemaal niks meer met de handelaar te maken in feite want gekocht is gekocht.

verder heeft iedereen ook een onderzoeksplicht en meldingsplicht.

daarbij wat is er rot aan de auto?
als hij net is apk gekeurd zou in praktijk de auto niet zo slecht kunnen zijn?

pino0709
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2008 18:34

Re: Autohandelaar wil koop ongedaan maken

Ongelezen bericht door pino0709 »

ik heb idd een meldingsplicht, maar ik wist niet dat de auto rot is.
Schijnbaar is de wielkast verrot, maar de auto is goedgekeurd dus volgens mij kan het hooguit een gaatje zijn en dan nog eens niet in een dragend gedeelte.

Gouda
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 dec 2005 21:42

Re: Autohandelaar wil koop ongedaan maken

Ongelezen bericht door Gouda »

Als handelaar wordt hij geacht deskundig te zijn en te weten wat hij koopt. Een rare situatie dus.....

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: Autohandelaar wil koop ongedaan maken

Ongelezen bericht door Joers »

kortom...die handelaar laten zitten en je niet druk maken. Had hij maar beter moeten kijken! Hij heeft m gekocht, klaar!

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Autohandelaar wil koop ongedaan maken

Ongelezen bericht door een »

De handelaar had natuurlijk de auto even moeten bekijken. Dat is zijn vak en nu moet hij niet zeuren! Pech voor hem.

Lekker dat hem 't niet is opgevallen toen hij de auto voor verkoop even nakeek....of zou hij dat helemaal niet gedaan hebben....niet eens een afleverbeurtje? Geeft wel aan wat voor handelaar het is.

Overigens wel vreemd dat het bij APK niet opgevallen is.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Autohandelaar wil koop ongedaan maken

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Pino,
Ik heb nooit onder de auto gelegen en heb de auto zelf ook maar een paar maanden in bezit gehad.
Ik heb mijn auto (bj 1996) verkocht aan een autohandelaar (zonder koop van een andere auto), dus contant geld ]

Zo maar een vraag :
Ben je zelf een particulier of iemand die ook hobbymatig / beroepsmatig in auto´s handelt , en heb je misschien al eerder een auto aan deze handelaar verkocht?

Gesloten