LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Levering Opel onderdelen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Peter vN
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2018 09:29

Levering Opel onderdelen

Ongelezen bericht door Peter vN »

Heb vorig jaar een tweedehands Opel Meriva uit 2014 gekocht. In april dit jaar is er schade ontstaan, een fikse deuk . De schade is dusdanig dat 2 rechter deuren vervangen moeten worden omdat dit niet te herstellen is. Op zich kan je er gewoon mee rijden, maar het ziet er niet uit. Dit is gemeld bij mijn garage en verzekering. Garage wil de deuren er wel inzetten en de verzekering wil wel vergoeden. Tot zover geen probleem.

Echter kreeg ik te horen van mijn garage dat de deuren in backorder stonden en voorlopig niet geleverd konden worden. Ze zijn nergens op voorraad, Nederland niet Duitsland niet en ook de rest van Europa niet....Dit duurt nu al ruim 4 maanden! De garage komt niet verder dan dat het in de backorder staat en kan niets verder betekenen. Ik heb het hoofdkantoor van OPEL maar benaderd. Daar wordt ik niet veel wijzer, dan dat het bekend is en het 'proces' loopt om onderdelen te leveren. Op de vraag op welk termijn ik moet rekenen en wat nu de reden hiervan is, wordt geen antwoord gegeven. Dat is best frustrerend....mijn plezier om met de auto te rijden is minimaal geworden. Ik vind de manier hoe hier nu mee wordt omgegaan onbegrijpelijk (omdat het simpel niet wordt uitgelegd). Des te meer dat ik dagelijks reclame van OPEL voorbij zie komen...mooie auto's... die kunnen blijkbaar zo geleverd worden....maar een tweetal deuren van een wat ouder merk is bijzonder lastig.

Als ik dit van te voren had geweten, dat er een dusdanig risico bestaat dat bij schade niet gerepareerd kan worden, had ik niet voor Opel gekozen. Maar daar kom je uiteraard achter als het je overkomt.

Ben benieuwd of er meer ervaringen met dit specifieke probleem zijn....

Met vriendelijke groet,
Peter

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: Levering Opel onderdelen

Ongelezen bericht door ErnieG »

Is zo'n deur niet ergens bij een sloper te krijgen?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Levering Opel onderdelen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ik snap dat u wat druk wilt zetten op Opel, maar het komt niet heel geloofwaardig over dat u, als u dit geweten had, 'niet voor Opel had gekozen'.
Alsof dat een serieuze afweging geweest zou zijn: 'wat als ik nu een paar deuken oploop in mijn deuren, oh nee dat is niet goed, die van Opel kunnen dan niet op korte termijn nieuwe deuren leveren, dus daarom zie ik maar af van Opel'


juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Levering Opel onderdelen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Opel kan u waarschijnlijk niet antwoorden omdat ze het zelf ook niet weten. Er is waarschijnlijk weinig vraag naar deze onderdelen dus heeft het bij hen weinig prioriteit. Er is ook geen imitatie beschikbaar. (van o.a. spatborden en andere carrosserie onderdelen worden soms imitatie onderdelen op de makt gebracht.

Opelonderdelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2018 17:11

Re: Levering Opel onderdelen

Ongelezen bericht door Opelonderdelen »

Het leveren van deuren en achterkleppen is een algemeen probleem bij Opel op dit moment. Ikzelf wacht al 3 maanden op een achterklep. Opel Nederland kan niet zeggen wanneer levering zal plaatsvinden. Volgens de dealer is er een achterstand bij het leveren van achterkleppen van 600 stuks

GJS
Berichten: 331
Lid geworden op: 04 jan 2007 13:43

Re: Levering Opel onderdelen

Ongelezen bericht door GJS »

2de hands geen optie dan?
Die deuren waren als 2de hands in goed staat en van het juiste bouwjaar zo gevonden toen ik er naar zocht op internet.

Gesloten