BOVAG garantie nadat dealer failliet gaat?

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
WimBr45
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2023 11:55

BOVAG garantie nadat dealer failliet gaat?

Ongelezen bericht door WimBr45 »

Ik heb bij de door mij in september 2022 gekochte auto bij een officiële Mercedes Benz dealer, BOVAG garantie. De dealer is inmiddels failliet en bij navraag bij BOVAG naar de voortgang van mijn garantie ( nog 4 maanden )blijkt dat
die als gevolg van het faillissement is komen te vervallen.
BOVAG verkoopt een label:geen garantie! Dat wist ik niet, wordt ook nergens vermeld.Advies BOVAG: voor betaling van mijn rekening moet ik bij de curator zijn. Heeft iemand ervaring hiermee?
Gr. Wim

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BOVAG garantie nadat dealer failliet gaat?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt een overeenkomst met de dealer, dus daar moet je inderdaad aankloppen. En als die failliet is, bij de curator. Je hebt géén garantie bij of overeenkomst met Bovag.

Wat wél overeind blijft, is de fabrieksgarantie. Die loopt via de importeur.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: BOVAG garantie nadat dealer failliet gaat?

Ongelezen bericht door 16again »

WimBr45 schreef:
13 jun 2023 12:21
BOVAG verkoopt een label:geen garantie! Dat wist ik niet, wordt ook nergens vermeld.
https://www.bovag.nl/veelgestelde-vrage ... ienst=none
Het bedrijf waar ik de auto met BOVAG Garantie heb aangeschaft, is failliet. Wie neemt de garantie over?
De garantie wordt door de verkoper gegeven en gaat niet over op een ander BOVAG-lid of BOVAG zelf. Als u een beroep wilt doen op de garantie, kunt u dit verzoek indienen bij de curator die de afwikkeling van het faillissement doet.

Plaats reactie