Een droom die in duigen viel

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Een droom die in duigen viel

Ongelezen bericht door Har45 »

Autobedrijf: Broekhuis Zwolle Stellantis
Nikolaus Ottostraat 11 8013 NG Zwolle (Jeep)


Broekhuis adverteerde met een Jeep Renegade uit 2021 met nog geen 9000 km op de teller.
Deze werd omschreven als bijna nieuw, verder stond er onder andere vermeld dat je de reisbestemming kon selecteren en het fullmap navigatiesysteem brengt u snel waar u moet zijn.
Na telefonisch contact met adviseur Zaterdag 16 februari vanuit Arnhem vetrokken om een proefrit te maken met deze Jeep Renegade.
De auto werd klaar gezet voor de proefrit en het feest kon beginnen.
De auto bleek van buiten niet zo nieuw als waar ermee geadverteerd werd, want aan de bijrijders deur zit behoorlijke schade.
Waar de adviseur na afloop van de proefrit laconiek over deed ( ach deukje wordt wel gemaakt)

Ook de Fullmap navigatie zit niet in de auto maar ook hier ook weer een laconieke reactie dat hiermee bedoeld wordt dat je zelf met de telefoon (android) de navigatie moet regelen.

De hoedenplank en gereedschapstas ontbreken maar zouden ook bij aflevering in de auto liggen

Een lakstift kon er wel bijgeleverd worden tegen betaling van een extra 15 euro..

Uiteindelijk wel een koopovereenkomst op laten maken met daarin benoemd dat bij aflevering de deur gerepareerd zal zijn, de lakstift geleverd gaat worden, en de auto vrij is van gebreken .

Er was een prijs overeen gekomen, echter in de geprinte koop overeenkomst werd een andere prijs benoemd ( 600 euro duurder) dus die weigerde ik te tekenen.

Opnieuw koopovereenkomst uitgedraaid en dat bleek ineens niet een koopovereenkomst maar een offerte.

Toen wel een koopovereenkomst met de juiste prijs maar niet de afgesproken punten op de koopovereenkomst

En ja hoor bij Broekhuis is niet bij 3 maar bij 4 maal scheepsrecht dus nogmaals een koopovereenkomst uitgedraaid welke ik uiteindelijk wel ondertekend heb.

Een kopie van de koopovereenkomst kon op dat moment ineens niet geprint worden maar die zou de adviseur direct naar mijn mailadres verzenden.
Helaas kreeg ik deze pas bijna een week later op vrijdag 23 februari uiteindelijk per mail ( na een herinnering mijnerzijds).

Een NAP rapport mocht alleen op de computer ingezien worden ( geen hardcopie)
21 februari een appje ontvangen van de adviseur dat de auto 2 maart opgehaald kan worden.

Door al het bovenstaande had ik een onderbuik gevoel ontwikkeld bij deze adviseur en heb ik meteen gereageerd dat de auto niet feestelijk onthuld hoeft te worden. Dan kunnen we namelijk voordat we afrekenen de schade van de deur controleren of die gemaakt is. En of de antenne hoedenplank noodsleutel voor panorama dak en dopsleutel voor wielen aan boord zijn. Antwoord van adviseur was “Noteer ik dat”.

1 maart een telefoontje van adviseur met de vraag hoelaat dat we zaterdag komen, gezegd dat wij om 11 uur komen waarop de reactie nou dat past net ( gaf mij gevoel dat de adviseur super druk zou zijn en ik er even tussendoor kon komen)

Afijn 2 maart de aflevering van de auto…….
De verkoopadviseur wil voordat ik de auto gezien had, mijn rijbewijs waarop ik hem hielp herinneren aan onze grote mensen afspraak dat ik eerst de auto wil controleren alvorens de auto te betalen of over te schrijven. Toen kwam het hoge woord eruit bij de adviseur dat de deuk niet gemaakt was, en ik moest maar over 14 dagen terugkomen om hem te laten maken.
Op dat moment heb ik mondeling de koopovereenkomst ontbonden op basis van wanprestatie (lekentaal).
Wat de officiële term gaat worden voor ontbinden laat ik aan onze juridisch adviseur over.

