LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service Suzuki dealer

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Mitsi
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2018 17:44

Slechte service Suzuki dealer

Ongelezen bericht door Mitsi »

In feb n 2e hands mitsubishi colt automaat gekocht bij Schilder Emmeloord.

Bij de eerste rit, bij het wegrijden stoplicht, n knal en de auto ging niet meer voor of achteruit. Op nieuw gestart en het ging weer.
Auto wilde regelmatig niet achteruit rijden.
Dealer gebeld: kom maar langs brengen we hem naar Mitsubishi.
Auto gebracht maar is nooit naar Mitsubishi gebracht. Wel mee gereden alles is goed???

Op n avond heb ik met horten en stoten naar huis kunnen komen. Volgende dag: auto deed niets meer.
Schilder gebeld: ik kom m wel halen. Toen ik om 16.00 belde wanneer de auto gehaald zou worden werd er door men Schilder gezegd: Je woont tever weg (20km).

Auto laten slepen 125 euro
2 dagen vrij moeten nemen

Auto is door men Schilder mee gereden niets ad hand.

Ik ben zelf gaan bellen met Mitsubishi dealers: is de versnelling s robot gebeurd vaak. Dit had meteen geconstateerd kunnen worxen middels doormeten.

Ik heb geeist dat de auto naar n mitsubishi dealer zou gaan. Pas na 4 dagen antwoord dat dit mocht.
Helaas te laat want de auto stopte er weer mee.
Weer slepen weer vrije dagen op nemen.
Men Schilder vindt dat ik maar moet zorgen dat ik mee kan rijden naar mn werk en aan alle kosten heeft hij geen boodschap

De auto is na 4 maanden eindelijk gerepareerd .
Men Schilder heeft geen excuus aangeboden in tegendeel

Mijn kosten: 700 euro.
Ik heb men Schilder via n aangetekende brief aansprakelijk gesteld maar die heeft hij geweigerd.

Ik vraag mij af of ik dit zo maar moet laten gebeuren of dat ik er iets mee kan

stofzuigertje

Re: Slechte service Suzuki dealer

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kreeg je een leen auto en hoe was de garantie op jou aankoop?

Bovag garantie of .... want een Dealer is meestal wel beter dan handelaar maar ik weet niet welk bouwjaar en Km deze is.....
Ook zij verkopen wel eens wat zo meenemen en iets meer info kan ook beter antwoord opleveren.

Mitsi
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2018 17:44

Re: Slechte service Suzuki dealer

Ongelezen bericht door Mitsi »

Geen leen auto.172.000 km 2008
Heb 4 maanden moeten zeuren om n reparatie en ik weet uit goed geïnformeerde bron dat hij niet van plan was om er een nieuwe schakelrobot in te zetten maar een gereviseerde.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Slechte service Suzuki dealer

Ongelezen bericht door thecure »

Na tien jaar kun je een defect verwachten aan de automaat. Dit zijn complexe stukken techniek.
Ik vind de kosten nog meevallen. Meestal moeten ze gereviseerd worden voor het dubbele.
Wat was de prijs van de auto?

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Slechte service Suzuki dealer

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

@thecure: het is geen traditionele automaat maar een gerobotiseerde handbak (dus eigenlijk een handbak met een koppeling die "automatisch" wordt bedient). Ik ben met je eens dat het reviseren van een automaatbak wezenlijk duurder is.
@Mitsi: het is niet nodig om een nieuwe schakelrobot te monteren, een gereviseerde is net zo goed.
Is trouwens een bekende kwaal en niet alleen bij Mitsubishi, ook o.a. de Alfa selespeed werkte met een gelijkwaardig systeem (en ook veel problemen).

v.d.Heyden

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Slechte service Suzuki dealer

Ongelezen bericht door thecure »

Nou ook prima, maar in ieder geval complexer dan een schakelauto.

Gesloten