Gedupeerd door autodealer in Waalwijk

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Thomvd
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2023 19:10

Gedupeerd door autodealer in Waalwijk

Ongelezen bericht door Thomvd »

Ik heb ongeveer een half jaar geleden een tweedehands auto gekocht bij Baum te Waalwijk. Ik ben normaal niet van het review schrijven, maar wil nieuwe klanten waarschuwen en uitspreken wat voor een bedrijf dit is. Vanaf het moment van kennismaking verliep de verkoop al heel vreemd, er hing een apart sfeertje en ik kreeg het gevoel dat de verkoper het liefst zo snel mogelijk van me af wou. Na de proefrit gedaan te hebben heb ik besloten om de auto te kopen. Na het betalen en te naam stellen van de auto kreeg ik ineens een brief voor mijn neus, in deze brief stond dat ik af moest zien van het terug verhalen van technische mankementen en garantiewerkzaamheden. Ik was verplicht om deze brief te ondertekenen. Achteraf had ik deze brief natuurlijk nooit moeten ondertekenen..
Hierna ging het eigenlijk vrijwel direct mis, op de terugweg na huis kreeg ik direct een melding van motorstoring en begon de auto als een gek te stotteren. Ik ben vervolgens door gereden naar huis en ben direct naar een dealer gegaan. Deze heeft de bougies en de bobine vervangen, (€300). Dit ging even goed, maar na enkele weken begon het zelfde verhaaltje weer, de oorzaak was een hogedrukpomp die defect was (€1100). Paar weken hierna was de accu defect (€80) en weer een maand verderop de xenon koplampen (€260).
Hierna verliep alles vrij soepel, tot ik op moest voor de APK. Hierbij kwam naar voren dat de airco defect is, alle remleidingen verrot zijn en dat de vering afgebroken is(€1500 excl onderhoud en APK).

Ik ben nu na een half jaar verder en ben in totaal dus al €3240 euro kwijt aan defecten van de auto, waar ik €4500 euro voor heb betaald! Ik heb dit met de garage besproken en zij zeggen dat de motorstoringen waarschijnlijk uit zijn geprogrammeerd en dat ze aan de defecten konden zien dat deze handelaar dit alles heeft moeten weten. Achteraf had ik natuurlijk nooit deze auto moeten kopen, maar op dat moment was ik verliefd op de auto. Het overkomt je dan gewoon...

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gedupeerd door autodealer in Waalwijk

Ongelezen bericht door kuklos »

Thomvd schreef:
07 apr 2023 19:13
Het overkomt je dan gewoon...
Ik keur de handelswijze van de verkoper niet goed. Maar nee, het overkomt je niet gewoon. Jij hebt meerdere signalen genegeerd en neemt met deze uitspraak daar geen verantwoording voor. Je hebt gewoon de rechten die elke koper heeft, maar erken ook dat jij in deze dom gehandeld hebt.
Je hebt je eigen gevoel genegeerd en geen aankoopkeuring gedaan, dat is niet iets dat je overkomt, maar wat je zelf doet.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gedupeerd door autodealer in Waalwijk

Ongelezen bericht door juliomariner »

Maar wat wilt u nu?
U had de verkoper moeten inlichten en hem de gelegenheid moeten geven de auto te repareren. De brief die u hebt moeten ondertekenen lijkt me wel goed aanvechtbaar.
Ga anders advies vragen bij het juridisch loket of een advocaat.

Plaats reactie