LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Arco auto

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Lijpo
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2009 20:52

Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Lijpo »

Hallo allemaal, een aantal dagen geleden zag ik via internet een leuke auto staan precies waar ik naar op zoek was. Ik ben toen met de trein naar Arco auto toe gereisd, waar ik zogenaamd door de ophaal-service van Arco auto zou worden opgehaald, maar die hadden het toen zogenaamd heel druk dus moest ik maar een taxi pakken op eigen kosten, wat ik kreeg te horen toen ik op station hoofddorp stond. Toen ik daar aan kwam en vroeg naar de auto bleek die al zogenaamd net verkocht te zijn, maar ze hadden nog wel een andere auto’s van het zelfde merk/type staan. De auto was alleen 2000 euro duurder maar ja ik dacht jammer maar nu ik toch hier ben kan ik ook voor de andere auto’s kijken.
Ik had een leuke auto gezien waar ik vervolgens eerst een proefrit mee wou rijden, dit was niet mogelijk omdat hij in de showroom stond. Ik kon de auto wel reserveren zodat hij zogenaamd niet verkocht werd en volgende week terug kon komen. Ik had aangeboden om 100 euro te betalen maar de dealer zij dat ik minimaal 1000 euro moest betalen voor de garantie dat ik echt interesse had ik de auto. Dus ik dacht dat het allemaal goed zat, en heb het bedrag betaalt. Hij vermelde er mondeling bij als ik de auto niet goed vond dat ik het geldbedrag volledig terug zou krijgen.
Eenmaal thuis aan gekomen bleek de auto die zogenaamd was verkocht nog steeds op de site te staan als te koop. En de auto die ik van plan was om te kopen stond er ook op maar voor 2000,- euro goedkoper. Dus ik had helemaal geen vertrouwen meer in het zaakje en belde Arco auto op. Maar daar kreeg ik te horen dat ik na het geld kon fluiten
De gemaakte schriftelijk / mondeling overeen gekomen afspraken worden niet na gekomen.
Via wat rond surfen en lezen naar tientallen klachten van andere mensen over Arco auto’s kwam ik op deze site terecht en dacht dit verhaal moet er ook bij.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 dec 2014 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd.

Boontje2
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2009 17:45

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Boontje2 »

Hallo Lijpo,

Lees je bericht. Heb je de auto nu gekocht of niet? Wat ga je nu doen? rechtzaak aanspannen of iets anders? Mij is iets soortgelijks overkomen. Ik ben op zoek naar meerdere mensen die dit is overkomen bij Auto Arco. Wellicht kunnen we in contact komen om samen actie te ondernemen. Als je intresse hebt moet je dit maar kenbaar maken via deze site dan komen we wel in contact.

Groet,
Joost

Arco.Opgelicht
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2009 22:41

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Arco.Opgelicht »

Dezelfde ervaring opgedaan met Arco Auto, grote oplichters zijn het! Ik heb een e-mailadres geopend voor het verzamelen van klachten: [email protected].
Ik wil alle klachten verzamelen en bij de Consumentenautoriteit indienen. Op basis van de Wet op Oneerlijke handelspraktijken moeten we deze criminelen aan kunnen pakken... mijn aangetekende brief is al naar ze onderweg

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door cliff »

Nooit een aanbetaling doen voor een proefrit en zeker geen 1000 euro.(beetje dom).
Bij een proefrit is alleen een copie van je rijbewijs nodig.
Als je een aanbetaling doet dan koop je eigelijk de auto al.

Volgende keer gewoon naar een merk dealer gaan.

Goedkoop is duurkoop.

Succes.

Arco.Opgelicht
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2009 22:41

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Arco.Opgelicht »

Bedankt voor je 'advies' Cliff. Maar dit gaat net even ergens anders over.
Volgens Arco zijn ze aangesloten bij Nationale Autopas, navraag bij de Stichting NAP wijst uit dat ze geroyeerd zijn. Vanmiddag even langs gereden, er zit nog steeds een sticker bij ze op de ruit; en op de website(s) prijkt het label ook nog steeds. Ze maken zich simpelweg schuldig aan bedrog.... Ik heb een lange adem....

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door cliff »

Dan aangifte doen bij de politie en een jurist in handen nemen.
Was niet lullig bedoeld maar als je boodschappen bij AH doe vraag je toch ook een betaalbewijs.
Dus zeker als je grote bedragen betaal.

Gr

bartels jam
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 jul 2009 21:26

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door bartels jam »

Dus je laat de jurist de boodschappen doen bij AH en je klaagt de fabrikant van de airco aan bij het genootschap van de zuivelindustrie.

cliff
Berichten: 174
Lid geworden op: 19 apr 2009 11:11

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door cliff »

Ben je altijd zo beidehand???
Het slaat echt nergens op wat je nu schrijft.
Je werk zeker voor Arco.

