LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de goede stompetoren c.q. ANWB/Bovag Bemiddelingsburo

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
hook
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2006 22:36

de goede stompetoren c.q. ANWB/Bovag Bemiddelingsburo

Ongelezen bericht door hook »

in oktober 2005 heb ik een auto gekocht bij de fa de Goede in Stompetoren nl. een Toyota Avensis Wagon uit 2001 met Bovag garantie.
Twee keer ben ik teruggeweest in de garantie-periode met een raar geluidje(resontie onder de motorkap).
De eerste keer werd er niets gedaan.Het geluid bleef.
Hierna heb ik een garantie-afloopkeuring laten doen bij de merkdealer.
Zij constateerden ook een resonatie maar de oorzaak bleek niet bekend.
Weer terug naar de Goede en na de tweede keer leek het geluid minder.Met het idee van melding in de garantie-periode (dus garantie)en het idee dat het probleem is opgelost, ben ik verder gaan rijden
In de zomer van 2006 bleek het geluid weer terug en erger geworden.
Mijn garage in mijn woonplaats waar ik al jaren kom conststeerde een defect van het inlaatspruitstuk een bekend probleem met dit type auto.Kosten ca 500 euro!!
Ik wilde het probleem op laten lossen door de Goede en heb ze hiervoor schriftelijk benaderd(aangetekend).
Hier kreeg ik geeen reactie op waardoor ik in eerste instantie de geschillencommisie heb benaderd.Zij attendeerden mij op de mogelijkheid van het bemiddeligsburo vamn de Bovag/ANWB .Dit zou kosten schelen.
Uiteindelijk gaven zij de Goede gelijk doordat de garantieafloopkeuring niets bijzonders had geconststeerd.Hier was ik het niet mee eens omdat het probleem geconstateerd werd in de garantie-periode.
Op dat moment wist niemand van de betrokken partijen nog wat het probleem was.Op naar de geschillencommisie maar daar werd mijn verzoek niet behandeld omdat het afgezen was door het bem.buro(?)
Geen goede beurt van de Goede maar ook niet van het bemiddelingsburo.
Uiteindelijk heb ik het probleem door mijn eigen garage laten verhelpen,kassa:500 euro.Ik overweeg mijn rechtsbijstandverzekering in te schakelen.
Heeft iemand tips en ook fijne ervaringen met de Goede c.q. het bemiddelingsburo ANWB/Bovag?

citro
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2007 16:06

Re: de goede stompetoren c.q. ANWB/Bovag Bemiddelingsburo

Ongelezen bericht door citro »

Vervelend voor jullie om te lezen, maar voor mij wel erg prettig. Heb ERG slechte ervaringen met Autobedrijf De Goede uit Stompetoren. Is lang verhaal, maar één advies: koop daar nooit je auto. Het blijkt uiteindelijk maar weer: goedkoop is duurkoop.

Klein voordeeltje: als je auto weer eens bij hen is, krijg je gratis een leenauto mee. Service is verder 0,0. Je wordt soms onbeschoft te woord gestaan. Laat alle afspraken zwart op wit zetten. Mondelinge afspraken komen ze niet na.

Ze doen hun best om je een auto te laten kopen. Daarna doen ze niets meer voor je.

Wel rot, Hook, dat het bemiddelingsbureau niets oploste. Erg frustrerend. Kan me goed voorstellen dat je rechtsbijstand in wilt schakelen! Succes ermee! (en ik ben erg benieuwd hoe het afloopt...)

Gesloten