LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Distrubutie ketting THP 1,6 motor

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Distrubutie ketting THP 1,6 motor

Ongelezen bericht door thecure »

Ja, en? Wat voegt dit toe? Dit topic gaat over de thp motor. Deze motor heeft serieuze problemen.
Dat je een HDI en vti gehad hebt is leuk, maar niet relevant.

Moneyman
Berichten: 30102
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Distrubutie ketting THP 1,6 motor

Ongelezen bericht door Moneyman »

thecure schreef:
27 dec 2018 18:59
Ja, en? Wat voegt dit toe? Dit topic gaat over de thp motor. Deze motor heeft serieuze problemen.
Dat je een HDI en vti gehad hebt is leuk, maar niet relevant.
Het is wel degelijk relevant, want het relativeert de stelling “nooit meer Peugeot”.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Distrubutie ketting THP 1,6 motor

Ongelezen bericht door thecure »

Moneyman schreef:
27 dec 2018 20:27
thecure schreef:
27 dec 2018 18:59
Ja, en? Wat voegt dit toe? Dit topic gaat over de thp motor. Deze motor heeft serieuze problemen.
Dat je een HDI en vti gehad hebt is leuk, maar niet relevant.
Het is wel degelijk relevant, want het relativeert de stelling “nooit meer Peugeot”.
Ja zo kan je natuurlijk wel even doorgaan, sommige mensen hebben slechte ervaringen bij merk X, anderen bij merk Y.

Dat iemand met andere typen motoren goede ervaringen heeft, maakt het niet minder erg dat er mensen zijn met problemen aan hun thp motor, met hoge kosten als gevolg.
peugeot zou deze mensen schadeloos moeten stellen, dat is de essentie van dit topic.

Moneyman
Berichten: 30102
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Distrubutie ketting THP 1,6 motor

Ongelezen bericht door Moneyman »

thecure schreef:
31 dec 2018 09:47
Moneyman schreef:
27 dec 2018 20:27
thecure schreef:
27 dec 2018 18:59
Ja, en? Wat voegt dit toe? Dit topic gaat over de thp motor. Deze motor heeft serieuze problemen.
Dat je een HDI en vti gehad hebt is leuk, maar niet relevant.
Het is wel degelijk relevant, want het relativeert de stelling “nooit meer Peugeot”.
Ja zo kan je natuurlijk wel even doorgaan, sommige mensen hebben slechte ervaringen bij merk X, anderen bij merk Y.

Dat iemand met andere typen motoren goede ervaringen heeft, maakt het niet minder erg dat er mensen zijn met problemen aan hun thp motor, met hoge kosten als gevolg.
peugeot zou deze mensen schadeloos moeten stellen, dat is de essentie van dit topic.
Je mist het punt wat met de opmerking werd gemaakt.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Distrubutie ketting THP 1,6 motor

Ongelezen bericht door thecure »

Welk punt dan?

Moneyman
Berichten: 30102
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Distrubutie ketting THP 1,6 motor

Ongelezen bericht door Moneyman »

thecure schreef:
01 jan 2019 00:39
Welk punt dan?
Het punt wat ik hier al noemde.
Moneyman schreef:
27 dec 2018 20:27
thecure schreef:
27 dec 2018 18:59
Ja, en? Wat voegt dit toe? Dit topic gaat over de thp motor. Deze motor heeft serieuze problemen.
Dat je een HDI en vti gehad hebt is leuk, maar niet relevant.
Het is wel degelijk relevant, want het relativeert de stelling “nooit meer Peugeot”.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Distrubutie ketting THP 1,6 motor

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

ravi.kallan schreef:
27 dec 2018 00:57
Marcelvenema schreef:
03 apr 2018 15:27
Ook ik zit voor de 2de keer met dit probleem.
De eerste keer had ik garantie en had de auto 54000 km gelopen.En nu 110 .000 en weer problemen met vervuiling en distributie. Ik had gehoopt met de nieuwe ketting probleemloos te zijn gesteld. Nu mag ik de kosten zelf gaan dragen. NOOIT MAAR DAN OOK NOOIT EEN PEUGOET MEER..
Groetjes Marcel
Stelling nooit meer vind ik zeer overtrokken.
Ik ben eigenaar geweest van 2 peugoet's een 307 uit 2002 en 207 uit 2010

De 307 was een HDi, nieuw gekocht in 2002 door mijn vader en in 2007 door mij overgenomen ivm mijn eerste VT baan. Bij overname stond er al dik 100000km op de teller. Heb toen een probleem gehad met brandstof inspuiting ofzo. Auto schoot daardoor in veilige modus. Kosten plaatje was rond de 1600euro, mijn geluk is dat vaders het des tijds heeft vergoed :)
Wij waren meer dan zeer tevreden over de auto. Hebben op eerder genoemde euvel, alleen een dynamo probleem gehad, kosen daarvan iets van 100 a 200 euro.
De auto maakte flink wat kilometers, en werd dealer onderhouden. Met enig sinds pijn in het hard en een kilometerstand van dik 333000 op de teller afscheid genomen en ingeruild voor een nieuwe 207 1.6 VTi in juli 2010.
Wat een heerlijke auto om te rijden. Met heel veel plezier heb ik daar 6 jaar in gereden. Reden van afscheid was dat ik een leaseauto kreeg. De 207 had ong 140 a 150000 km gereden. In die 6 jaar tijd, buiten normaal onderhoud, bobine problemen gehad (ong 150) en nieuwe accu (ong 150). De 207 verbruikte wel aardig wat olie, ong 1liter per 15000km.

Genoeg redenen dus om nooit een Peugeot met HDi motor te nemen. Kan ik ook uit eigen ervaring beamen. Overigens is het niet alleen het merk/type, maar ook de garage waar je 'm brengt, een factor van belang. Ik had een locale garage waar meer werd verkloot dan gerepareerd.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Distrubutie ketting THP 1,6 motor

Ongelezen bericht door thecure »

Moneyman schreef:
01 jan 2019 01:38
thecure schreef:
01 jan 2019 00:39
Welk punt dan?
Het punt wat ik hier al noemde.
Wacht even hoor, ik ben het even kwijt. Dit topic gaat over mensen die flinke hoge kosten moeten maken om hun Thp motor gerepareerd te krijgen.
Dit terwijl het defect een bekend euvel is en het gevolg is van een slechte constructie van de ketting. Er is ook een uitzending van radar aan gewijd waar de woordvoerster diverse beloften deed.

Moet je voorstellen dat je als gezinnetje zo'n relatief jonge auto hebt en je ervan uitgaat dat je wel wat jaren vooruitkunt met normaal onderhoud.
Dan wordt je opeens geconfronteerd met duizenden euro's reparatie kosten.
Wat denk je dat dat voor impact heeft voor zo'n gezin?
Voor velen is dat een grote hap uit hun budget .
Vervolgens geeft Peugeot ook nog eens niet thuis.

Vind je het dan gek dat deze mensen zeggen: voor mij nooit meer Peugeot?

En dan komt er op het forum in dit topic iemand langs die met totaal andere motoren toevallig een keer wel een goede ervaring met Peugeot heeft.

Ja so what? Diegene die het overkomt gaat dan heus niet anders over Peugeot denken. Die ziet alleen dat hij zijn spaarrekening naar de Peugeot dealer moet overmaken.

En dan rij je elke keer in de auto met de angst dat er weer wat stuk gaat.
En inruilen kan ook niet want niemand wil meer een Thp hebben.

Dus daarom is dat bericht over die andere motoren compleet niet relevant voor dit topic.

Gesloten