Boontje2
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2009 17:45

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Boontje2 »

Beste allemaal,
Laten we de zaken alsjeblieft niet omdraaien. Als je een koop doet of aanbetaling doet, doe je dit in principe altijd te goeder trouw. Arco is een partij die van het te goeder trouw zijn misgruik/gebruik. Dit is onbehoorlijk en onbeschoft. Je bent dus niet dom wanneer je met Arco in zee bent gegaan.Je hebt je hoogst waarschijnlijk laten misleiden en bent te goeder trouw geweest. Het is dus maw niet jouw schuld als je een aanbetaling hebt gedaan voor iets anders dan je verwacht had.

Alpha Optima
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2009 18:59

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Alpha Optima »

L.S.

Onze cliënt was eind juni 2009 een koop overeengekomen met Arco Auto Hoofddorp. Deze auto werd niet geleverd volgens afspraak en technische mankementen aan het ingebouwde navigatiesysteem konden niet worden opgelost. Arco Auto ging op 4 juli 2009 akkoord met een annulering van de koop daar zij niet zoals afgesproken konden leveren. Overeengekomen werd dat de aanbetaling van 500,00 Euro terug zou worden gestort op het rekeningnummer van onze cliënt. Na 5 weken wachten heeft onze cliënt de vordering aan ons kantoor overgedragen.

E-mails werden door Arco Auto niet beantwoord. De telefoon werd wel beantwoord en wederom zou men er direct naar kijken en contact met ons opnemen. Faxen zijn door Arco Auto ontvangen en bevestigd maar actie is nog niet ondernomen.

Indien Arco Auto de zaak ZEER spoedig naar behoren oplost zullen wij de eerste zijn die ook dat hier melden, maar gezien de berichten op deze website en andere websites (o.a. autoweek) m.b.t Arco Auto's hebben wij er een hard hoofd in.

Wij zullen namens onze cliënt de zaak indien nodig juridisch aanhangig maken. Indien er meer gedupeerden zijn die reeds een kort geding dan wel ander juridisch traject hebben doorlopen inzake Arco Auto Hoofddorp; Laat het ons even weten: [email protected] Hopelijk kunnen zaken uit het verleden deze zaak helpen en eventuele oplichtingspraktijken een halt worden toegeroepen.

Met vriendelijke groet,

Alpha Optima Groep
Incasso en Creditmanagement

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Mallemalle »

goed te lezen dat een particulier ook hulp krijgt dmv inschakelen van een incassobureau

Arco.Opgelicht
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2009 22:41

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Arco.Opgelicht »

Check nu ook www.arco-auto.nl... jammer dat ze die site niet geclaimd hebben, en ik wel! Hier komen alle klachten die binnenkomen via [email protected] ook op te staan en de berichten over rechtszaken e.d. ook.
It ain't over till the fat lady sings!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door jor »

Heb je toestemming van Tros-Radar om een groot gedeelte van dit topic te kopiëren en op je ( niet werkende link ) site te zetten?

© TROS, alle rechten voorbehouden

matzwart
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2009 18:15

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door matzwart »

ook ik ben opgelicht door arco auto .

jaren heb ik gespaard om een auto te kunnen kopen ,
ik heb een proefrit gemaakt met een auto,en de auto gekocht.
de afspraak was dat de auto een week later werd afgeleverd ,
na het betalen (6*** euro) was de auto zogenaamd niet klaar.
er zat een kleine storing in en hij moest gerepareerd worden..
daarna het bekende verhaal, gewoon niets meer laten horen , nergens op reageren, ik ben gewoon mijn geld kwijt .

m.v.g anoniem.

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Er is genoeg te vinden op het i-net over de handelspraktijken van Arco auto's. Ik snap dan ook niet waarom er steeds nieuwe topics over aangemaakt moeten worden. Blijkbaar hebben de mensen niet van te voren even met google doorgezocht hoe en wat met deze garage, dus al worden er nog 180.000 topics aangemaakt, lezen mensen dat nog niet.

Ik zet ook wat vraagtekens bij Arco opgelicht en Alpha Optima, wat is exact hun verbondenheid? Zijn dit dezelfde personen? Wie zijn zij exact? Alpha Optima pretendeerd een incasso bureau te zijn, maar op de site lees ik een aantal vreemde zaken;

"Wegens familie omstamdigheden en de aansluitende vakantieperiode zijn wij van woensdag 1 juli tot donderdag 20 augustus gesloten!

Bezoek

Het bezoeken van ons kantoor is zonder afspraak niet mogelijk. Om de veiligheid van onze medewerkers te garanderen bevindt ons kantoor zich binnen een beveiligde en afgesloten omgeving welke zonder afspraak niet toegankelijk is. "

Behalve de spelfout wat opvalt, is het ook vreemd dat het personeel zich in een beveiligde omgeving bevind? en dat blijkbaar alle medewerkers gelijktijdig op vakantie gaan en lid zijn van dezelfde familie aangezien ze bijna twee maanden dicht zijn. Ook vreemd dat het op 13 september nog steeds vermeld staat op de site.