Het vertrouwen in de eerlijkheid van Broekhuis is tot 0 punt gedaald, de adviseur heeft diverse keren aan kunnen geven dat de auto nog niet voor aflevering gereed was. Maar heeft dit verzaakt en gokte waarschijnlijk erop dat wij zo verliefd waren op de auto en daarom wel zouden instemmen met een mondelinge afspraak van terugkomen.

Al het bovenstaande in overweging nemende zou het ons niks verbazen dat het een discussiepunt zou gaan worden en Broekhuis helemaal niks meer wilde maken, daarnaast hebben wij na deze voorvallen ook geen vertrouwen in de bij aflevering beloofde en te betalen jaarbeurt van Broekhuis.

Waar de heer Hendricus Broekhuis in 1932 de visie had van Hoge en constante kwaliteit van producten en betrouwbare en correcte benadering van klanten," waarmee hij een solide basis heeft gelegd voor een organisatie die uit zou groeien tot een van de grotere dealerbedrijven in Nederland.

Maakt deze huidige adviseur moedwillig diverse stappen om de visie de heer Hendricus Broekhuis te niet te doen. (Misschien gedreven door commissie of te wel eigen financieel gewin)

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Beste antwoord
Gekozen door Har45

Re: Een droom die in duigen viel

door DeZevendeHenk » 03 mar 2024 00:36

Jeetje, wat een uitstekende beschrijving van hoe mensen "erin gaan" met boter en suiker en uiteindelijk heb je zelf alle signalen genegeerd en ben je zelf ook verantwoordelijk en kan je jezelf wel voor je kop slaan. Iedereen die zegt dat hem dat nooit gebeurd is heeft een selectief geheugen en het beste dat je ervan mee kan nemen is dat je dat nooit meer gebeurd. En dan nog zijn ze zo geslepen...
Neem altijd iemand mee werkt voor mij.
kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Een droom die in duigen viel

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik snap niet dat je überhaupt die auto nog wilde hebben. Advertentie bleek gelogen, eerste koopovereenkomst alweer gelogen, dan zeg je toch direct nee en ga je toch niet elke keer opnieuw laten opmaken?

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Een droom die in duigen viel

Ongelezen bericht door Har45 »

kuklos schreef:
02 mar 2024 22:52
Ik snap niet dat je überhaupt die auto nog wilde hebben. Advertentie bleek gelogen, eerste koopovereenkomst alweer gelogen, dan zeg je toch direct nee en ga je toch niet elke keer opnieuw laten opmaken?
Kuklos rationeel gezien heb je (achteraf gezien) wel gelijk.

In eerste instantie waren de praktijken van de adviseur eigenlijk alleen maar irritant (de klant is koning is blijkbaar al lang niet meer, en goed personeel is ook al moeilijk te krijgen) maar omdat het type auto, de kleur en de prijsklasse mij aanstonden nam ik dit voor lief.

Wel had ik zekerheidshalve een kentekencheck gedaan bij Finnik en daarbij waren geen onregelmatigheden. ( geen import, schade auto of taxi etc)

De druppel was het niet nakomen van de zwart op wit gemaakte afspraken, waardoor het vertrouwen tot een 0 punt daalde.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Een droom die in duigen viel

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Jeetje, wat een uitstekende beschrijving van hoe mensen "erin gaan" met boter en suiker en uiteindelijk heb je zelf alle signalen genegeerd en ben je zelf ook verantwoordelijk en kan je jezelf wel voor je kop slaan. Iedereen die zegt dat hem dat nooit gebeurd is heeft een selectief geheugen en het beste dat je ervan mee kan nemen is dat je dat nooit meer gebeurd. En dan nog zijn ze zo geslepen...
Neem altijd iemand mee werkt voor mij.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Een droom die in duigen viel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Iemand meenemen doe ik ook altijd. En die krijgt de expliciete opdracht te zeggen wat ie denkt.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Een droom die in duigen viel

Ongelezen bericht door Har45 »

DezevendeHenk en Nijogeth Jullie hebben helemaal gelijk.
Waar ik dacht ....dit overkomt alleen andere ben ik er nu ook met open ogen ingetuind.
Ik zal jullie tip zeker opvolgen door in de verdere zoektocht iemand mee te nemen.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Een droom die in duigen viel

Ongelezen bericht door Ron5300 »

