GOLF VW

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Roegoorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 aug 2020 13:36

GOLF VW

Ongelezen bericht door Roegoorn »

GOLF VW
Op 15 juli 2021 hebben we een Golf VW gekocht bij een Bovag dealer in Assen.
Prijs €10.945. Alles over de auto geïnformeerd en die was prima. Die was in goede staat.
Na ruim 2 weken konden we de auto ophalen. Terwijl we naar de auto liepen, de verkoper liep ook mee, zei hij, o ja, er moet nog een chip in. Die komt nog en kan wel 3 maanden duren, omdat de productie ivm corona niet vlot loopt. Er blijft een lampje op de dashbord branden maar we weten niet wat het signaal betekent.
3 maanden verder en er kwam geen chip. We hadden 6 maanden garantie op de auto, dus de chip viel er onder ook na garantieperiode. Dit waren de acties:
1.de auto ging terug naar de garage, want de beste monteur werd er op gezet.
2.geavanceerd apparatuuruit België
3.een vrouw met de zelfde auto werd gevraagd met haar auto te komen
4.auto century ingeschakeld

In juni belde ik op waar de chip bleef. Ooooh ben ik helemaal vergeten!
Kun je de auto in juli brengen dan laat ik
5. de monteur(alweer) naar kijken.
De monteur heeft de auto iets langer vastgehouden en liet mij daarna weten dat het niet is gelukt en dat hij geen ijzer met handen kan breken. Dat had hij aan zijn baas moeten zeggen!
Intussen heb ik een mail verzonden vóór de vervaldatum van de koop van de auto . Dit op advies van de Bovag. De mail is niet ontvangen toen een paar dagen later informeerde.
Het emailadres klopte wel. Ook een contactformulier verzonden. Uiteindelijk is de mail ontvangen zij het wat later.
De baas kwam in augustus terug van vakantie en liet mij weten dat hij een boordnet had besteld en die wilde installeren.
Per mail heb ik hem laten weten de koop te ontbinden, omdat dit te lang heeft geduurd en wij geen vertrouwen meer in hem hebben.

Wat wij hem zeer kwalijk nemen is, dat hij de informatie over de chip tijdens het bezichtigen van de auto t/m het tekenen van het koopcontract en betaald te hebben, gezwegen heeft over de chip. Bij het afleveren heeft hij het pas kenbaar gemaakt maar wel in de sfeer dat het wel goed komt.

Met dit verkoopgedrag heeft de verkoper ons niet de gelegenheid gegeven om zelf een keuze te maken of we de auto wel of niet zouden willen kopen. Als tijdens het verkoopgesprek over de chip zou zijn gesproken, hadden we een andere keuze gemaakt.

Tijdens de garantie periode was het probleem aanwezig en dat liep door tot buiten de garantieperiode maar is niet opgelost.
De oplossing na een jaar is te laat.
Zeer kwalijk is dat wij geen inspraak en keuze konden maken.
De verkoper heeft de keuze gemaakt voor ons. Hij wist dat de Golf dit mankement had en had eerlijk moeten zijn.

Wie heeft zoiets meegmaakt?

Moneyman
Berichten: 30219
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: GOLF VW

Ongelezen bericht door Moneyman »

Over wat voor "chip" hebben we het hier?

Roegoorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 aug 2020 13:36

Re: GOLF VW

Ongelezen bericht door Roegoorn »

De verkoper had het over een chip. Achteraf trek ik de conclusie, dat hij het beestje zelf een naam heeft gegeven. Hij is deskundig en ik vertrouw er op dat het een chip betreft en niet iets anders.

jonis
Berichten: 2764
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: GOLF VW

Ongelezen bericht door jonis »

Je bent een jaar verder en je hebt ook een jaar gewoon "probleemloos gereden" ?
Waar staat dit voor dan:
Er blijft een lampje op de dashbord branden maar we weten niet wat het signaal betekent.
Voor welk onder/deel geldt dat dan?
Daar zal toch ook iets over in het instructieboekje staan, waar dat betrekking op heeft ipv : "er is een lampje aan"

Moneyman
Berichten: 30219
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: GOLF VW

Ongelezen bericht door Moneyman »

Roegoorn schreef:
13 sep 2022 13:30
De verkoper had het over een chip. Achteraf trek ik de conclusie, dat hij het beestje zelf een naam heeft gegeven. Hij is deskundig en ik vertrouw er op dat het een chip betreft en niet iets anders.
Maar waar hebben we het nu écht over? Wat is het probleem? Een chip die misschien geen chip is? Een lampje wat al een jaar brandt, maar waarvan je blijkbaar al die tijd niet gekeken hebt wat dat betekent?

Ik lees niets over daadwerkelijke problemen, sterker: het lijkt erop dat de auto het prima doet.

xflorisx
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: GOLF VW

Ongelezen bericht door xflorisx »

Ik neem aan dat je hem niet bij een VW dealer hebt gekocht. Heb je al overwogen om je auto bij een VW dealer te laten onderzoeken en repareren. Natuurlijk op kosten van de verkoper. Die hebben hun kans gehad.

jonis
Berichten: 2764
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: GOLF VW

Ongelezen bericht door jonis »

xflorisx schreef:
13 sep 2022 14:00
Ik neem aan dat je hem niet bij een VW dealer hebt gekocht. Heb je al overwogen om je auto bij een VW dealer te laten onderzoeken en repareren. Natuurlijk op kosten van de verkoper. Die hebben hun kans gehad.
4=vw dealer
....en als die niet kunnen leveren lossen ze ook niets op

Roegoorn
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 aug 2020 13:36

Re: GOLF VW

Ongelezen bericht door Roegoorn »

Reactie op snuffel. U doet alsof ik moet weten wat het probleem van het lampje is!. De verkoper kwam pas na het afleveren mee op de proppen. Hij weet ook niet wat het signaal van het brandend lampje is. Allemaal achteraf! Had hij vooraf dit eerlijk verteld, dan had ik de auto nooit gekocht. We zijn coulant geweest om hen de ruinte te geven en na een jaar is het welletjes. Dán had hij na 3 maanden met het boordnet moeten komen en niet na 1 jaar.

NeoDutchio
Berichten: 12341
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: GOLF VW

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In het afgelopen jaar heeft de auto hopelijk wel onderhoud gehad en een nieuwe apk. Heeft niemand toen even de foutcode uitgelezen ?

De auto rijdt verder goed, althans u klaagt daar niet over, met welke reden meent u dan dat ontbinding gerechtvaardigd is? Er is een te kort aan chips en onderdelen. En ja, de communicatie had beter gekund, maar dat is geen reden om te kunnen ontbinden.

Plaats reactie