Maar desalniettemin plaatste dit bedrijf toch een bericht op 12/08/09. (dus tijdens de vakantie en familie omstandigheden)

Hoewel dit zeker niet hoeft te bewijzen dat er wat "aan de hand" is, is dit toch vreemd. Wat is exact de rol van de Alpha Optima groep? Willen ze geld verdienen? informatie inwinnen?

Op de site lees ik onder belangrijk;

"Telefoonnummers en faxnummers op onze websites zijn in het algemeen servicenummers en kosten u minimaal 35 eurocent per minuut.

De Alpha Optima Groep behoudt zich het recht voor deze internetsite op elk door haar gewenst moment te (laten) wijzigen of beëindigen, ook zonder voorafgaande melding hiervan. De Alpha Optima Groep is niet aansprakelijk voor de gevolgen van wijziging of beëindiging.

Ik ben generlei betrokken bij deze zaak, noch heb ik enig belang hierin. Ik heb dit gepost omdat ik een aantal vreemd vindt. Ik zou dus een ieder aanraden terughoudend te zijn met welke informatie men toe mailt tot dat men genoeg vertrouwen heeft. Het is tenslotte al erg genoeg dat men een slechte auto heeft gekocht of van zijn aanbetaling is "afgeholpen".
Laatst gewijzigd door Radar op 10 dec 2014 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link en persoonsgegevens verwijderd.

Alpha Optima
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2009 18:59

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Alpha Optima »

Beste Fuseekogel,

Wij begrijpen het wantrouwen naar alles en iedereen in deze zaak, echter heeft de Alpha Optima Groep (waaronder ook Jansz Consultancy valt) geen enkele relatie met Arco Auto/Auto Hoofddorp. Wij zijn gevestigd in Enschede in de Alpha Toren in het centrum. Deze toren is afgesloten voor onbevoegden en indien wij niet weten wie wij kunnen verwachten, openen wij niet standaard voor iedereen de deur aangezien wij ook in het verleden agressief en onjuist behandeld zijn door debiteuren. Vandaar bezoek op afsrpaak.

Na onze vakantie in juni hebben wij onze activiteiten moeten aanpassen vanwege ernstige gezondheid problemen van een familielid, een zaak die spijtig genoeg nog steeds voort sleept. Om toch zoveel mogelijk bereikbaar te zijn (wij zijn een familiebedrijf) hebben wij één en ander moeten wijzigen in de telefoonnummers en doorschakel centrale. Hierdoor zijn wij nu juist beter bereikbaar geworden.

We hopen u hiermee voldoende te hebben ingelicht. Mochten er nog vragen zijn dan kunt u ons bellen, e-mailen en/of faxen. U zult altijd antwoord op uw vragen ontvangen, iets dat men van Arco Auto/Auto Hoofddorp niet kunt zeggen.



Met vriendelijke groet,
H. Flietstra
Laatst gewijzigd door Radar op 10 dec 2014 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd.

Alpha Optima
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2009 18:59

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Alpha Optima »

Beste lezer,

Wij hebben na een lange periode van totaal geen contact uiteindelijk een goede overeenkomst met de advocaten kunnen sluiten. Onze cliënt is tevreden met de schadeloosstelling en daarmee is de individuele zaak van onze cliënt na lange tijd toch naar tevredenheid opgelost.

Zoals wij eerder hebben gemeld: Indien er een oplossing zou worden geboden die onze cliënt alsnog tevreden zou stellen, wij dit ook zouden melden op het forum. Bij deze!


Met vriendelijke groet,

De Alpha Optima Incasso Groep
Enschede

www.alphaoptima.nl

P. van den Berg
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2009 20:35

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door P. van den Berg »

De truc van deze heren is al jaren aan de gang!

Begonnen met HAC, Haarlemse Auto Centrale in Heemstede, daarna Zaanse Auto Service, daarna Arco Auto en nu ook DIE naam alom bekend en besmet is, is het Auto Hoofddorp geworden.
Ze zaaien dood en verderf en zoeken dan weer een 'schoon' plekje en een 'frisse' naam om de opgebouwde ellende achter zich te laten en weer als zijnde een nieuw bedrijf dezelfde trucjes toe te kunnen passen!
In deze omgeving is het alom bekend, maar de mensen daarbuiten zullen onwetend in de val lopen door het grote aanbod en de redelijke prijzen. De betrokkenheid/deskundigheid van het personeel is werkelijk dramatisch en de geboden garantie/service is simpelweg nul!

U bent gewaarschuwd................voor zover dat nog nodig was.......................

marcelino090
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2012 11:24

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door marcelino090 »

hoi ik heet marcel ik ben door frank jansz op gelight ben bijna voor 40.000 euro op gelight ik ken hem al 15 jaar ben er sins kort achter gekomen dat hij mensen op light groetjes marcel

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Ervaringen met Arco auto

Ongelezen bericht door Winterman »

Op gelight? Hoef je er in ieder geval niet zwaar aan te tillen.

Gesloten