U heeft het koopcontract éénzijdig ontbonden en dan blijft de vraag of u door de 'adviseur' aan de koop gehouden wordt want u schrijft ook dat uw juridische hulp heeft gevraagd.
Mocht het zo zijn dat u aan het koopcontract gehouden wordt bestaat alsnog de kans dat u de auto dient af te nemen en is het niet verstandig om nu al elders een auto aan te schaffen.
Over de verkoopwijze van deze 'adviseur' kunt u een klacht bij Broekhuis auto's indienen want deze 'adviseur' is zeker niet klantvriendelijk bezig.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Een droom die in duigen viel

Ongelezen bericht door Har45 »

Beste Ron5300

Dank voor je reactie.
Broekhuis Zwolle heb ik uiteraard al per klachtenformulier benaderd, in dit formulier de koop ook schriftelijk (digitaal) ontbonden maar ook de naam en toenaam van de adviseur gezet.
Ik neem aan dat Broekhuis Zwolle vast op korte termijn met een storing reactie komt, vandaar ook meteen berichtgeving naar eigen juridisch adviseur.
Het kopen van een andere auto is voorlopig op een laag pitje gezet.
De intentie die ik heb met de plaatsing van dit bericht, is om andere mensen "te laten zien" dat zelfs een zelf benoemde criticus verblind kan worden door mooie dingen, de adviseurs handig gebruik maken van emoties van kopers en dat een BOVAG logo ook niet zalig makend is.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Een droom die in duigen viel

Ongelezen bericht door rwolters »

Als je te gevoelig bent voor “wil ik hebben”, is het verstandiger om voortaan iemand mee te nemen die rationeel naar de materie kijkt. Net als dat je een huis wilt kopen dat je een aankoopmakelaar laat onderhandelen zodat de emoties er buiten blijven.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Een droom die in duigen viel

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Har45 schreef:
03 mar 2024 09:12
De intentie die ik heb met de plaatsing van dit bericht, is om andere mensen "te laten zien" dat zelfs een zelf benoemde criticus verblind kan worden door mooie dingen, de adviseurs handig gebruik maken van emoties van kopers en dat een BOVAG logo ook niet zalig makend is.
Dat Bovag logo niet zaligmakend is hebben we hier eerder gezien. Echt verfrissend is dat een zelfbenoemd criticus eerlijk aangeeft zelf de boot in te zijn gegaan.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Een droom die in duigen viel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach ja, zo gaat dat. Je denkt “Die wil ik hebben!” en ineens lijken allerlei bezwaren weg te vallen en problemen te verdwijnen. Zonder dat je je dat realiseert, natuurlijk. Bovendien, dit is écht een hele mooie auto (motor, keuken, horloge, klok, vaas, telescoop, enz) voor dat geld! Iedereen is het wel eens overkomen — zo niet, dan komt het nog wel.
Gelukkig stond u net op tijd weer met beide voeten op de grond. Ik hoop dat de afwikkeling van de ontbinding verder geen problemen oplevert.

Dealerorganisaties worden de laatste jaren wel steeds groter, maar niet beter, is mijn indruk.

rdvj
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 feb 2024 10:20

Re: Een droom die in duigen viel

Ongelezen bericht door rdvj »

Goed dat er bij u uiteindelijk (ik was allang vertrokken na het eerste gesprek) een verstandslichtje is gaan branden. U heeft ook al gereageerd op trustpilot. Daar is 80% negatief.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Een droom die in duigen viel

Ongelezen bericht door Har45 »

Ron5300 schreef:
03 mar 2024 08:34
U heeft het koopcontract éénzijdig ontbonden en dan blijft de vraag of u door de 'adviseur' aan de koop gehouden wordt want u schrijft ook dat uw juridische hulp heeft gevraagd.
Mocht het zo zijn dat u aan het koopcontract gehouden wordt bestaat alsnog de kans dat u de auto dient af te nemen en is het niet verstandig om nu al elders een auto aan te schaffen.
Over de verkoopwijze van deze 'adviseur' kunt u een klacht bij Broekhuis auto's indienen want deze 'adviseur' is zeker niet klantvriendelijk bezig.
Gisteren 14 maart 2024 is officieel ook door Broekhuis Zwolle de koop (kosteloos) ontbonden.

Plaats reactie