LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door tttlocke »

LectoriSalutem schreef:
28 dec 2019 22:36
Als ik uit pure interesse de klantenreviews van dit bedrijf eens doorscrol blijkt dat iedereen dit bedrijf met een cijfer 10 beoordeelt. Dat is - zeker in de autobranche - een onwaarschijnlijke utopie. Je verkoopt in principe andermans ellende en het is onvermijdelijk dat je op een dag in een dispuut verzeild raakt waar de klant zich onterecht behandeld voelt. Gevolg: een slechte review.
Alleen al daarom durf ik wel te beweren dat hier een gevalletje vriendendienst aan de hand is.
[...]
Dus het feit dat de klantenreviews op de website volstrekt ongeloofwaardig zijn , bewijst dat het verhaal van TS niet waar is?
Deze logica ontgaat mij.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door Speedy123 »

AndreavD schreef:
27 dec 2019 14:02
Eind augustus van dit jaar (2019) waren we op zoek naar een elektrische auto voor gebruik als tweede auto. NevAuto had een mooie Citroën C-Zero staan van 2015 met nog geen 40.000 kilometer op de teller.

We hebben gebeld en we konden een proefrit komen maken. Dat beviel heel goed en NevAuto en wij konden het snel eens worden over de prijs met inruil van onze eigen auto. Na 2 dagen kon de auto al afgeleverd worden. NevAuto bood zelfs aan om de aflevering bij ons thuis te doen, omdat het voor ons bijna een uur rijden was. NevAuto had de auto netjes gepoetst en paar krasjes op de bumper weggehaald en met volgeladen accu afgeleverd.

Toen we de auto in gebruik hadden, kwamen we erachter dat met name het oprijden op de snelweg de auto geen grip in de bochten had, een raar schrapend geluid klonk en de traction control ingreep. Ook een van de luchtroosters binnenin de auto bleek kapot. We zijn hiermee naar de Citroën dealer bij ons in de buurt gegaan en zij hebben een diagnose gedaan om na te gaan waardoor de auto geen goede grip in de bochten had. Het bleek dat de banden die onder de C-Zero zaten niet de juiste snelheidsindex hadden. Om het probleem op te lossen, moesten er 4 nieuwe banden omgelegd worden. Ook het luchtrooster kon helaas niet worden gerepareerd, hiervoor moest een nieuwe besteld worden. Bij elkaar dus een behoorlijke kostenpost die we niet hadden voorzien.

We hebben hierover contact gezocht met NevAuto en zij boden aan de kosten van de diagnose, de nieuwe banden én het nieuwe luchtrooster aan ons te willen vergoeden. Nadat dit door de Citroën dealer uitgevoerd was, hebben we de rekeningen aan NevAuto toegestuurd en binnen een paar dagen stond het geld op onze rekening. Dat noemen wij nog eens service!

Wij kunnen NevAuto daarom zeker aanbevelen!

Bijzondere verhaal en bijzondere conclusie. De snelheidsindex geeft de maximaal toegestane snelheid met de band aan. Overschrijding van de toegestane snelheid kan tot gevaarlijke situaties leiden, de band is er simpelweg niet op berekend. De verkoper van de auto, NevAuto heeft dit kennelijk over het hoofd gezien waardoor u gevaar gelopen hebt in uw nieuwe auto. Gelukkig heeft u geen ernstig ongeluk gehad en heeft NevAuto alsnog de kosten voor de juiste banden en de diagnose op zich genomen. Maar om dit service te noemen gaat me wel wat te ver, NevAuto had u nimmer in gevaar mogen brengen. Zij waren aansprakelijk geweest als u iets overkomen was.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door 16again »

Probleem met die snelheidsindex kan ik ook niet zo vatten. Werd die maximale snelheid volgens die index dan al op de oprit van de snelweg overschreden?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is inmiddels toch wel duidelijk dat de snelheidsindex en de loadindex hier door elkaar gehaald zijn?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De reviews zijn inderdaad lachwekkend te noemen.

