Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
witte angora

Re: Grote teleurstelling Autohuis Wilmers Apeldoorn

Ongelezen bericht door witte angora » 23 feb 2020 12:30

Arizonakid schreef:
23 feb 2020 12:29
Ze zal toch wel nooit meer terugkomen.
Als in: Ze zal toch wel nooit meer bij die dealer terugkomen?

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid » 23 feb 2020 12:31

Daar, en hier op het forum.....

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 23 feb 2020 13:11

juliomariner schreef:
23 feb 2020 12:12
tttlocke schreef:
23 feb 2020 02:37

Ah, dat zal het zijn. Maar daar zitten we hier niet, in Oost-Nederland.
Er was trouwens niets betweterigs aan.
Ik vind Apeldoorn anders echt nog wel oost Nederland. Waar u zit doet niet ter zake. Het is hier trouwens een goede gewoonte om een ander niet op zijn taalgebruik/ taalfouten of spelfouten aan te spreken. Dus ja ik vind u erg betweterig ook omdat de gebruikte uitdrukking gewoon Nederlands is
Ik denk niet dat die gewoonte bestaat. Ik doe er in ieder geval niet altijd aan mee. De door mij gekozen manier was 'met een kwinkslag', een grap. Een prima manier, en daarom niet betweterig. Bovendien gaf ik een aanvulling waarin ik mijzelf deels corrigeerde. Dat maakt het nog minder betweterig.

Dat je kunt stellen dat Apeldoorn in Oost-Nederland snap ik. Maar de uitdrukking werd toch niet gebezigd door het garagebedrijf dat daar gevestigd is?

Kevin M

Ongelezen bericht door Kevin M » 04 mar 2020 18:14

Goedemiddag Mirjam,

Zou u mij een prive bericht kunnen sturen, ik zou graag met u in contact willen komen voor wat vragen.

Mvg Kevin

Mer

Ongelezen bericht door Mer » 09 mar 2020 02:41

Heel erg herkenbaar. Ook ik ben gedupeerd door dit bedrijf. Toch na aankoop een onderbuik gevoel nadat de dynamo van de auto al binnen 2 weken stuk ging met nog geen 70.000 op de teller. We zijn er snel achtergekomen door dat de onderhoudsboekjes zijn vervalst. Dealer in de Duitsland gebeld en daaruit bleek dat de auto veel meer gelopen had (er is bijna 150.000 terug gedraaid). De dealer wilt ook niet mee helpen en komt met allerlei smoesjes...
Laatst gewijzigd door Radar op 09 mar 2020 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: taalgebruik aangepast

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 09 mar 2020 11:19

Mer schreef:
09 mar 2020 02:41
Heel erg herkenbaar. Ook ik ben gedupeerd door dit bedrijf. Toch na aankoop een onderbuik gevoel nadat de dynamo van de auto al binnen 2 weken stuk ging met nog geen 70.000 op de teller. We zijn er snel achtergekomen door dat de onderhoudsboekjes zijn vervalst. Dealer in de Duitsland gebeld en daaruit bleek dat de auto veel meer gelopen had (er is bijna 150.000 terug gedraaid). De dealer wilt ook niet mee helpen en komt met allerlei smoesjes...
Kan je ook iets meer details geven over de auto? Merk, type, leeftijd, APK, brandstof? Lastige is nog wel om aan te tonen wie verantwoordelijk is voor het terugdraaien, maar het betreft dus in ieder geval een geimporteerde auto. En hoewel terugdraaien gewoon verboden is, het verschil tussen een auto die 70.000 gelopen heeft en een auto die 220.000 gelopen heeft, zou normaal wel zichtbaar moeten zijn.

Mer

Ongelezen bericht door Mer » 09 mar 2020 21:51

Het betreft een Toyota Aygo uit 2011, APK gekeurd, benzine. Steeds meer komen er andere kwaaltjes bij deze auto naar boven. Ik moet zeggen dat je het bijna niet kunt merken dat deze auto al 9 jaar oud is.

Verder op de site zie je bijna alleen maar auto’s zonder kenteken en allemaal bijna onder een ton. Reviews zijn ook om van te schrikken en de hoge reviews kloppen vaak niet, omdat deze door mensen uit het buitenland worden geschreven.

Je kan tevens aan de onderhoudsboekjes zien dat het zelfde handschrift gebruikt is (dus zowel van de zogenaamde dealer waar die is onderhouden en waar de auto zijn beurt bij de dealer heeft gehad hier).

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 09 mar 2020 23:57

Het lijkt op een steeds groter probleem. Lang leve 1 Europa, maar als ik als test naar de aantallen C1 uit 2009 en 2010 tot 70.000km kijk, dan is het merendeel import of problemen met de kilometerstand. Idem bij de Corsa uit 2009 en 2010 tot 100.000km. Beide heeft Wilmers te koop staan.
Uit betrouwbare bron heb ik meegekregen waar de meeste auto's vandaan komen en wat er allemaal bij te krijgen is. Blanco boekjes en dealerstempels worden zo meegeleverd.
Uitzonderingen daargelaten, maar de meeste import die ik bekeken heb kwam uit Duitsland.

Wellicht een tip voor een onderzoeksjournalist. Proefritje maken en onderweg met de laptop in de motor kijken. Ik denk dat je zou schrikken van de fraude. Dus ook weer een tip voor de argeloze koper, langs een keuringsstation en de kilometerstand laten checken.

thecure

Ongelezen bericht door thecure » 10 mar 2020 08:23

Import gewoon vermijden. Kan goed gaan, maar risico dat het niet goed zit is gewoon te groot.

Plaats reactie