John Brink Zeewolde: De concurrent wordt voor oplichter uitgemaakt en deze verkoper de hemel ingeprezen. Op zaterdag 14-12 is de auto op naam gezet en op maandag kan er al gemeld worden dat de auto het al super doet en met een glimlach naar het werk gereden wordt. Iets te snel om dan al zo iets te roepen.

D Blaaser Vinkeveen: Ook hier de concurrentie eerst afkraken, voorspelbaar. Alsof elke verkoper slecht is, behalve deze.

Enkel 9 en 10 bestaat niet in een bedrijf. Overal worden fouten gemaakt en overal gaat wel eens iets mis.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De snelheid die deze Topic starter noemde is onzin... foutje. want deze rijd niet zo snel.

Maar wel de laad index dus hoger laadvermogen!
Normale banden en vermoedelijk een te lage normale spanning erin geeft een vreemd rijdende auto.

Door de zware auto kunnen banden sneller slijten of een stoeprand en niet uitlijnen scheef gaan.
Dan is binnen 5.000 km versleten al mogelijk dus weinig Km en nu al vervangen komt vaker voor.

Ik denk aan een Afhaal Chinees, kost niets, ziet er goed uit.... en nu echte steviger banden met hoog laadvermogen!
Voor dit soort handelaren, een Dealer afgestempelde onderhoud boekje of uitdraai uit land van herkomst is wel zo veilig.

Verder is een grote garage niet altijd betere, duurder pand, meer renteverlies op voorraad, en onpersoonlijk met veel omzet,
dan is kleine met maar enkele voertuigen tussen 3 en 8 auto's een goede boterham mogelijk!

Het kan een Lease auto zijn geweest waar er teveel van waren, dan daalde de waarde.
Zo is een Rode Toyota Aygo een grote kans dat de reclame van een bekende verhuurder eraf is gehaald!
Er is hier geen bewijs geleverd van negatieve zaken tot nu toe.... en kleine onbekende handelaren kunnen ook betrouwbaar en netjes zijn.

LectoriSalutem
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Ik ben in ieder geval niet de enige hier die ongefundeerde aannames neer pent.... :lol:

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door Moneyman »

:wink: :wink: :wink:

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door juliomariner »

LectoriSalutem schreef:
29 dec 2019 17:31
Ik ben in ieder geval niet de enige hier die ongefundeerde aannames neer pent.... :lol:
Ach die persoon nemen we allang niet meer serieus

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door scontra »

juliomariner schreef:
03 jan 2020 18:56
LectoriSalutem schreef:
29 dec 2019 17:31
Ik ben in ieder geval niet de enige hier die ongefundeerde aannames neer pent.... :lol:
Ach die persoon nemen we allang niet meer serieus
Inderdaad, @AndreavD ( Ts.) is zeker niet serieus te nemen !! :wink:

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Komkommertijd schreef:
28 dec 2019 15:51
Voor deze door de extra Accu relatief kleine maar wel zware auto is niet elke band geschikt, zomaar wat monteren mag niet.
Dat klopt. Elektrische auto's zijn veel zwaarder: https://www.ad.nl/auto/asfalt-slijt-har ... ~a0e55788/ en sommige banden hebben een laag draagvermogen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geweldige services van NevAuto uit Dordrecht

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hoewel ik graag iedereen in Serieus in de maling wilde nemen... bij 1 Topic is erg veel verwijderd behalve mijn reacties!
Diverse Forum Juristen zijn hier slachtoffer geworden, en dat vind ik perfect gezien hun reacties.

Deze kleine handelaar heeft gewoon een voertuig met foute banden geleverd, die tekort draagvermogen hadden
en hebben aan hun wettelijke plicht voldaan om deze fout te herstellen.
Vermoedelijk schuin afgesleten door goedkope Afhaal Chinees te wisselen en alleen naar maat en niet Load Index gekeken!

Gewoon een kleine handelaar die niets heeft fout gedaan en daar mag de Topic starter best een complimentje voor geven.
Vele wachten tot ze hier adviezen kregen van onze huis Juristen die er onderling weer een puinzooi van maakten!

Gesloten